خانهاخبار
آیفون 2020 از نظر ظاهری بازطراحی می‌شود

آیفون 2020 از نظر ظاهری بازطراحی می‌شود

با وجود این که در آستانه معرفی آیفون 11 هستیم، اما مینگ-چی کو، تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، در یادداشتی مدعی شده که آیفون‌های سال 2020 از نظر ظاهری به طور کامل بازطراحی می‌شوند.
۱۳۹۸/۶/۱۸

حدود دو روز دیگر تا معرفی سری آیفون ۱۱ زمان باقی مانده، اما شایعات پیرامون آیفون‌های سال ۲۰۲۰ از همین حالا آغاز شده است. بر اساس جدیدترین اخبار دنیای موبایل، طبق اعلام تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، آیفون سال ۲۰۲۰ پس از آیفون X سال ۲۰۱۷ دستخوش تحولات چشمگیری در بخش طراحی خواهد شد.

در یادداشت جدید کو آمده که آیفون ۲۰۲۰ سه تغییر عمده دارد: ۱) فرم فاکتور طراحی آن کاملا تغییر می‌کند، ۲) پشتیبانی از 5G به آیفون اضافه می‌شود و ۳) عملکرد دوربین ارتقا می‌یابد. برخی از این ویژگی‌ها مثل پشتیبانی از 5G از قبل مشخص شده و خود کو در یادداشت‌های قبلی خود به آن اشاره کرده بود. از سویی ارتقای توان دوربین نیز امری است که تقریبا هر سال شاهد وقوع آن هستیم.

اما بازطراحی آیفون اتفاقی قابل توجه و مهم است، چون سرعت تغییرات ظاهری تلفن‌های هوشمند این شرکت بسیار پایین آمده است. این شرکت قبلا هر دو سال یک بار طراحی محصولات خود را تغییر می‌داد و در آن میان با معرفی نسخه‌های S طراحی‌های خود را بهبود می‌بخشید، اما اخیرا شاهد چنین اتفاقی نبوده‌ایم. طراحی آیفون ۶ تقریبا چهار سال باقی مانده و در آیفون ۶ اس، ۷ و ۸ تکرار شده است. آیفون X هم اگرچه در بخش جلویی خود تغییراتی داشته، اما همچنان از همان فرم فاکتور استفاده می‌کند. اکنون انتظار داریم که آیفون ۱۱ هم طراحی مشابهی مثل آیفون سال گذشته داشته باشد، با این تفاوت که چینش دوربین آن مربعی می‌شود.

در حال حاضر اطلاعات خاصی در خصوص این بازطراحی در دسترس نیست، اما گزارشی که پیش‌تر توسط کو منتشر شده بود از احتمال تصحیح اندازه نمایشگر آیفون‌های OLED به پنل ۵.۴ اینچی برای آیفون کوچک‌تر (در مقایسه با پنل ۵.۸ اینچی آیفون XS) و پنل ۶.۷ اینچی برای آیفون بزرگ‌تر (در مقایسه با پنل ۶.۵ اینچی آیفون XS مکس) خبر می‌دهد.

علاوه بر این، هفته گذشته بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که آیفون ۲۰۲۰ به حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای مجهز می‌شود تا این سیستم احراز هویت را در کنار قابلیت تشخیص چهره برای امنیت پرچمداران خود به کاربران ارائه کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)