خانهاخبار
ترامپ: تعرفه‌ها رقابت اپل با سامسونگ را سخت‌تر می‌کنند

ترامپ: تعرفه‌ها رقابت اپل با سامسونگ را سخت‌تر می‌کنند

دونالد ترامپ که اخیرا با مدیرعامل اپل ملاقات داشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که کوک گفته رقابت اپل با سامسونگ با وجود تعرفه‌ها دشوارتر می‌شود چون سامسونگ در کره قرار گرفته و تعرفه‌ای روی محصولاتش نمی‌پردازد. این موضوع توجه رئیس جمهور آمریکا را جلب کرده و او می‌گوید درباره مسئله تعرفه‌های اپل بیشتر فکر خواهد کرد.
۱۳۹۸/۵/۲۸

نبرد تجاری رئیس جمهور آمریکا با چین شرایط رقابت اپل با سامسونگ را دشوارتر خواهد کرد. طبق اعلام ترامپ، این موضوع مبنای جدیدترین دیدار او با تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، بوده است. محصولات این کمپانی از روز ۱ سپتامبر مشمول تعرفه‌های وارداتی می‌شود، چرا که بسیاری از این محصولات در کشور چین تولید شده و بعد به آمریکا می‌آید. این در حالی است که بسیاری از محصولات سامسونگ در حال حاضر در ویتنام، هند، اندونزی و سایر کشورها تولید می‌شود.

ترامپ روز یکشنبه در حضور خبرنگاران گفت: «ملاقات بسیار خوبی با تیم کوک داشتم. تیم درباره تعرفه‌ها با من صحبت کرد. و یکی از نکات مهمی که گفت این بود که سامسونگ رقیب شماره یک آن‌هاست ولی هیچ تعرفه‌ای نمی‌پردازد، چون مقر آن‌ها در کره جنوبی قرار دارد.»

او افزود: «پرداخت تعرفه‌ها برای اپل دشوار است چون آن‌ها در حال رقابت با شرکت بسیار خوبی هستند که تعرفه‌ای نمی پردازد. من گفتم: «آن‌ها چطور رقیبی هستند؟» او گفت [سامسونگ] رقیب بسیار قدرتمندی است. سامسونگ هم‌اکنون تعرفه‌ای نمی‌پردازد زیرا مقر آن‌ها در کره جنوبی قرار گرفته. به نظرم استدلال کوک بسیار منطقی بود، پس درباره این موضوع فکر می‌کنم.»

image

از روز اول سپتامبر دور جدیدی از تعرفه‌ها بر کالاهای چینی اعمال خواهد شد و قیمت برخی از محصولات الکترونیکی را تا ۱۰ درصد افزایش خواهد داد. به گزارش رویترز، این تعرفه‌ها می‌تواند ایرپاد و اپل واچ را تحت تاثیر قرار دهد. البته محصولات پرطرفدار اپل مثل مکبوک، آیپد و خصوصا آیفون فعلا مشمول این تعرفه‌ها نمی‌شوند، اما ممکن است نام آن‌ها در دور جدید تعرفه‌ها که در تاریخ ۱۵ دسامبر اجرایی می‌شود، به فهرست موجود اضافه گردد.

اپل در حال حاضر بخش اعظم تحقیق و توسعه خود را در آمریکا انجام می‌دهد، ولی اکثر محصولاتش را در چین مونتاژ می‌کند. ترامپ پیش از حضور در ملاقات اخیر خود با کوک در توئیتی نوشته بود: «امشب با تیم کوک از اپل شام می‌خورم. آن‌ها قرار است مبالغ بسیار بیشتری را در ایالات متحده خرج کنند. این عالی است.»

دولت آمریکا سال گذشته در توافقی جدید با کره جنوبی اعلام کرد که محصولات الکترونیکی وارداتی از این کشور مشمول تعرفه نخواهد شد. سامسونگ کارخانه‌های زیادی در کشورهای گوناگون از جمله ویتنام، اندونزی، برزیل و چین دارد. ولی در چند وقت اخیر وابستگی خود را به خط تولید چین کاهش داده و دو کارخانه تولید موبایل چینی را در سال ۲۰۱۸ تعطیل کرده است. هم‌اکنون فقط یک کارخانه دیگر در این کشور وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبی

۱۳۹۸/۵/۲۸
یکی ترامپ رو از برق بکشه بیرون.