خانهاخبار
اپل از شرکت Corellium بابت کپی‌برداری غیرقانونی از iOS شکایت کرد

اپل از شرکت Corellium بابت کپی‌برداری غیرقانونی از iOS شکایت کرد

اپل در دادخواستی بابت کپی‌برداری غیرقانونی از iOS و ایجاد سرویس مجازی‌سازی این سیستم عامل از شرکت Corellium شکایت کرد. این شرکت ادعا می‌کند که امکان اجرای iOS، اندروید و لینوکس را روی ARM مهیا می‌سازد.
۱۳۹۸/۵/۲۶

اپل اخیرا به موجب نقض قوانین کپی رایت و تقلید غیرقانونی از iOS و اپلیکیشن‌های سیستمی خود از شرکت Corellium شکایت کرده است. کورلیوم یک شرکت مجازی‌سازی است که ادعا می‌کند برای اولین بار می‌تواند iOS، اندروید و لینوکس را روی ARM مجازی‌سازی کند. این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد از طریق مرورگر خود یک آیفون را به صورت مجازی با سیستم عامل iOS اجرا کنند.

خدمات این شرکت برای محققان امنیتی و توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپلیکیشن‌های خود را آزمایش کنند اما به آیفون فیزیکی دسترسی ندارند بستر بسیار مناسبی فراهم می‌کند. علاوه بر این، قابلیت مذکور به منظور آزمایش ویژگی‌های پرریسک برای کاربران بسیار مفید خواهد بود.

هم‌بنیان‌گذاران کورلیوم پیش از این در جامعه کاربری جیلبریک محبوبیت زیادی داشتند. در متن دادخواست این شرکت آمده است:

کسب و کار کورلیوم کاملا بر اساس ایده تجاری‌سازیِ کپی غیرقانونی سیستم عامل و اپلیکیشن‌هایی بنا شده که در آیفون، آیپد و سایر دستگاه‌های اپلی وجود دارد. کورلیوم نسخه‌ای مجازی از محصولات سخت‌افزاری موبایلی اپل را فراهم می‌کند تا هر کسی از طریق یک مرورگر وب بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

کورلیوم یک کپی دیجیتالی بسیار دقیق از بهترین دستگاه‌های اپلی است که با جزئیات ماهرانه نه فقط از جنبه‌های ظاهری بلکه با توجه به کدهای زیربنایی این سیستم‌ها ساخته شده تا کاربران را به سمت خود ترغیب کند. کورلیوم این کار را بدون دریافت مجوز یا گواهی‌نامه از سوی اپل انجام داده است.

اپل می‌گوید اگرچه کورلیوم محصولات خود را با هدف تحقیقات توسعه داده، اما از کاربران نخواسته مشکلاتی را که پیدا می‌کنند برای آن‌ها ارسال نمایند. آن‌ها صرفا کاربران را تشویق می‌کنند که اطلاعات یافت‌شده را به بالاترین قیمت در بازار آزاد به فروش برسانند. اپل در دادخواست خود به این نکته اشاره کرده که کورلیوم به توسعه‌دهندگان جیلبریک Unc0ver اجازه داده تا با دسترسی به این پلتفرم بتوانند هر اکسپلویتی را که خواستند روی هر دستگاهی با هر فریم‌وری اجرا کنند.

اپل از کورلیوم می‌خواهد سرویس‌های خود متوقف کرده، بابت صدمات وارده به آن‌ها جریمه بدهد و در نهایت سرویس مجازی‌سازی خود را به طور کامل از بین ببرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)