خانهاخبار
شیائومی، اوپو و ویوو ائتلافی برای رقابت با AirDrop اپل تشکیل داده‌اند

شیائومی، اوپو و ویوو ائتلافی برای رقابت با AirDrop اپل تشکیل داده‌اند

شیائومی، اوپو و ویوو سه کمپانی بزرگ چینی هستند که با همکاری یکدیگر قصد دارند سیستمی برای اشتراک‌گذاری فایل تولید کنند. این سیستم قرار است رقیب AirDrop اپل باشد.
۱۳۹۸/۵/۳۰

سه شرکت بزرگ چینی شیائومی، اوپو و ویوو در حال ایجاد پروژه‌ای مبتنی بر همکاری مشترک به منظور تولید سیستمی برای اشتراک‌گذاری فایل هستند که بتواند با AirDrop اپل رقابت کند. شیائومی این خبر را از طریق پستی در صفحه WeChat خود اعلام کرده است.

این فناوری جدید برای انتقال فایل میان گوشی‌هایی که از MIUI شیائومی، ColorOS اوپو و FunTouchOS ویوو استفاده می‌کنند، ترکیب بلوتوث و وای فای را به کار می‌برد. در یکی از اسکرین شات‌های مربوط به این سرویس اعلام شده که سرعت انتقال اطلاعات آن تا ۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

در این پست ذکر شده که سرویس مذکور تا انتهای ماه جاری وارد فاز بتا می‌شود. گوگل در سال ۲۰۱۱ سرویس Android Beam را معرفی کرد که از NFC و وای فای استفاده می‌کرد. ولی این سرویس قرار است از اندروید Q حذف و با فناوری Fast Share جایگزین شود.

به گزارش شرکت تحقیقاتی Counterpoint، شیائومی، اوپو و ویوو در سه‌ماهه قبلی سهمی ۲۴ درصدی را از فروش تمام تلفن‌های هوشمند در سطح جهان کسب کرده‌اند. بنابراین هر زمان که این سرویس عرضه شود، میلیون‌ها نفر مخاطب آن خواهند بود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)