خانهاخبار
اندروید 10، پایان نام‌گذاری اندروید با دسرهای خوراکی

اندروید 10، پایان نام‌گذاری اندروید با دسرهای خوراکی

گوگل با عرضه اندروید 10، اعلام کرد که نام‌گذاری نسخه‌های این سیستم عامل با دسرهای خوراکی به خاطره ها پیوست!
۱۳۹۸/۶/۲

همان‌طور که می‌دانید، آخرین نسخه آزمایشی سیستم عامل اندروید 10 چندی پیش عرضه شد و در سه ماهه سوم سال جاری، در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

گوگل با عرضه این پلتفرم، تصمیم گرفت تا آن را با نام اندروید 10 به دیگران بشناساند و دیگر خبری از نام‌گذاری نسخه‌های مختلف اندروید با دسرهای خوراکی نخواهد بود. 

لوگوی اندروید نیز مانند تصویر زیر، تغییر پیدا خواهد کرد و فونت و رنگ بندی آن با بهبودهایی مواجه خواهد شد.

image

اگر به خاطر داشته باشید، سیستم عامل های Jelly Bean، Ice Cream Sandwich و Kitkat همگی زیر مجموعه نسخه چهارم اندروید به حساب می‌آمدند و به صورت Android 4 تا Android 4.4.4 نام‌گذاری شده بودند که بین سال‌های 2011 تا 2014 در دسترس کاربران قرار گرفت.

حالا گوگل تصمیم گرفته تا نام‌گذاری این پلتفرم را مانند آی او اس، به سمت اعداد خالی ببرد و دیگر خبری از اسامی خوراکی‌ها نخواهد بود. البته آی او اس به نسخه 13 خود رسیده و این در حالی است که اندروید، وارد نسخه دهم می‌شود.

تا به امروز، پیش بینی می‌شد که دهمین نسخه اندروید با نام Android Q به دنیای تکنولوژی معرفی شود، اما متأسفانه تعداد دسرهای خوراکی که با این حرف آغاز شود، بسیار کم است و ظاهرا همین موضوع، مسئولان گوگل را بر آن داشته تا از نام‌گذاری اندروید با عناوین دسرهای خوراکی صرف نظر کرده و تنها به ذکر اعداد اکتفا کنند. مدیران گوگل پیش‌تر به این موضوع اشاره کرده بودند که نام‌گذاری سیستم عامل با نام خوراکی ها، ممکن است سبب گیج شدن افراد شود، چرا که همه مردم، نام این خوراکی ها را به جا نمی‌آورند.

گوگل همچنین لوگوی اندروید را با تغییراتی روبرو کرده و به همین مناسبت، ویدئویی را نیز آماده کرده تا با تغییرات آن آشنا شوید:

همان‌طور که در ابتدای متن اشاره کردیم، آخرین نسخه آزمایشی اندروید 10 چندی پیش منتشر شد و در آینده نزدیک، باید منتظر عرضه عمومی آن برای محصولات مختلف باشیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۶/۱۰
پس دگه رباتی نیست و فقط کلبه هست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۶/۲
آره بابا چی بود اون اسامی: کیت‌کَت? آبنبات‌چوبی،، ساندویچ پانل ...
اسم باید با مُسَّما باشه و در موردQ هم اتفاقاً زیاد هست مثلاً: کدو حلوایی، کشکعلی بادمجان