خانهاخبار
گوشی Redmi Note 8 از پردازنده Snapdragon 665 بهره خواهد برد

گوشی Redmi Note 8 از پردازنده Snapdragon 665 بهره خواهد برد

شرکت ردمی رسما اعلام کرد که چه پردازنده‌ای قرار است در گوشی آتی خود استفاده کند.
۱۳۹۸/۶/۵

شرکت Redmi پیش تر اعلام کرده بود که گوشی ردمی نوت ۸ از پردازنده Mediatek helio G90T استفاده خواهد کرد اما به نظر می‌رسد که این شرکت از تصمیم خود بازگشته و قرار است این گوشی را با پردازنده متفاوتی راهی بازار کند.
اکانت رسمی ردمی در شبکه اجتماعی webio اعلام کرد که گوشی ردمی نوت ۸ از پردازنده Snapdragon 665 بهره خواهد برد. این دقیقا همان پردازنده‌ای است که پیشتر در گوشی‌های Xiaomi CC9e و Xiaomi Mi A3 قرار گرفته بود.

image


این چیپست ۱۱ نانومتری در ماه اپریل سال جاری معرفی شد و گوشی Xiaomi CC9e اولین محصولی بود که از این پردازنده بهره می‌برد. مدیر روابط عمومی ردمی، لو ویبینگ نیز سعی کرد دلیل تصمیم این شرکت مبنی بر استفاده از پردازنده Snapdragon 665 را توضیح دهد زیرا این پردازنده با وجود هسته‌های بهینه‌تر به اندازه پردازنده Snapdragon 660 قدرتمند نیست.
او در پستی که در اکانت webio خود منتشر کرد به سایز ۱۱ نانومتری پردازنده Snapdragon 665 اشاره نمود که در مقایسه با پردازنده Snapdragon 660 که از تکنولوژی ۱۴ نانومتری بهره می‌برد، کوچک‌تر است. سایز کوچک‌تر هسته‌ها منجر شده تا از نظر قدرت بهینه شوند. همچنین این پردازنده از vulkan 1.1 API پشتیبانی میکند که باعث می‌شود این پردازنده از نظر مصرف انرژی ۲۰ درصد بهینه تر Open GL ES باشد.
علاوه بر موارد فوق، پردازنده Snapdragon 665 از موتور هوش مصنوعی بهتری بهره می‌برد. Hexagon 686 DSP سومین نسل از Al محسوب می‌شود که در رده بالاتری نسبت به Hexagon 680 DSP پردازنده Snapdragon 655 قرار می‌گیرد. همچنین موتور دیگری با نام Hexagon Vector Extension در این چیپست وجود دارد که پردازش تصاویر و انجام محاسبات کمک می‌کند و پیشرفت بسزایی را برای عملکرد هوش مصنوعی به ارمغان می‌آورد.
ویبینگ همچنین افزود که بنابر آزمایش‌های انجام شده، گوشی ردمی نوت ۸ تصاویر بهتری نسبت به گوشی ردمی نوت ۷ ثبت می‌کند و در زمینه باتری عملکرد بهینه تری را دارد. او در آخر پست اعلام میکند که پردازنده Snapdragon 665 مصرف برق کمتری دارد و از IQ بالاتری بهره میبرد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بهناز

۱۳۹۸/۶/۵
سلام
به نظرتون قیمتش چقدر بیشتر از نوت 7 خواهد بود؟