خانهاخبار
تازه‌ترین اطلاعات درباره آیفون پرو، ایرپاد 3، آیپد و آیپد پروهای جدید اپل

تازه‌ترین اطلاعات درباره آیفون پرو، ایرپاد 3، آیپد و آیپد پروهای جدید اپل

بلومبرگ در گزارشی تازه به محصولات احتمالی اپل اشاره کرده که قرار است در خلال سال جاری میلادی و احتمالا اوایل سال 2020 رسما رونمایی شوند. این گزارش شامل اطلاعاتی تازه درباره آیفون‌های سه گانه 2019ف اپل واچ 5، ایرپادها و آیپدهای متعدد اپل می‌شود.
۱۳۹۸/۶/۲

image

 

اپل چندین دستگاه سخت افزاری تازه را در دست توسعه دارد و قرار است آن‌ها را در خلال ماه‌های آینده رسما معرفی کند. اولین آن‌ها ظاهرا ظرف مدت کمتر از سه هفته دیگر معرفی می‌شود. روز گذشته هم خبرگزاری معتبر بلومبرگ گزارشی در این باره منتشر و جزئیات برنامه اپل را در این زمینه افشا کرد.

آیفون‌های پرو با دوربین به روزرسانی شده

براساس ادعای منابع آگاه، اپل قصد دارد به زودی سه مدل آیفون تازه را معرفی کند و رویداد اختصاصی رونمایی از آن‌ها هم در سپتامبر برگزار خواهد شد. با توجه به گزارش‌ها، این سری شامل دو مدل Pro و همچنین آیفون ارزان قیمت جانشین آیفون 10 آر می‌شود. در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره نام جانشین آیفون 10 آر نداریم و آن را آیفون 11 یا آیفون 2019 می‌نامیم.

مدل‌های پرچمدار امسال براساس گزارش‌های قبلی در پنل پشتی  به دوربین اصلی سه گانه شامل لنزهای استاندارد، تله فوتو و فوق عریض با میدان دید 120 درجه‌ای مجهز می‌شوند. این دوربین در ابتدا سه تصویر مختلف را با لنزهای خود به ثبت می‌رساند و سپس آن‌ها را به کمک هوش مصنوعی به هم متصل می‌سازد تا تصویری بهتر و باکیفیت‌تر به منظور حفظ همه جزئیات به ثبت رسانده شود.

نسل جدید دوربین‌های باکیفیت اپل قادر است تصاویر بسیار باکیفیتی را ثبت کند و از این نظر می‌تواند با دوربین‌های حرفه‌ای سنتی رقابت کند. انتظار می‌رود در ثبت تصاویر درون موقعیت‌های با نور بسیار کم و همچنین توانمندی‌های ضبط ویدیوی باکفیت هم بهبودهایی صورت بگیرد. بر اساس گزارش‌ها، این غول تکنولوژی کوپرتینویی تکنولوژی نوینی را توسعه داده است که دوربین را قادر می‌سازد ویدیوها را در همان هنگام ضبط روتوش کند. کاربران همچنین می‌توانند افکت اضافه کنند؛ رنگ‌ها را تغییر و همچنین ویدیو را برش دهند.

image

 

آیفون غیر پرو 11 اما دوربین سه گانه ندارد؛ هرچند دوربین دوگانه اصلی در این مدل ارزان قیمت هم به روزرسانی‌هایی خواهد داشت. برای مثال، انتظار می‌رود لنز دوم آن از نوع تله فوتو با پشتیبانی از بزرگنمایی اپتیکال دو برابر باشد و همچنین از وضعیت پرتره پیشرفته پشتیبانی کند.

هر سه آیفون 2019 از پردازنده A13 اپل که هنوز معرفی نشده است، قدرت می‌گیرند و در کنار آن هم به پردازنده دیگری به نام matrix یا AMX مجهز می‌شوند. این پردازنده مسئول پردازش وظایف سنگین خواهد بود و بدین ترتیب ممکن است به بهبود تجربه واقعیت افزوده کمک کند.

امکان شارژ بی سیم معکوس، بهبود در Face ID و مقاومت در مقابل نفوذ آب

یک سال پس از معرفی این قابلیت توسط هوآوی و حدودا 6 ماه پس از آنکه سامسونگ قابلیت جایگزین و مشابهش را رونمایی کرد، بر اساس گزارش‌های اخیر همچنین اپل قصد دارد امکان شارژ بی سیم معکوس را به آیفون‌های تازه خود اضافه کند اما در این میان تنها دو پرچمدار پرو آن را دریافت خواهند کرد. این قابلیت کاربران را قادر می‌سازد ایرپادهای خود را با قرار دادن پشت دستگاه آیفون شارژ کنند. این امکان همچنین برای اپل واچ‌ها و سایر محصولات سازگار با استاندارد شارژ Qi مناسب خواهد بود.

image

 

آیفون‌های پرو امسال از نظر پنل جلو مشابه آیفون 10 اس و 10 اس مکس سال گذشته هستند اما برخی تغییرات مهم در آن‌ها اعمال شده است. براساس گزارش اخیر، سیستم Face ID تازه در زاویه‌های متعدد عمل می‌کند و حتی از روی سطح صاف هم می‌تواند وظیفه‌اش را به اجرا درآورد. علاوه بر این، اپل قابلیت مقاومت در مقابل نفوذ آب را هم بهبود داده است و کاربران می‌توانند دستگاه را تا بیش از 30 دقیقه هم زیر آب بگذارند.

سایر تغییرات شامل تکنولوژی shatter – resistance و نمای مات بدنه و همچنین رنگ بندی تازه می‌شود. همچنین باید به پنل نمایش اولد ارتقا یافته اشاره کنیم که سیستم 3D Touch از آن‌ها حذف شده تا Haptic Touch جایگزین آن شود.

آیپد پایین رده تازه و آیپد پروهای به روزرسانی شده

در ادامه خبرهای قبلی، خبرگزاری بلومبرگ معتقد است که کمپانی اپل قصد دارد آیپد تازه پایین رده 10.2 اینچی هم به عنوان جایگزین مدل فعلی 9.7 اینچی معرفی کند. جزئیات دقیق در دسترس نیست اما انتظار می‌رود حاشیه‌ها نازک‌تر شوند و همچنین بهبودهایی داخلی در آن اعمال شود. علاوه بر این ممکن است اپل آیپد تازه را به دوربین اصلی دوگانه مجهز کند.

علاوه بر این، گزارش شده است که اپل قصد دارد نسخه‌هایی تازه هم برای آیپد پرو معرفی کند. این آیپد پروهای تازه کاملا مشابه نسل فعلی به نظر خواهند رسید اما در پنل پشتی احتمالا سیستم دوربین سه گانه مشابه آیفون پرو تعبیه خواهد شد. در کنار این موارد، انتظار می‌رود غول کوپرتینویی این آیپدهای سطح بالا را به پردازنده پیشرفت و تازه A13 هم مجهز کند.

امسال نسخه تازه از آیپد ایر یا آیپد مینی معرفی نخواهد شد.

اپل واچ 5، ایرپاد پیشرفته و هوم پاد ارزان قیمت

اپل واچ مدتها است که به طور سالیانه به روزرسانی می‌شود و امسال هم شاهد رونمایی از نسل تازه آن خواهیم بود. از طرفی هم پس از معرفی برخی تغییرات چشمگیر در نسل قبلی که سال گذشته معرفی شد، به نظر می‌رسد که اپل واچ امسال تنها برخی تغییرات محدود خواهد داشت.

بلومبرگ گزارش کرده که اپل همه تمرکز خود را روی اولویت افزودن قابلیت‌های تازه در سیستم عامل watchOS 6 و همچنین نماهای نهایی سرامیکی و تیتانیومی برای اپل واچ معطوف کرده است. ممکن است برخی بهبودهای داخلی هم صورت بگیرد اما هنوز اطلاعات دقیقی در این باره نداریم.

image

 

به نظر می‌رسد که ایرپادهای تازه‌ای هم در دست توسعه باشند. این نسخه جدید احتمالا گران قیمت‌تر از نسخه فعلی 159 دلاری است اما همچنین قابلیت‌های تازه‌ای هم مانند noise cancelling و مقاومت در مقابل نفوذ آب دارد. اپل در ابتدا در نظر داشت ایرپادهای تازه را در کنار آیفون‌های 2019 معرفی کند اما حالا مشخص شده است که زمان رونمایی تا سال آینده با تأخیر همراه خواهد بود.

هوم پاد تازه هم بسته محصولات جدید اپل را تکمیل می‌کند. هوم پاد اصلی با توجه به قیمت زیاد 300 دلاری‌اش همچنان فروش بسیار کمی در سطح جهانی دارد و به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد این مشکل را با معرفی یک نسخه تازه ارزان قیمت مرتفع سازد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)