خانهاخبار
از رویداد 19 شهریور اپل چه انتظاری داریم؟

از رویداد 19 شهریور اپل چه انتظاری داریم؟

کمپانی اپل به زودی رویداد تازه‌ای را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود که در کنار آیفون‌های سه گانه امسال همچنین شاهد معرفی برخی محصولات دیگر مانند آیپد، آیپد پرو و اپل واچ‌های تازه از این غول کوپرتینویی باشیم.
۱۳۹۸/۶/۱۹

image

 

کمپانی اپل قصد دارد 10 سپتامبر (19 شهریور) رویداد رسمی و تازه خود را تحت عنوان By Innovation Only برگزار کند. این رویداد در سالن استیو جابز برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که کمپانی اپل در خلال آن از محصولات جدید شامل آیفون‌ها، آیپدها، ساعت‌های هوشمند اپل واچ و برخی گجت‌های هوشمند دیگر رونمایی کند. در ادامه قصد داریم به همه آنچه انتظار داریم در رویداد 19 شهریور کمپانی اپل رخ دهد، بپردازیم.

آیفون‌های سه گانه 2019 در مرکز توجه

کمپانی اپل از سال 2012 تاکنون هر سال در ماه سپتامبر از آیفون‌های تازه خود رونمایی کرده است و امسال هم شاهد ادامه این روند خواهیم بود. این غول کوپرتینویی هنوز برنامه‌های جدیدش را رسما تأیید نکرده است اما گزارش‌های قبلی اشاره دارند که به زودی شاهد رونمایی از مدل‌های سه گانه جدید تحت عنوان آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس خواهیم بود.

به نظر می‌رسد که امسال پردازنده A13 Bionic به همراه سیستم عامل پیش فرض iOS 13 جانشین پردازنده و سیستم عامل A12 Bionic و iOS 12 شوند. همچنین پیش بینی شده است که آیفون 11 علاوه بر پردازنده و سیستم عامل مذکور به 4 گیگابایت رم مجهز شود و میزان رم در آیفون‌های 11 پرو هم احتمالا 6 گیگابایت باشد.

مشخصات

آیفون 11 (جانشین آیفون 10 آر)

آیفون 11 پرو (جانشین آیفون 10 اس)

آیفون 11 پرو مکس (جانشین آیفون 10 اس مکس)

پلتفرم نرم افزاریiOS 13iOS 13iOS 13
ابعاد

150.9 × 76.1 × 7.8 میلی متر

143.9 × 71.4 × 7.8 میلی متر

157.6 × 77.5 × 8.1 میلی متر

رنگ بندی

زرد، سبز، بنفش، قرمز، آبی

طلایی، نقره‌ای، خاکستری تیره

طلایی، نقره‌ای، خاکستری تیره

پنل نمایش

6.1 اینچی از نوع LCD، نرخ رفرش 60 هرتزی

5.8 اینچی امولد، نرخ رفرش 60 هرتزی

6.5 اینچی امولد، نرخ رفرش 60 هرتزی

وضوح تصویر

اچ دی پلاس

فول اچ دی پلاس

فول اچ دی پلاس

تأیید هویت بیومتریکFace IDFace IDFace ID
پردازندهApple A13Apple A13Apple A13
رم4 گیگابایتناشناسناشناس
حافظه داخلی128 / 256 / 512 گیگابایت128 / 256 / 512 گیگابایت128 / 256 / 512 گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظه جانبیخیرخیرخیر
دوربین اصلی12 مگا پیکسلی12 مگا پیکسلی12 مگا پیکسلی
دوربین دوم12 مگا پیکسلی تله فوتو با امکان بزرگنمایی تا 2 برابر، لرزشگیر تصویر اپتیکال12 مگا پیکسلی تله فوتو با امکان بزرگنمایی تا 2 برابر، لرزشگیر تصویر اپتیکال12 مگا پیکسلی تله فوتو با امکان بزرگنمایی تا 2 برابر، لرزشگیر تصویر اپتیکال
دوربین سومنداردفوق عریضفوق عریض
دوربین سلفی10 مگا پیکسلی نسل دوم10 مگا پیکسلی نسل دوم10 مگا پیکسلی نسل دوم
باتری3000 میلی آمپر ساعت3200 میلی آمپر ساعت3200 یا 3500 میلی آمپر ساعت
تکنولوژی شارژ

پشتیبانی از شارژ سریع، 

پشتیبانی از شارژ بی سیم 18 واتی

پشتیبانی از شارژ سریع، 

پشتیبانی از شارژ بی سیم 18 واتی

پشتیبانی از شارژ سریع، 

پشتیبانی از شارژ بی سیم 18 واتی

 

 

از نظر طراحی ظاهری هم احتمالا چشمگیرترین تغییر در آیفون‌های سه گانه امسال، مجهز شدن به ماژول مربعی دوربین اصلی در پنل پشتی خواهد بود. این ماژول در دو مدل سطح بالای آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به سه لنز مجهز می‌شود. این لنزها 12 مگا پیکسلی استاندارد، 12 مگا پیکسلی تله فوتو با بزرگنمایی اپتیکال تا 2 برابر و 12 مگا پیکسلی فوق عریض با میدان دید 120 درجه در نظر گرفته شده است. همچنین دوربین هر دو مدل آیفون مذکور از ضبط ویدیو 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

همچنین گفته می‌شود که اپل سیستم ضبط استریو را هم بهبود بخشیده است و حالا ویدیوها به کمک میکروفون‌های بیشتر و بهتر با صدای باکیفیت‌تری ضبط می‌شوند. علاوه بر این، ممکن است شاهد بهبود Portrait Mode که از داده‌های هر سه دوربین استفاده می‌کند باشیم. دوربین آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس ممکن است با بهبود در Siri AI هم همراه شود. انتظار می‌رود که این مورد به تشخیص منظره بهتر کمک کند و سرانجام باعث ایجاد تصویر با رنگ‌های واقعی شود.

آیفون 11 ارزان قیمت در مقایسه با آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس تنها دو لنز در ماژول دوربین اصلی مربعی خود دارد که لنز استاندارد و تله فوتوی 12 مگا پیکسلی آن از دو مدل پرچمدار مذکور وام گرفته شده است. همچنین همه سه مدل آیفون 11 امسال به دوربین سلفی تکی با لنز بهبود یافته 10 مگا پیکسلی مجهز می‌شوند. این آیفون‌های 2019 قرار است به سیستم بهبودیافته و به روزرسانی شده Face ID مجهز شوند. این انتظار می‌رود این سیستم سه بعدی در زاویه‌های عریض‌تر و فواصل کوتاه‌تر هم قادر به تشخیص باشد.

اپل واچ 5 و نسخه‌های احتمالی تازه از آیپد

آیفون‌های 2019 بدون شک نقطه عطف رویداد تازه اپل به شمار می‌روند و توجه عمده را به خودشان جلب می‌کنند اما در عین حال تنها دستگاه‌های تازه‌ای نخواهند بود که 19 شهریور معرفی می‌شوند. درواقع اینگونه گفته می‌شود که غول کوپرتینویی قصد دارد نسخه‌هایی تازه را برای خانواده آیپدها و اپل واچ‌های خود معرفی کند.

انتظار می‌رود ساعت‌های هوشمند جدید اپل به نام اپل واچ 5 به عنوان جانشینان اپل واچ 4 با تغییرات ظاهری بسیاری جزئی در مقایسه با نسل قبلی معرفی شوند و این بار با بدنه تیتانیومی و سرامیکی در دسترس کاربران قرار گیرند. ظاهرا قرار است پردازنده تازه‌ای هم درون این مدل‌ها تعبیه شود اما تمرکز عمده در توسعه‌شان روی سیستم عامل watchOS 6 بوده است. سیستم عامل جدید watchOS 6 قرار است App Store انحصاری برای اپل واچ‌ها ارائه دهد و اپلیکیشن‌هایی مانند ماشین حساب، Voice Memo و Audiobook را ارائه دهد. در میان امکانات این به روزرسانی تازه برای اپل واچ باید همچنین به بهبود دوام باتری دستگاه به همراه واچ فیس‌های جدید و قابلیت Trends اشاره کنیم که داده‌های ورزشی و تناسب اندام کاربران را در بازه زمانی طولانی نشان می‌دهد.

شایعه شده است که اپل یک نسخه آیپد سطح پایین 10.2 اینچی را در نوبت معرفی دارد که درواقع نسل تازه و جانشین آیپد 9.7 اینچی قبلی این سازنده خواهد بود. جزئیات اندکی درباره این محصول داریم اما ممکن است این آیپد پایین رده با حاشیه‌های باریک‌تر و پردازنده A12 Bionic اپل معرفی شود.

جزئیات بیشتر درباره Apple TV+ و Apple Arcade

هر دو محصول Apple TV+ و Apple Arcade در مارس گذشته رسما معرفی شدند. انتظار می‌رود در خلال پاییز امسال شاهد عرضه هر دو باشیم اما کمپانی اپل هنوز هم جزئیاتی از قیمت یا تاریخ نهایی عرضه آن‌ها را تأیید نکرده است. شاید این وضعیت در رویداد تازه اپل تغییر یابد و اطلاعات تازه‌تری درباره خدمات جدید غول کوپرتینویی منتشر شود.

image

 

Apple TV+ سرویس پخش تازه کمپانی اپل است و رقیب جدیدی برای نتفلیکس به شمار می‌رود. این سرویس قرار است محتوای اصیل در دسته‌بندی‌های متعدد و گوناگون ازجمله مستند، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را برای همه گروه‌های سنی ارائه کند. ممکن است اپل در کنار تأیید قیمت و تاریخ نهایی عرضه همچنین برخی محتواهای جدید را هم برای خدمات Apple TV+ خود معرفی کند.

از طرف دیگر، Apple Arcade کاربران را قادر می‌سازد با پرداخت حق عضویت ماهانه به بیش از 100 بازی پولی روی آیفون، آیپد، مک و Apple TV+ دسترسی یابند. فهرست توسعه دهندگان همکار در خدمات Apple Arcade بسیار طولانی به نظر می‌رسد و دیگر از خرید درون برنامه‌ای هم در آن خبری نیست.

image

 

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)