خانهاخبار
گوشی تاشوی نوکیا 2720 توسط HMD احیا می‌شود

گوشی تاشوی نوکیا 2720 توسط HMD احیا می‌شود

موبایل تاشوی قدیمی نوکیا 2720 قرار است با برخورداری از چند ویژگی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری جدید توسط HMD احیا شود. این گوشی از ماه سپتامبر با قیمت 90 یورو به بازار خواهد آمد.
۱۳۹۸/۶/۱۶

شرکت HMD Global در چند سال اخیر شماری از تلفن‌های کلاسیک – مثل نوکیا ۳۳۱۰ و نوکیا ۸۱۱۰ – را در اشکال مدرنیزه‌شده احیا و مجددا روانه بازار کرده است. حالا در نمایشگاه IFA 2019 اعلام شده که قرار است شاهد بازگشت یک گوشی نوستالژیک دیگر باشیم. طبق اعلام HMD به‌زودی نسخه مدرن نوکیا ۲۷۲۰ وارد بازار خواهد شد.

نوکیا ۲۷۲۰ درست مثل نوکیا ۳۳۱۰ و ۸۱۱۰ بخشی از برنامه HMD به نام «اوریجینال‌های نوکیا» است که با هدف احیای گوشی‌های قدیمی این برند با اشکال مدرن تدوین شده است. در مورد این موبایل هم قرار است همان گوشی تاشوی قدیمی نوکیا را این بار با طراحی ظریف‌تر، نمایشگر ۲.۸ اینچی و چند قابلیت جذاب و تازه ببینیم.

image

این گوشی از سیستم عامل KaiOS استفاده می‌کند که پر از اپلیکیشن‌های مدرن مثل گوگل، گوگل مپس، واتس‌اپ، یوتیوب، فیسبوک و گوگل اسیستنت است. HMD می‌گوید اسیستنت را به طور ویژه بهینه‌سازی کرده تا این دستیار صوتی در سطح سیستم عامل با KaiOS یکپارچگی داشته باشد.

در بخش تاشوندگی، نوکیا ۲۷۲۰ درست مثل همان موبایل قدیمی نوکیا عمل می‌کند؛ یعنی اگر کسی به شما زنگ بزند، از همان نمایشگر ثانویه ۱.۳ اینچی می‌توانید اطلاعات مربوطه را ببینید و با باز کردن دستگاه به تماس‌ها پاسخ دهید. برای قطع کردن تماس‌ها هم کافی است به سادگی گوشی را ببندید. نوکیا ۲۷۲۰ در میان تمام تلفن‌های هوشمند قدرتمندی که این روزها در بازار وجود دارد عملکرد بسیار چشمگیری در بخش عمر باتری دارد و می‌تواند تا ۲۷ روز در حالت استندبای دوام بیاورد.

image

HMD در کنار نرم‌افزارهای مدرن چند بهینه‌سازی سخت‌افزاری هم به نوکیا ۲۷۲۰ اضافه کرده است. این دستگاه حالا از دو سیم کارت با قابلیت LTE پشتیبانی می‌کند و می‌تواند هات اسپات وای فای باشد. (در نتیجه به راحتی می‌توانید آن را به تلفن دوم خود تبدیل کرده و از عمر باتری بالای آن به نحو احسن استفاده کنید.) نوکیا ۲۷۲۰ از انتهای سپتامبر امسال در دو رنگ مشکی و خاکستری با قیمت ۹۰ یورو وارد بازار می‌شود، اما بازارهای هدف آن هنوز مشخص نیست.

این شرکت علاوه بر نوکیا ۲۷۲۰ از دو فیچر فون دیگر در IFA 2019 رونمایی کرد. اولی نوکیا ۸۰۰ است که از KaiOS استفاده می‌کند و به استاندارد IP68 و MIL-STD-810G مجهز شده تا ضمن مقاومت در برابر آب و گردوغبار بتواند در برابر نور خورشید، نویز، فشار پایین و دما هم دوام بیاورد. HMD می‌گوید این دستگاه می‌تواند تا عمق دو متری در زیر بتن هم سالم بماند. عمر باتری این دستگاه ۴۳ ساعت است و از ماه اکتبر با قیمت ۱۰۹ یورو به بازار می‌آید.

image

دستگاه دوم نوکیا ۱۱۰ است که نسخه ارتقایافته نوکیا ۱۰۵ به حساب می‌آید. این دستگاه برخلاف نوکیا ۱۰۵ که قیمتی ۱۵ دلاری داشت، از قابلیت‌های چندرسانه‌ای پشتیبانی می‌کند. حالا می‌توانید با کمک کارت حافظه روی آن آهنگ بریزید و یا با این دستگاه رادیو گوش کنید. نوکیا ۱۱۰ که دوربینی ساده هم دارد از ماه سپتامبر با قیمت ۱۸ یورو به بازار می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)