خانهاخبار
آنر Vera30 با چیپست Kirin 990 5G به بازار می‌آید

آنر Vera30 با چیپست Kirin 990 5G به بازار می‌آید

اکانت رسمی آنر امروز با انتشار پوستری در شبکه اجتماعی ویبو تایید کرد که سری آنر Vera30 یا V30 با چیپست تازه‌وارد هوآوی یعنی Kirin 990 5G روانه بازار خواهد شد.
۱۳۹۸/۶/۲۰

هوآوی در نمایشگاه IFA 2019 از پردازنده Kirin 990 رونمایی کرد. این چیپستِ پرچمدارِ ۷ نانومتری اولین تراشه‌ای است که با مودم 5G ادغام شده است. به‌زودی قرار است علاوه بر سری میت ۳۰ از سوی زیربرند آنر هم تلفن هوشمندی با برخورداری از این تراشه معرفی شود. در همین راستا، امروز آنر از طریق پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد که سری آنر Vera 30 یا V30 به چیپست Kirin 990 5G مجهز می‌شود.

مدیر عامل آنر، جورج ژائو، هفته گذشته تایید کرده بود که موبایل 5G این شرکت آنر V30 خواهد بود که از Kirin 990 استفاده می‌کند. اما امروز با انتشار پوستر زیر رسما تایید شد که Vera 30 از این چیپست بهره‌مند خواهد شد. در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات این گوشی هوشمند در دسترس نیست. اما گفته می‌شود که در قاب پشتی این موبایل دوربینی با چینش دایره‌ای قرار می‌گیرد.

چیپست Kirin 990 پردازنده‌ای هشت هسته‌ای است که چهار هسته آن کورتکس A76 خواهد بود که دو تای آن با سرعت ۲.۸۶ گیگاهرتز و دو تای دیگر با سرعت ۲.۳۶ گیگاهرتز کار می‌کند. چهار هسته بعدی کورتکس A55 است که با سرعت ۱.۹۵ گیگاهرتز عمل می‌کند. این مدار مجتمع ۱۶ هسته گرافیکی Mali-G76 دارد که در کنار دو هسته بزرگ و یک هسته کوچک برای پردازش‌های عصبی طراحی شده است. Kirin 990 یک نسخه منحصر به 4G هم دارد که با سرعت کلاک پایین‌تری کار می‌کند. ولی نسخه 5G این پردازنده قادر است سرعت آپلود ۱.۲۵ گیگابیت بر ثانیه و سرعت دانلود ۲.۳ گیگابیت بر ثانیه داشته باشد.

image

آنر V20 سال گذشته در ماه دسامبر معرفی شد. این تلفن هوشمند در بازار جهانی تحت عنوان آنر View 20 عرضه گردید. در نتیجه آنر Vera 30 هم می‌تواند در ماه دسامبر ۲۰۱۹ روانه بازار شود.

آنر V20 از چیپست Kirin 980 استفاده می‌کرد و نمایشگری ۶.۴ اینچی از نوع IPS LCD داشت. رزولوشن این نمایشگر +FHD و نسبت تصویر آن ۱۹.۵:۹ بود. در بالای این صفحه نمایش یک دوربین سلفی ۲۵ مگاپیکسلی قرار گرفته بود و در قاب پشتی هم لنزی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به همراه لنز ToF 3D به چشم می‌خورد.

تلفن هوشمند مذکور یک باتری ۴ هزار میلی آمپری داشت که از قابلیت شارژ سریع ۲۲.۵ واتی پشتیبانی می‌کرد. این دستگاه فاقد درگاه کارت حافظه بود، اما به صورت پیش‌فرض تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داشت. ظرفیت رم آنر V20 تا ۸ گیگابایت بود و می‌توانستید روی بدنه آن جک ۳.۵ میلی متری هدفون را پیدا کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)