خانهاخبار
چگونه آهنگ‌های آیتونز را به دستگاه اندرویدی خود منتقل کنیم؟

چگونه آهنگ‌های آیتونز را به دستگاه اندرویدی خود منتقل کنیم؟

اگر از طرفداران نرم‌افزار آیتونز هستید و در عین حال موبایل اندرویدی دارید، حتما در هنگام انتقال آهنگ‌های آیتونز به اندروید با مشکلات زیادی مواجه شده‌اید. در این مطلب قصد داریم به شما نشان دهیم که به چه روش‌هایی می‌توانید آهنگ‌های خود را از آیتونز به اندروید منتقل کنید.
۱۳۹۸/۶/۴

اگرچه سرویس‌های استریم موزیک مثل اسپاتیفای و Tidal در حال تسخیر بازار موسیقی هستند، ولی بسیاری از کاربران همچنان ترجیح می‌دهند آهنگ‌ها را دانلود و آن‌ها درون هارد درایو خود ذخیره کنند. علی‌رغم تمام مشکلات آیتونز، این نرم‌افزار هنوز یکی از محبوب‌ترین شیوه‌ها برای انجام این کار است، ولی به آسانی نمی‌توانید موسیقی‌های خود را از کتابخانه آیتونز به دستگاه‌های اندرویدی منتقل کنید.

آیتونز نسخه اندروید ندارد، بنابراین برای انجام این کار باید چند گام اضافه انجام دهید. انتقال آهنگ از آیتونز به اندروید به چند روش امکان‌پذیر است که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. پس با جی‌اس‌ام همراه باشید.

چگونه آهنگ‌ها را از آیتونز به اندروید منتقل کنیم؟

image

کپی دستی فایل‌های موسیقی

از نظر فنی ساده‌ترین روش برای انتقال آهنگ کپی کردن دستی آن‌هاست. برای انجام این کار تنها کاری که باید بکنید این است که دستگاه خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کرده و کمی صبور باشید.

چگونه به صورت دستی از آیتونز به اندروید آهنگ منتقل کنیم؟

image
  1. یک پوشه جدید روی دسکتاپ خود بسازید.
  2. فایل‌های موزیک را به این پوشه جدید منتقل کنید.
  3. دستگاه اندرویدی خود را با یک کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. در این مرحله شاید لازم باشد تنظیمات دستگاه خود را تغییر دهید تا امکان انتقال فایل به آن فراهم شود.
  4. از روی کامپیوتر به فضای ذخیره‌سازی دستگاه اندرویدی خود بروید و آهنگ‌ها را کپی کنید.

اگر به جای آلبوم‌های کامل بخواهید صرفا تک‌تک آهنگ‌ها را انتقال دهید، این کار می‌تواند کمی دشوار باشد. علاوه بر این، بسته به این که از چه موزیک پلیری بر روی دستگاه اندرویدی خود استفاده می‌کنید، ممکن است آلبوم آرت، اطلاعات اضافی هر ترک و چیزهای مشابه آن را از دست بدهید.

آیتونز را با گوگل پلی موزیک سینک کنید

image

فضای ابری شیوه تعامل کاربران با تمامی فایل‌ها را تغییر داده و آهنگ‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. حالا با کمک گوگل پلی موزیک می‌توانید تمام کتابخانه آیتونز خود را به فضای ابری منتقل نمایید و از آن‌جا به آهنگ‌های خود گوش کنید. این روش با اختلاف آسان‌ترین شیوه برای همگام‌سازی حجم عظیمی از فایل‌های آیتونز با اندروید است.

البته بدیهی است که برای استفاده از این روش، حداقل در ابتدا، به اتصال اینترنت نیاز دارید. چون گوگل پلی موزیک یک سرویس استریم آنلاین است، پس برای گوش دادن به آهنگ‌ها اینترنت لازم است، اما با پین کردن موزیک‌ها می‌توانید آن‌ها را درون دستگاه خود دانلود کنید. محدودیت دانلود آهنگ در این سرویس ۵۰ هزار ترک است که احتمالا به خوبی می‌تواند نیاز شما را پوشش دهد.

چگونه آهنگ‌های آیتونز را با گوگل پلی موزیک به اندروید منتقل کنیم؟

نرم‌افزار Google Play Music Manager را روی کامپیوتر خود دانلود کنید.
در هنگام نصب برنامه گزینه‌ای تحت عنوان Upload Songs to Google Play مشاهده می‌کنید.
iTunes را انتخاب کرده و پیکربندی اولیه را کامل کنید.
منتظر بمانید و اجازه دهید که گوگل پلی موزیک آهنگ‌های شما را درون سرویس خود آپلود کند.

استریم آیتونز با اپل موزیک در اندروید

image

اگر نمی‌خواهید به طور کامل اکوسیستم اپل را ترک کنید، Apple Music راهکار خوبی برای دسترسی به آهنگ‌های آیتونز از طریق اندروید است. اپلیکیشن آیتونز نسخه اندروید ندارد، اما اپل موزیک برای اندروید موجود است. این سرویس هم مثل گوگل پلی موزیک به شما اجازه می‌دهد از روی دستگاه‌های اندرویدی به کل کتابخانه آهنگ‌های آیتونز دسترسی داشته باشید.

اپل موزیک همچنین به شما اجازه می‌دهد ۵۰ میلیون آهنگ استریم کرده و به پلی‌لیست‌های منتخب گوش کنید، ولی نقطه ضعف این روش این است که Apple Music برخلاف اسپاتیفای نسخه رایگان ندارد. پس برای گوش دادن به آهنگ‌های آیتونز باید ماهانه ۹.۹۹ دلار حق اشتراک بدهید.

چگونه آهنگ‌های آیتونز را با اپل موزیک در اندروید استریم کنیم؟

  1. آیتونز را بر روی کامپیوتر اجرا کرده و به بخش Preferences بروید.
  2. در زبانه General، گزینه iCloud Music Library را فعال کرده و روی OK کلیک کنید. این گزینه تا زمانی که اکانت اپل موزیک نداشته باشید به صورت غیرفعال نشان داده می‌شود.
  3. اپلیکیشن Apple Music را بر روی دستگاه اندرویدی خود دانلود کنید.
  4. با Apple ID خود وارد سرویس اپل موزیک شوید تا به آهنگ‌های آیتونز خود دسترسی داشته باشید.

اگر نمی‌توانید آهنگ‌های آیتونز خود را پیدا کنید، چند روش برای حل این مشکل وجود دارد:

  • مطمئن شوید با اپل آیدی یکسانی روی هر دو دستگاه لاگین کرده‌اید.
  • اپلیکیشن خود را به جدیدترین نسخه آن آپدیت کنید.
  • از طریق بخش File > Library > Update iCloud Music Library کتابخانه iCloud را رفرش نمایید.

سینک کردن آیتونز و اندروید با اپلیکیشن‌های شخص ثالث

image

برنامه‌های شخص ثالث زیادی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد آهنگ‌های خود را به صورت مستقیم از آیتونز به اندروید منتقل کنید. یکی از محبوب‌ترین این برنامه doubleTwist است. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد پلی‌لیست‌ها، موزیک‌ها و ویدیوها را از آیتونز به دستگاه اندرویدی خود بفرستید.

شایان ذکر است که در هنگام استفاده از doubleTwist، آهنگ‌هایی که از آیتونز به اندروید منتقل می‌شود در حافظه داخلی دستگاه شما ذخیره می‌گردد.

چگونه با doubleTwist آهنگ‌های آیتونز را به اندروید منتقل کنیم؟

  1. نرم‌افزار doubleTwist را روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  2. دستگاه اندرویدی خود را با کابل به کامپیوتر وصل کرده و مطمئن شوید که دستگاه در حالت USB Mass Storage mode (یا MTP) قرار داشته باشد.
  3. در این مرحله دستگاه شما باید به صورت خودکار شناسایی شود و صفحه سینک شدن ظاهر گردد.
  4. در زبانه Music از نرم‌افزار doubleTwist، تیک گزینه Sync Music را بزنید و تمام بخش‌هایی (مثل پلی‌لیست‌ها، آلبوم‌ها و ژانرها و آرتیست‌هایی) که می‌خواهید به دستگاه اندرویدی شما منتقل شود را انتخاب کنید.
  5. از پایین راست صفحه روی دکمه Sync Now کلیک کنید تا انتقال موزیک به اندروید آغاز شود.

نظر شما درباره روش‌های بالا چیست؟ آیا روش دیگری برای انتقال آهنگ از آیتونز به دستگاه‌های اندرویدی می‌شناسید؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)