خانهاخبار
از پرچمدار شیائومی Mi MIX 4 چه انتظاری داریم؟

از پرچمدار شیائومی Mi MIX 4 چه انتظاری داریم؟

کمپانی چینی شیائومی ماه آینده تازه‌ترین پرچمدار Mi MIX خود را به نام Mi MIX 4 رسما معرفی می‌کند. این گوشی احتمالا از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس قدرت می‌گیرد و با طراحی خلاقانه بدون حاشیه و پنل نمایش خمیده معرفی می‌شود.
۱۳۹۸/۶/۱۱

اگر شما هم از علاقه مندان گوشی‌های شیائومی هستید، به خوبی می‌دانید که مخصوصا چند ماه پیش از معرفی گوشی پرچمدار Mi MIX 4 می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. رونمایی این گوشی سطح بالای جدید نوآوری و تلاش کمپانی شیائومی را در بخش گوشی‌های پرچمدار این سازنده به نمایش می‌گذارد. شیائومی یکی از سه کمپانی سازنده بزرگ در چین به شمار می‌رود و قادر است ترند طراحی تازه را به دنیای موبایل معرفی کند.

image

 

اولین گوشی پرچمدار از خانواده Mi MIX با نمایشگر تمام صفحه معرفی شد و توانست این رویکرد طراحی را به ترندی محبوب در بازار موبایل تبدیل کند. پیش از این گوشی کمپانی شارپ گوشی هوشمند Sharp Aquos را با نمایشگر تمام صفحه معرفی کرده بود اما این سازنده با توجه به موجودی و عرضه محدود گوشی مذکور نتوانست رویکرد طراحی تمام صفحه را به استانداردی تازه در دنیای موبایل تبدیل کند. پس از آن گوشی Mi MIX 2 به عنوان یک گوشی روزمره معرفی شد و اولین گوشی هوشمندی بود که با قابلیت مکانیکی صدا روی پنل نمایش به بازار راه پیدا می‌کرد. شیائومی همچنین اولین سازنده‌ای به شمار می‌رود که گوشی هوشمند با بدنه سرامیکی که نوعی متریال ضدخش است و نمای بی نظیری هم ارائه می‌دهد، روانه بازار کرده است.

پس از Mi MIX 2 گوشی هوشمند شیائومی Mi MIX 2S با تمرکز روی دوربین گوشی Mi Note 2 توسعه پیدا کرد تا کاستی‌های سازنده در بخش دوربین گوشی‌های هوشمند را مرتفع سازد. نسل سوم به نام Mi MIX 3 در حال حاضر سطح بالاترین گوشی پرچمدار برند شیائومی از خانواده محبوب و پیشرفته Mi MIX است. این پرچمدار با نمایشگر تمام صفحه‌ای معرفی شد که همچنین بیشتری نسبت تصویر را هم در زمان معرفی‌اش در مقایسه با سایر پرچمداران داشت. Mi MIX 3 به دوربین دوگانه سلفی و دوگانه اصلی مجهز شده است و همچنین اولین گوشی برند شیائومی با پشتیبانی از امکان شارژ بی سیم شناخته می‌شود.

image

 

انتظار می‌رود پرچمدار جدید شیائومی تحت عنوان Mi MIX 4 ماه آینده رسما رونمایی شود. شایعه‌ها حاکی از آن است که Mi MIX 4 اولین گوشی هوشمند سطح بالایی خواهد بود که می‌تواند رقیبی جدی برای پرچمداران اپل و سامسونگ باشد. در ادامه می‌خواهیم به مهم‌ترین مشخصاتی که از پرچمدار تازه شیائومی انتظار داریم، بپردازیم. با ما همراه باشید:

نسبت تصویر به بدنه بالاتر

شیائومی هرسال نسبت تصویر در بدنه را در محصولات جدید خود افزایش می‌دهد و دائما در تلاش است آن را به 100 درصد نزدیک کند. امسال انتظار داریم نسبت تصویر در Mi MIX 4 چیزی بیشتر از 93 درصدی باشد که در طراحی Mi MIX 3 به کار گرفته شده بود. اگر شیائومی همچنان پنل نمایش را در پرچمدار تازه خود از کناره‌ها خمیده توسعه دهد، حاشیه بسیار باریک در بخش بالا و پایین صفحه نمایش ممکن است باریک‌تر از گذشته هم بشود. آخرین گوشی پرچمداری که با نسبت تصویر بیش از 90 درصد معرفی شد، پرچمدار سامسونگ گلکسی نوت 10 بود.

image

 

دوربین بهبود یافته

همه کاربران مایل هستند گوشی جدیدی که تهیه می‌کنند، دوربین بهتری هم داشته باشد. به همین خاطر انتظار می‌رود که Mi MIX 4 هم به دوربین بهبود یافته و سطح بالایی مجهز شود. با توجه به آنچه گزارش شده است، گوشی Mi MIX 4 شیائومی به دوربین 108 مگا پیکسلی جدید سامسونگ مجهز می‌شود. این حسگر همچنین قرار است در پرچمداران گلکسی اس 11 و اس 11 پلاس سامسونگ هم تعبیه شود. افزایش تعداد مگا پیکسل‌ها در این حسگر می‌تواند کیفیت خروجی را تضمین کند. همچنین با توجه به تکنولوژی ادغام 4 در 1 پیکسلی، نتیجه ثبت تصویر 27 مگا پیکسلی باکیفیت خواهد بود. اگر نرم افزار دوربین خوب باشد هم نتایج تصویربرداری در شرایط با نور کم و زوم تصویر رضایت بخش خواهد بود.

باتری بزرگ با پشتیبانی از شارژ سریع

شایعه‌ها مصر هستند که گوشی شیائومی Mi MIX 4 به باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود و از امکان شارژ سریع 30 واتی هم پشتیبانی می‌کند. این میزان ظرفیت و توان شارژ از همه پرچمداران نسل‌های قبلی Mi MIX بیشتر اما همچنان از شارژ سریع 40 واتی هوآوی یا 45 واتی اوپو کمتر است. تعبیه باتری بزرگ 4500 میلی آمپر ساعتی قطعا بهبود چشمگیری در Mi MIX 4 به شمار می‌رود، اما پشتیبانی شارژ سریع در این گوشی مشابه تکنولوژی به کار گرفته شده در گوشی هوشمند Mi 9 همین سازنده خواهد بود.

image

 

بهبود در نرم افزاری داخلی Mi MIX 4 شیائومی

رابط کاربری MIUI 10 شیائومی حالا به سیستم عاملی روان تبدیل شده است و آخرین نسخه تکامل یافته‌اش امکانات و قابلیت‌هایش را بیش از پیش افزایش می‌دهد. برای اولین بار راهکاری رسمی ارائه شده است تا کاربران بتوانند همه اپلیکیشن‌ها را درون منوی کشویی گردهم آورند. شیائومی همواره در زمینه توسعه و بهبود نرم افزار و رابط کاربری خودش بلندپرواز بوده و به طور جدی به طراحی آن می‌اندیشد. همان‌طور که سامسونگ One UI خود را دستخوش تغییرات چشمگیر کرد، انتظار می‌رود که رابط کاربری انحصاری شیائومی هم با تغییرات و بهبودهای بیشتری در Mi MIX 4 معرفی شود.

مقاومت در مقابل نفوذ آب و پورت جک هدفون 3.5 میلی متری

گوشی‌های خانواده Mi MIX شیائومی برخلاف اغلب پرچمداران فعلی که مجوز مقاومت IP دریافت می‌کنند، بدون این مجوز معرفی می‌شوند. این مجوزها امروزه بسیار رایج هستند و در حالی که عملکرد کلی دستگاه را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند، اعتماد مصرف کننده را برای خرید گوشی‌های موبایل افزایش می‌دهند. در هر صورت انتظار می‌رود که کمپانی شیائومی پرچمدار Mi MIX 4 خود را با چنین مجوزی معرفی کند.


image

 

شیائومی همچنین جک هدفون 3.5 میلی متری را از Mi MIX 2 به بعد از این خانواده حذف کرد اما ما امیدواریم که دوباره در توسعه Mi MIX 4  آن را بازگرداند. از طرفی هم هرگاه که قابلیتی از یک دستگاه حذف شود، سازنده دیگر آن را در نسل‌های آینده بازنمی‌گرداند.

از Mi MIX 4 دیگر چه انتظاراتی داریم؟

شایعه شده است که پرچمدار شیائومی Mi MIX 4 با پنل نمایش خمیده و وضوح تصویر 2K توسعه می‌یابد و از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 855 پلاس قدرت می‌گیرد. گفته می‌شود که این گوشی جدید در سطح بالاترین نسخه خود از 12 گیگابایت رم و همچنین 1 ترابایت حافظه داخلی هم بهره می‌برد و در پنل پشتی به دوربین اصلی سه گانه مجهز می‌شود. در کنار لنز استاندارد که اشاره کردیم 108 مگا پیکسلی است، انتظار می‌رود لنزهای 16 مگا پیکسلی فوق عریض و 12 مگا پیکسلی تله فوتو هم در این ماژول تعبیه شود. این گوشی همچنین ممکن است در کنار امکانات ارتباطی 4G LTE از شبکه پرسرعت 5G پشتیبانی کند.

نظر شما درباره پرچمدار جدید شیائومی چیست؟ از Mi MIX 4 چه انتظاراتی دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)