خانهاخبار
از پرچمداران گوگل پیکسل 4 و 4 ایکس ال چه انتظاراتی داریم؟

از پرچمداران گوگل پیکسل 4 و 4 ایکس ال چه انتظاراتی داریم؟

پرچمداران پیکسل 4 اکتبر امسال رونمایی می‌شوند و انتظار می‌رود که با بهبودهای چشمگیری در مقایسه با نسل قبلی همراه شوند. این گوشی‌ها در مقایسه با پیکسل 3 احتمالا تفاوت‌های محسوسی خواهند داشت و با هدف رقابت با پرچمداران اندرویدی مانند گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ توسعه پیدا خواهند کرد.
۱۳۹۸/۶/۱۲

مدت کوتاهی تا تاریخ احتمالی رونمایی از پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل باقی مانده است و در حالی که تا به حال گزارش‌های متعددی درباره این دو گانه منتشر شده و مشخصات فنی و طراحی ظاهری‌شان را افشا کرده است، همچنان برخی موارد و جزئیات را درباره‌شان نمی‌دانیم و برای دسترسی به اطلاعات نهایی باید منتظر تأیید کمپانی سازنده باشیم. با در نظر داشتن این موضوع، فهرستی از موارد موردانتظارمان که امیدواریم گوگل آن‌ها را در توسعه پرچمداران تازه‌اش به کار گیرد، مهیا کرده‌ایم.

image

 

رنگ بندی گسترده برای پیکسل 4

سال گذشته پرچمداران پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در سه رنگ بندی مشکی، سفید و صورتی معرفی شدند. این رنگ بندی همچنین با نام گذاری ساده just black، clearly white و not pink همراه بوده که معمولا مورد انتقاد هم قرار گرفته است.

گوگل سال گذشته پیش از معرفی نسل سوم پیکسل‌های خود به احتمال معرفی دو رنگ نعنایی و صورتی اشاره کرد. در ادامه رنگ صورتی تحت عنوان not pink به بازار راه پیدا کرد اما خبری از رنگ نعنایی نشد. این رنگ سبز پاستلی بسیار زیبا و چشم نواز به نظر می‌رسید و امیدواریم که گوگل امسال در توسعه نسل چهارم آن را به کار بگیرد. البته همچنین ممکن است شاهد رونمایی از یک نسخه مشکی قرمز یا قرمز هم باشیم.

صفحه نمایش بهبود یافته

صفحه نمایش‌های به کار گرفته شده در توسعه پرچمداران پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال اصلا بد نیستند اما در برخی زمینه‌های به خصوص مانند صحت رنگ‌ها و بیشینه روشنایی تصویر حتی سال گذشته هم در رقابت با پرچمداران موجود در بازار سطح پایین‌تر شناخته می‌شدند. در این میان مخصوصا نسخه کوچک پیکسل 3 در تنظیمات پیش فرض خود صحت نمایش رنگ مناسبی ندارد. تنها وضعیتی که از نظر ما می‌تواند صحت نمایش رنگ روی پنل را به سطح مطلوب نزدیک کند، تغییر تنظیمات به Boosted است. وضعیت پیش فرض Natural نام دارد اما چندان هم رنگ‌ها را طبیعی نشان نمی‌دهد و این تفاوت مخصوصا در مقایسه با پنل نمایش پرچمداران گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس سامسونگ به چشم می‌خورد.

بخش دیگری که انتظار داریم بهبود پیدا کند، بیشینه روشنایی تصویر است. متاسفانه بیشینه روشنایی تصویر در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در مقایسه با گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس و همچنین آیفون 10 اس اپل بسیار کم است و همین موضوع باعث شده که استفاده از پرچمداران اخیر گوگل در نور طبیعی روز برای کاربر مشکل شود.

بهبود در دوام باتری و شارژ سریع

دوام باتری هرگز در گوشی‌های پیکسل گوگل از نقاط قوت آن‌ها نبوده است. گوشی گوگل پیکسل 3 از باتری 2915 میلی آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و نسخه بزرگ پیکسل 3 ایکس ال هم به باتری 3430 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود. هر دوی این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌های تعبیه شده درون اغلب پرچمداران اخیر اندرویدی ظرفیت کمی دارند و کوچک هستند. همچنین منطقی به نظر می‌رسد که میزان دوام باتری هم با توجه به چنین ظرفیتی چشمگیر نباشد. از طرفی هم ظرفیت باتری تنها عامل تعیین کننده در دوان باتری دستگاه نیست، اما افزایش میزان ظرفیت باتری در پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال قطعا تحسین برانگیز خواهد بود.

image

 

دو پرچمدار پیکسل 3 و 3 ایکس ال با پشتیبانی از شارژ سریع معرفی شدند اما تکنولوژی شارژ آن‌ها به اندازه سایر رقیبان پرسرعت نیست. همچنین انتظار نداریم که گوگل از تکنولوژی 45 واتی سامسونگ در پیکسل 4 و 4 ایکس ال استفاده کند اما منطقی است که امیدوار باشیم توان شارژ سریع در نسل چهارم از سال گذشته بیشتر باشد.

طراحی راهکارهای بیومتریک بیشتر برای پیکسل 4

حسگر اثرانگشت فیزیکی در پنل پشتی پرچمداران پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال امسال تعبیه نمی‌شود. به جای آن شایعه شده است که این پرچمداران جدید گوگل از حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش بهره می‌گیرند. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، امیدواریم که حسگر مذکور پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر از حسگر درون دو پرچمدار سامسونگ گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس باشد. البته سامسونگ با انتشار برخی به روزرسانی‌های نرم افزاری توانسته است سرعت باز کردن قفل اثرانگشت را در این پرچمداران تسریع کند. هنوز اطلاعات نهایی در این باره نداریم و نمی‌دانیم نوع حسگر اثرانگشت در پرچمداران پیکسل 4 از نوع اپتیکال یا اولتراسونیک در نظر گرفته می‌شود اما امیدواریم که در هر صورت پرسرعت، مطمئن، باکیفیت و امن باشد.

image

 

علاوه بر این گفته می‌شود که گوشی گوگل پیکسل 4 همچنین از سیستم تشخیص چهره سه بعدی مشابه Face ID در آیفون‌های اخیر اپل پشتیبانی می‌کند. پیش از این تصاویر رندر منتسب به پیکسل 4 منتشر شدند و آن را با ناچ تقریبا بزرگی به نمایش گذاشتند. این ناچ بزرگ در بخش بالای نمایشگر انتقادهایی را برانگیخت اما با مشاهده آن امیدوار شدیم که پرچمداران تازه گوگل به سیستم تشخیص چهره پیشرفته مجهز شوند. قرار است حسگرهای متعددی از جمله حسگر عمق تصویر در این ناچ تعبیه شود.

Active Edge با قابلیت سفارشی سازی

Active Edge یکی از منحصر به فردترین قابلیت‌ها و امکانات درون پرچمداران پیکسل 3 و 3 ایکس است. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد با فشردن کناره‌های بدنه عملگرهایی را به اجرا درآورند. Active Edge درواقع نوعی میانبر سخت افزاری است. از طرفی Active Edge برخلاف ماهیت بی همتایش، توانمندی‌های محدودی دارد. این قابلیت در قالب فعلی‌اش چیزی فراتر از دکمه دستیار هوشمند گوگل نیست.

در حال حاضر با فشردن کناره‌های بدنه در پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال تنها می‌توانید دستیار گوگل را فراخوانی کنید یا هشدارها، تماس‌های تلفنی ورودی، تایمرها و نوتیفیکیشن‌ها را بی صدا کنید. امکانات سفارشی سازی Active Edge فعلا به میزان حساسیت بدنه به فشار وارده محدود شده است و همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا مایل هستید قابلیت مذکور در حالتی که گوشی قفل شده است فعالیت کند یا خیر. انتظار داریم که گوگل امکانات و قابلیت‌های بیشتری را به Active Edge در بدنه پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال اضافه کند و همچنین منوی تنظیمات مبسوط‌تری را برایشان توسعه دهد.

دوربین اصلی پیشرفته

در دوره‌ای که گوشی‌های میان رده و پرچمدار با دوربین‌های اصلی چندگانه معرفی می‌شوند، گوگل چند نسل پرچمدار اخیر خود را با دوربین اصلی تکی روانه بازار کرده است. البته باید این نکته را هم ذکر کنیم که گوشی‌های پیکسل گوگل همواره دوربین باکیفیت داشته‌اند و از این نظر مورد تحسین واقع شده‌اند. امسال انتظار داریم که گوگل هم وارد این رقابت شود و ترند طراحی دوربین‌های اصلی چندگانه را به کار گیرد. اگر اطلاعات اولیه در این باره صحت داشته باشد، دوربین اصلی چندگانه در پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به لنز استاندارد 12 مگا پیکسلی به همراه لنز 16 مگا پیکسلی تله فوتو با پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال تا 2 یا 3 برابر مجهز می‌شود.

image

 

همچنین گفته می‌شود که نوعی حسگر عمق تصویر در کنار لنزهای مذکور درون ماژول مربعی این گوشی‌ها قرار می‌گیرد. این حسگر احتمالا قادر خواهد بود تصاویر پرتره و همچنین واقعیت افزوده را بهبود ببخشد.

در کنار وضعیت پرتره، امیدواریم که Night Mode هم در پرچمداران پیکسل 4 بهبود پیدا کند. البته تصاویری که پیکسل 3 در نور شب به ثبت می‌رساند هم باکیفیت و قابل قبول بودند اما برخی رقیبان اندرویدی این گوشی‌ها توانسته‌اند سطح رقابت را بالاتر هم ببرند و کیفیت بیشتری ارائه دهند. به همین خاطر انتظار بیشتری از گوگل داریم.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)