خانهاخبار
اسامی آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس برای آیفون‌های 2019

اسامی آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس برای آیفون‌های 2019

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، گفته می‌شود که آیفون‌های سه گانه 2019 اپل امسال تحت عنوان آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس معرفی می‌شوند. همچنین گزارش شده است که این سه آیفون در کنار هم و در هفته آخر سپتامبر روانه بازار خواهند شد.
۱۳۹۸/۵/۲۵

در خلال سال‌های اخیر، ماه اوت معمولا به پرچمداران گلکسی نوت سامسونگ اختصاص داشته است و در مقابل آن اپل در ماه سپتامبر همه توجه‌ها را به معرفی آیفون‌های خود جلب می‌کند. امسال هم این روند ادامه دارد. در حالی که در خلال ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی منتسب به پرچمداران آیفون 2019 اپل منتشر شد، حالا گزارش تازه‌ترین در این باره انتشار یافته است که برخی مشخصات کلیدی از آیفون‌های جانشین آیفون 10 آر، 10 اس و 10 اس مکس را مورد تأیید قرار می‌دهد.

طبق معمول هر سال، باید منتظر بمانیم تا غول کوپرتینویی دعوتنامه‌های مراسم رسمی رونمایی را منتشر کند. از طرفی حالا در گزارش تازه به اسامی نهایی احتمالی برای آیفون‌ها و تاریخ رونمایی اشاره شده است. این گزارش‌ها همچنین توسط 9to5mac و چند سازنده معتبر اکسسوری‌های گوشی‌های همراه بازنشر داده شده است تا به میزان اعتبارشان بیش از پیش افزوده شود.

image

 

عرضه هم زمان برای هر سه مدل آیفون 2019

دو سال پیش، اپل برای اولین بار روند معرفی دو آیفون سالانه را به رونمایی از سه مدل تغییر داد. آیفون 8، 8 پلاس و آیفون 10 به طور همزمان معرفی شدند اما در روند عرضه‌شان تفاوت ایجاد شد. بدین ترتیب که آیفون 8 و 8 پلاس از همان ماه سپتامبر به بازار راه پیدا کردند اما علاقه مندان به دریافت آیفون 10 مجبور شدند تا نوامبر منتظر بمانند. سال گذشته هم این آیفون 10 آر ارزان قیمت در میان سه گانه 2018 بود که با تاخیر طولانی در مقایسه با دو پرچمدار دیگر در دسترس کاربران قرار گرفت.

این بار گزارش شده است که کمپانی اپل قصد دارد دو مدل پرچمدار تازه را با پنل نمایش اولد توسعه دهد و مدل ارزان قیمت خود را به پنل LCD مجهز کند. با توجه به تجربه اپل در این روند، دیگر ظاهرا مشکلی در بخش تولید آیفون LCD وجود ندارد و بدین ترتیب دیگر تآخیر مشابه سال گذشته هم پیش نمی‌آید. به همین خاطر شایعه شده است که هر سه مدل آیفون 2019 امسال در کنار هم به بازار عرضه خواهند شد.

گفته می‌شود روند عرضه در دومین هفته از ماه سپتامبر آغاز می‌شود اما با توجه به این موضوع که فروش رسمی آیفون 10 اس و 10 اس مکس از 21 سپتامبر 2018 آغاز شد در حالی که آیفون 8 و 8 پلاس از 22 سپتامبر 2017 به بازار راه پیدا کردند، این تاریخ کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد. این تاریخ همچنین با ادعای عرضه آیفون تازه در تاریخ 20 سپتامبر توسط یمی از مقامات اجرایی اپراتوری معروف در ژاپن تناقض دارد.

اسامی نهایی آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس برای مدل‌های 2019

image

 

مدت‌ها انتظار داشتیم که اپل محصولات آینده خود را همچنان طبق روش ارقام یونانی انتخاب کند. بدین ترتیب نام‌های شایعه شده آیفون XI R و XI Max چندان منطقی به نظرن می‌رسیدند. آیفون 11 آر هم همچنان جالب نیست و حتی آیفون 11 پرو مکس هم نام مناسبی برای گوشی مدرن آیفون 2019 به نظر نمی‌رسد. در هر صورت این نام‌ها همه پیش بینی‌های اخیر را در بر می‌گیرد و همه آن چیزی است که با توجه به سابقه اپل در نامگذاری آیفون‌هایش در اختیار داریم. این اسامی تازه همچنین با توجه به اطلاعاتی پیش بینی شده که یک سازنده قاب محافظ از زنجیره تامین اپل به نام ESR در اختیار خبرگزاری‌ها قرار داده است. در حال حاضر این سازنده معتقد است که آیفون‌های 2019 اپل آیفون 11، 11 پرو و 11 پرو مکس نامیده می‌شوند.

بدین ترتیب جانشین آیفون 10 آر با پنل نمایش 6.1 اینچی از نوع LCD و دوربین دوگانه در پنل پشتی آیفون 11 نامیده می‌شود. آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس جانشینان آیفون 10 اس و 10 اس مکس 2018 خواهند بود و به ماژول دوربین سه گانه درون قالبی مربع شکل در پنل پشتی مجهز می‌شوند. این گوشی‌های همچنین به ترتیب 5.8 اینچی و 6.5 اینچی هستند و با توجه به آنچه گفتیم، نمایشگر اولد دارند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مجتبى

۱۳۹۸/۶/۱
اگه قرار باشه كه 5G رو ساپورت نكنه، نديد مفت گرونه.
گل به سر اپل كه همه رقيب هاش گوشى 5G زدن اونوقت ما باس تا سپتامبر 2020 صبر كنيم....امسال خريدن آيفون يعنى حماقت و ضرر