خانهاخبار
آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رسما معرفی شدند

آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رسما معرفی شدند

مسئولان شرکت اپل امشب رسما در مراسمی از سری جدید پرچمداران خود تحت عنوان آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس رونمایی کردند. این پرچمداران اگرچه تغییرات بزرگی ندارند ولی با قابلیت‌های جذاب خود مطمئنا می‌توانند توجه طرفداران را جلب کنند.
۱۳۹۸/۶/۱۹

سری جدید آیفون‌های اپل امشب رسما طی مراسمی در سالن آمفی تئاتر استیو جابز در کوپرتینو معرفی شدند. اپل امسال از سه آیفون با نام‌های آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس رونمایی کرد که هر یک گروه خاصی از کاربران را هدف قرار داده است.

آیفون 11

آیفون ۱۱ وارث آیفون XR است که نمایشگری ۶.۱ اینچی از نوع Liquid Retina و دوربینی دوگانه دارد. این دوربین از یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی عریض و یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده و علی‌رغم پیش‌بینی‌ها خبری از لنز تله‌فوتو در آن نیست. در آیفون ۱۱ حالت تصویربرداری شبانه جدیدی وجود دارد که به طور خودکار وارد عمل شده و ضمن روشن‌سازی تصاویر نویز را در محیط‌های کم‌نور کاهش می‌دهد. علاوه بر این، آیفون ۱۱ از Smart HDR پشتیبانی می‌کند.

image

قابلیت بعدی QuickTake است که اجازه می‌دهد با نگه داشتن انگشت بر روی دکمه شاتر راحت‌تر فیلم بگیرید. کیفیت فیلمبرداری در این دوربین 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است و همچنین از اسلوموشن، تایم لپس و طیف پویای گسترده پشتیبانی می‌کند.

دوربین جلوی آیفون ۱۱ لنزی ۱۲ مگاپیکسلی است که در حالت افقی می‌تواند میدان دید عریض داشته باشد. در حالت سلفی هم می‌توانید با کیفیت 4K و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه فیلمبرداری داشته باشید. افزون بر این، دوربین سلفی این دستگاه حالا از اسلوموشن هم پشتیبانی می‌نماید.

آیفون ۱۱ حالا در شش رنگ عرضه می‌شود: سیاه، سفید، قرمز، بنفش، سبز و زرد. این گوشی هوشمند حالا پرداختی از نوع آلومینیوم آنودیزه‌شده دارد که به ادعای اپل دوام این دستگاه را افزایش داده است. به‌علاوه، آیفون ۱۱ اکنون از صدای دالبی ویژن برخوردار است. این دستگاه همچنین از پردازنده A13 Bionic اپل استفاده می‌کند که در حال حاضر سریع‌ترین پردازنده موبایلی این شرکت است.

image

اپل مطابق هر ساله ظرفیت باتری آیفون‌های خود را اعلام نمی‌کند اما گفته شده که عمر باتری آیفون ۱۱ یک ساعت بیشتر از عمر باتری آیفون XS است. این محصول به قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد که از این حیث ۵۰ دلار ارزان‌تر از آیفون XR است.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

اندازه نمایشگر آیفون ۱۱ و آیفون ۱۱ پرو به ترتیب ۵.۸ اینچ و ۶.۵ اینچ است و طیف پویای آن‌ها وسیع‌تر از قبل است؛ اپل به این نمایشگر نام تجاری Super Retina XDR را اتلاق کرده است. نمایشگر تازه این دو پرچمدار می‌تواند تا حد ۱۲۰۰ نیت روشنایی داشته باشد و تراکم پیکسل آن ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ است. این گوشی همچنین از دالبی ویژن و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند.

image

با این حال، مهم‌ترین تغییر این دو آیفون جدید دوربین سه‌گانه آن‌هاست؛ دوربینی که حالا با چینشی مربعی از قاب پشتی پرچمداران تازه اپل سر درآورده‌اند. این دو گوشی یک لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، یک لنز تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی دارند. این دو آیفون جدید حالا می‌توانند به صورت همزمان، در حین ضبط ویدیو، امکان روتوش، اعمال افکت، تغییر رنگ‌ها، تغییر قاب و کراپ کردن ویدیو را برای شما فراهم کنند. مضاف بر این، مشابه آیفون ۱۱ حالت تصویربرداری شبانه جدیدی به این دو دستگاه اضافه شده تا پرچمداران اپل از این حیث نیز در برابر رقبا حرفی برای زدن داشته باشند.

دوربین جدید آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس از سیستم پردازشی جدیدی استفاده می‌کند که تصاویر حاصل از هر سه لنز را با هم ترکیب می‌کند. این تکنولوژی که Deep Fusion نام دارد ۹ تصویر را با استفاده از روش تحلیل شبکه عصبی در هر پیکسل ادغام می‌نماید تا به بهترین نتیجه برسد.

image

دوربین جلوی این آیفون‌ها دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی که از فیلمبرداری ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای پشتیبانی می‌کند و قادر به ضبط اسلوموشن است. این دو دستگاه حالا به حسگر جدیدی برای فیس آیدی مجهز شده‌اند که میدان دید وسیع‌تری دارد تا کاربر راحت‌تر بتواند دستگاه خود را قفل‌گشایی کند و حتی اگر آیفون روی میز باشد، امکان تشخیص چهره کاربر آسان‌تر میسر باشد.

آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس از پردازنده A13 Bionic اپل استفاده می‌کنند که توان عملکردی آن ۲۰ درصد قوی‌تر از نسل قبل و مصرف انرژی آن ۳۰ درصد کمتر است. A13 در بخش یادگیری ماشینی می‌تواند محاسبات ماتریسی را ۶ برابر سریع‌تر انجام دهد. تراشه جدید اپل می‌تواند در هر ثانیه یک تریلیون عملیات انجام دهد و از آن‌جایی که با فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده بسیار بهینه است.

image

آیفون ۱۱ پرو و برادر بزرگ‌تر خود فاقد 3D Touch هستند ولی از قابلیت هپتیک تاچ استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها حالا در برابر آب مقاومتی بیشتری پیدا کرده‌اند و برای مدت زمانی طولانی‌تری می‌توانند زیر آب بمانند. عمر باتری آیفون ۱۱ پرو اکنون ۴ ساعت بیشتر از آیفون XS است و آیفون ۱۱ پرو مکس هم می‌تواند ۵ ساعت بیشتر از آیفون XS مکس دوام بیاورد. هر دو دستگاه مذکور از شارژر سریع ۱۸ واتی برخوردار شده‌اند.

آیفون ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس در چهار رنگ به بازار می‌آیند که یکی آن‌ها پیش از این وجود نداشته است: سبز نیمه‌شب، خاکستری فضایی، نقره‌ای و طلایی. این دو دستگاه به ترتیب با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار وارد بازار خواهند شد. پیش خرید هر سه آیفون جدید اپل از جمعه این هفته، ۲۲ شهریور، آغاز شده و عرضه رسمی آن‌ها از ۲۹ شهریور انجام خواهد پذیرفت.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

saeed

۱۳۹۸/۶/۲۲
استیو جابز اگه اینا رو ببینه روزی 100 بار خودشو میکشه

علی

۱۳۹۸/۶/۲۲
با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار هر فرمولی حساب کنیم با دلار 13 تومن هم حساب کنیم و 16 درصد عوارض و مالیات ریجیستری میشه 16 تومن.ولیقیمت بازارمون حدود 30 تا 35 تومن میشه
الان با جو سازی و کمبود بازی ایفون ایکس که 600 دلاره قیمتش تو بازار 20 تومنه.

شاهین محمدی

۱۳۹۸/۶/۲۱
به نظر من کنفرانس اپل چندان جذاب نبود و دیوایس هایی که معرفی کرد اگر مدل های قبل تر را داشته باشید قطعا تمایل چندانی نخواهید داشت به خرید محصول جدید. حتی در سایت عصر آی تی asreit.co هم نوشته که اپل در کنفرانس جدید احساس خطر کرده و برای اولین بار گوشی های جدیدش رو در کنفرانس با پرچمدار های سامسونگ مقایسه کرده

امیر

۱۳۹۸/۶/۲۱
کاش این ناچ رو برمیداشت. تنها عیبش همینه....

لولا

۱۳۹۸/۶/۲۰
به جایه این که شاهد قدرتمند شدن و انقلاب تکنولوژی باشیم هر سری تنها کاری که میکنن اینهکه ظرفیت باطریو بیشتر میکنن با قدرت دوربین و افزایش میدن واقعا اپل هر سال تکرارو مکررات تحویل بازار میده