خانهاخبار
هوآوی تاریخ رونمایی از گوشی‌های سری میت 30 را اعلام کرد

هوآوی تاریخ رونمایی از گوشی‌های سری میت 30 را اعلام کرد

شرکت هوآوی در تاریخ 19 سپتامبر از گوشی‌های سری میت 30 به صورت رسمی در مونیخ رونمایی می‌کند.
۱۳۹۸/۶/۱۱

شرکت هوآوی در حساب رسمی توییتر خود خبر از معرفی پرچمداران آینده‌اش، میت 30 و میت 30 پرو در تاریخ 28 شهریور ماه داد. این تاریخ در گذشته توسط مدیر بخش توسعه نرم افزار این غول فناوری چینی لو رفته بود. میت 30 پرو، قدرتمندترین پرچمدار هوآوی برای سال جاری میلادی محسوب می‌شود که البته هوآوی میت ایکس در رده مختلفی قرار دارد و یک گوشی انعطاف پذیر و بسیار گران قیمت محسوب می‌شود. در تاریخ 16 مه سال جاری میلادی ایالات متحده آمریکا تصمیم به تحریم این شرکت گرفت و مانع از درآمد 11 میلیارد دلاری شرکت‌های آمریکایی شد.

اگر چه هوآوی قادر به خرید قطعاتی مانند تراشه‌های حافظه از شرکت‌هایی مانند میکرون، کوالکام و اینتل نیست، اما مهم‌ترین موضوع برای این شرکت، استفاده از سیستم عامل اندروید است. به نظر می‌رسد این برند قادر به استفاده از سرویس‌های گوگل در محصولات آینده خود نیست. گوگل هفته گذشته به رسانه‌ها اعلام کرد که هوآوی میت 30 و میت 30 پرو قادر به استفاده از نسخه رسمی اندروید و همچنین سرویس‌های اصلی آن مانند گوگل پلی استور نخواهند بود. این موضوع شاید بتواند ضربه بزرگی به میزان فروش این گوشی‌های هوشمند بزند.

ماه گذشته میلادی شاهد رونمایی از سیستم عامل هارمونی از سوی هوآوی بودیم. در زمان معرفی این سیستم، هوآوی به عدم استفاده از آن در محصولات پرچمدار خود اشاره کرد. این احتمال وجود دارد که هوآوی از نسخه متن باز اندروید برای پرچمداران خود استفاده کند، در حال حاضر آمازون چنین رویه‌ای را در پیش گرفته و تبلت‌های خود را با سیستم عامل FireOS روانه بازار می‌کند. در صورتی که هوآوی نیز اقدام آمازون را انجام دهد، همچنان شاهد فروش بالای گوشی‌های سری میت 30 در کشور چین خواهیم بود. این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی موفق به افزایش فروش 38.2 درصدی گوشی‌های هوشمند خود در کشور چین شده است.

هوآوی در نیمه اول سال جاری میلادی موفق به فروش 118 میلیون گوشی هوشمند شده بود که 6 هفته از این بازه زمانی در لیست تحریم‌های ایالات متحده آمریکا قرار داشته است. این غول فناوری چینی سال گذشته میلادی 206 میلیون اسمارت فون را در بازارهای جهانی به فروش رسانده بود.

image

بر اساس شایعات و گزارش‌های منتشر شده، هوآوی میت 30 پرو به صفحه نمایش 6.7 اینچی خمیده با فناوری AMOLED مجهز می‌شود که دارای رفرش ریت 90 هرتز است. این نرخ بازسازی 50 درصد سریع‌تر از گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است. این ویژگی باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود و به نظر می‌رسد این موضوع باعث افزایش ظرفیت باتری این اسمارت فون به 4500 میلی آمپر ساعت شده است. یکی دیگر از قابلیت‌های این محصول، پشتیبانی از شارژ وایرلس و شارژ بی سیم معکوس است. گفته می‌شود هوآوی میت 30 از باتری با ظرفیت 4200 میلی آمپر ساعت بهره می‌برد.

هوآوی میت 30 به برش نمایشگر قطره‌ای و هوآوی میت 30 پرو به بریدگی صفحه نمایش عریض مجهز می‌شود. قدرت این دو اسمارت فون توسط چیپست کایرین 990 تامین خواهد شد. این پردازنده توسط لیتوگرافی 7 نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شود و دارای مودم 5G و شبکه پردازش عصبی برای فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی است. روی پنل پشتی این محصولات شاهد قرارگیری دوربین اصلی درون یک المان دایره‌ای شکل خواهیم بود. امسال شرکت‌های اپل و گوگل از المان دوربین مربعی شکل مشابه هوآوی میت 20 پرو روی پنل پشتی پرچمداران جدید خود، گوشی‌های سری آیفون 11 و پیکسل 4 استفاده خواهند کرد.

بر اساس شایعات، دوربین اصلی این دو گوشی هوشمند هوآوی به دو سنسور 40 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. یکی از این سنسورها اصلی و دیگری دارای زاویه دید 120 درجه است. این سنسورها توسط یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 5x و یک سنسور ToF برای بهبود کیفیت تصاویر پرتره همراهی می‌شوند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بنیامین

۱۳۹۸/۶/۱۱
هواوی میترکونه.