خانهاخبار
انتشار اولین تصویر زنده از ساعت هوشمند اپل واچ 5

انتشار اولین تصویر زنده از ساعت هوشمند اپل واچ 5

اولین تصویر زنده منتسب به اپل واچ 5 منتشر شده و اطلاعات محدودی را درباره آن به اشتراک گذاشته است. با توجه به این تصویر به نظر می‌رسد که اپل واچ و5 و اپل واچ 4 از نظر ظاهری بسیار شبیه به هم باشند و تنها تغییرات و بهبودهایی داخلی در این نسل تازه اعمال شود.
۱۳۹۸/۶/۴

واحد گجت‌های پوشیدنی اپل در سه ماهه سوم امسال که شامل ماه‌های آوریل تا ژوئن می‌شود، بیشترین رشد را در مقایسه با واحدهای دیگر این غول کوپرتینویی داشته است. میزان درآمد از فروش گجت‌های پوشیدنی اپل نرخ افزایش سالیانه 48.3 درصدی داشته که معادل 5.53 میلیارد دلار است. علت اصلی افزایش درآمد اپل و رشد واحد گجت‌های این سازنده هم وجود اپل واچ است. اپل واچ ساعت هوشمند برند اپل است که در کنار قابلیت‌های پایش فعالیت‌های کاربر همچنین ابزاری مفید برای امکانات سلامت سنجی مانند پایش ضربان قلب و ریتم آن به شمار می‌رود.

مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد و معتبر مؤسسه TF International قبلا در یادداشتی اعلام کرده است که انتظار می‌رود اپل واچ 5 در خلال برگزاری رویداد سپتامبر و در کنار آیفون‌های سه گانه 2019 رسما رونمایی شوند. او همچنین اضافه کرده است که نسل پنجم اپل واچ‌ها از نظر ظاهری شبیه مدل‌های فعلی طراحی می‌شوند و پنل نمایش امولد لبه تا لبه دارند که البته این بار توسط کمپانی سازنده Japan Display تأمین می‌شود. از طرفی هم انیمیشنی که اخیرا درون نسخه بتای سیستم عامل watchOS 6 کشف شده است نشان می‌دهد که اپل واچ 5 امسال در دو نسخه با بدنه از جنس تیتانیوم و سرامیک معرفی می‌شود. از نظر ابعاد بدنه هم انتظار می‌رود اپل واچ 5 در دو نسخه 40 و 44 میلی متری توسعه پیدا کند. پیش از این نسخه سرامیکی برای اپل واچ 2 و اپل واچ 3 در نظر گرفته شده بود اما سال گذشته هیچ نسخه سرامیکی از اپل واچ 4 تولید نشد.

image

 

روز گذشته یک تصویر منتسب به اپل واچ 5 توسط یک حساب شخصی در پلتفرم اینستاگرام منتشر شد که گفته می‌شود ابتدا توسط Slashleaks فاش شده است. با توجه به اطلاعات روی نمایشگر این دستگاه، اپل واچ پیش رو از سیستم عامل watchOS 6 بهره می‌برد و با شناسه A2157 توسعه یافته است. البته شایان ذکر است که تصویر مقابل الزاما صحت ندارد؛ زیرا همان‌طور که گفتیم، در حال حاضر انتظار می‌رود که نمای ظاهری نسل چهارم و پنجم یکسان باشد. از طرفی هم باید به این نکته اشاره کنیم که شناسه A2157 پیش از این از سوی اپل برای دریافت مجوز تحویل EEC شده بود.

watchOS 6 اپ استور مستقل برای اپل واچ ارائه می‌دهد

پیش از این کمپانی اپل درخواست پتنت پشتیبانی از راهبری ژستی را به ثبت رسانده بود و ممکن است که این قابلیت حالا در اپل واچ 5 تعبیه شده باشد. در تصاویر مربوط به این پتنت نمایش داده شده بود که کاربران با تکان دادن مشت دست خود قادر به اسکرول کردن پیام‌های اپل واچ و پاسخ دادن به تماس ورودی خواهند بود. البته انتظار نمی‌رود که امکان پایش خواب کاربر در اپل واچ امسال تعبیه شود و برای ورود آن به گجت‌های هوشمند اپل احتمالا باید تا سال آینده منتظر بمانیم.

watchOS 6 به زودی منتشر می‌شود و انتظار می‌رود که اپ استور مستقلی برای اپل واچ داشته باشد تا برخی اپلیکیشن‌های به خصوص مانند ماشین حساب، کتاب صوتی و Voice Memos به طور مستقیم از داخل ساعت هوشمند اجرا شوند. کاربران قادر خواهند بود با استفاده از قابلیت Trends داده‌های ورزشی خود را در بازه زمانی طولانی‌تری مشاهده کنند. انتظار می‌رود که دوام باتری هم بهبود پیدا کند و به تعداد واچ فیس‌ها افزوده شود.

از طرفی هم ظاهرا مشکلاتی در بخش سلامت اپل به وجود آمده و میان افراد شاغل در آن اختلاف‌های پیش آمده است. برای مثال برخی تصور می‌کنند اپل باید روند فعلی را در پیش بگیرد و امکانات سلامت بیشتری را در محصولات هوشمند خود تعبیه کند؛ در حالی که برخی دیگر می‌گویند توجه اپل باید بیشتر روی سیستم سلامت معطوف شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)