خانهاخبار
قابلیت قفل‌گشایی با اثر انگشت به نسخه بتای واتس‌اپ اندروید اضافه شد

قابلیت قفل‌گشایی با اثر انگشت به نسخه بتای واتس‌اپ اندروید اضافه شد

با وجود این که ماه‌ها از اضافه شدن قابلیت قفل‌گشایی با اثر انگشت به نسخه iOS واتس‌اپ می‌گذرد، اما این شرکت به‌تازگی این امکان را به نسخه بتای اپلیکیشن اندروید خود اضافه کرده است.
۱۳۹۸/۵/۲۳

در فوریه ۲۰۱۹ نسخه iOS واتس‌اپ از قابلیت جدیدی به نام Screen Lock رونمایی کرد که اجازه می‌دهد برای قفل‌گشایی واتس‌اپ بتوانید از تاچ آیدی استفاده کنید. اکنون بعد از گذشت چند ماه از انتشار این آپدیت، بالاخره قابلیتی مشابه برای اندروید منتشر شده که البته فعلا فقط در نسخه بتای این پیام‌رسان وجود دارد.

نسخه ۲.۱۹.۲۲۱ واتس‌اپ اندروید که هم‌اکنون در فاز بتا قرار دارد از قابلیت قفل‌گشایی با اثر انگشت پشتیبانی می‌کند و اگر آن را نصب کنید با رفتن به مسیر Settings > Account > Privacy > Fingerprint lock می‌توانید این ویژگی را فعال نمایید. بعد از فعال‌سازی هر بار که وارد اپلیکیشن می‌شوید باید با اثر انگشت خود قفل برنامه را باز کنید. البته برای پاسخ‌گویی به تماس‌های واتس‌اپ نیازی به قفل‌گشایی نیست تا راحت‌تر بتوانید جواب تماس‌ها را بدهید.

image

اگر نسخه بتای واتس‌اپ را دانلود کردید و این ویژگی را در تنظیمات اپلیکیشن ندیدید نگران نباشید، چون این آپدیت در سمت سرور ارائه شده و ممکن است عرضه جهانی آن کمی طول بکشد.

در قابلیت جدید قفل‌گشایی با اثر انگشت می‌توانید تایمر تعیین کنید تا اپلیکیشن بعد از ۱ دقیقه یا ۳۰ ثانیه به طور خودکار قفل شود. در بخش تنظیمات هم می‌توانید مشخص کنید که نام فرستنده و بخشی از محتوای پیام‌ها در نوتیفیکیشن نشان داده شود یا نه. البته اگر از ویجت واتس‌اپ استفاده می‌کنید و قفل‌گشایی با اثر انگشت را فعال کرده‌اید، ویجت مربوطه قادر به نمایش پیام‌ها نخواهد بود، چون آن‌ها به صورت پیش‌فرض مخفی می‌شوند.

image

با توجه به این که واتس‌اپ از APIهای رسمی اندروید برای احراز هویت بیومتری استفاده می‌کند، با خیال راحت می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و مطمئن باشید که اثر انگشت‌تان برای فیسبوک که مالک واتس‌اپ است فرستاده نمی‌شود. سیستم عامل اندروید هم مدیریت اثر انگشت را به صورت محلی بر روی خود دستگاه‌ها انجام می‌دهد، بنابراین حتی خود گوگل هم به اثر انگشت شما دسترسی نخواهد داشت.

در حال حاضر مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی به نسخه پایدار اندروید اضافه می‌شود، ولی می‌توانیم امیدوار باشیم که خیلی زود بتوانیم از آن استفاده کنیم. این قابلیت از مدت‌ها پیش به نسخه iOS واتس‌اپ اضافه شده بود، و بدیهی است که بالاخره کاربران اندروید هم بتوانند از آن استفاده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)