خانهاخبار
نمونه عکسی احتمالی از دوربین پیکسل 4 منتشر شد

نمونه عکسی احتمالی از دوربین پیکسل 4 منتشر شد

مدیر بخش طراحی گوگل با انتشار تصویری از دوربین یک تلفن پیکسلی که احتمالا همان پیکسل 4 است از اولین نمونه عکس پرچمدار بعدی گوگل رونمایی کرد.
۱۳۹۸/۵/۲۲

گوگل در نسل‌های قبلی پرچمداران خود تجربه خوبی به کاربران ارائه کرده و حالا انتظار می‌رود که سری پیکسل ۴ هم این تجربه را یک گام به سمت جلو ببرد. دوربین این سری سه سنسور خواهد داشت که یکی اصلی، یکی تله‌فوتو و دیگری سنسوری نامشخص است. در حال حاضر گزارشاتی وجود دارد که از احتمال وجود قابلیت‌های نرم‌افزاری DSLR در این دستگاه خبر می‌دهد، و به نظر می‌رسد که این قابلیت‌ها می‌توانند ویژگی‌های جذابی را در اختیار این دوربین قرار دهند.

آیا پیکسل ۴ زوم ۲۰ برابری خواهد داشت؟

مدیر طراحی گوگل، کلاد زِلوِگر (Claude Zellweger)، اخیرا تصویری را در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش ارسال کرده که نمایی از استودیوی طراحی گوگل را نشان می‌دهد. به دنبال این پست، مدیر خلاقیت و طراحی صنعتی گوگل، آلبرتو ویارئال (Alberto Villareal)، در پاسخ اعلام کرد که این تصویر با قابلیت زوم ۲۰ برابری با یک تلفن پیکسل نامشخص تهیه شده است.

علی‌رغم آن که پیکسل ۳ از قابلیت نرم‌افزاری Super Res Zoom برخوردار بود، اما این دستگاه نمی‌توانست در حالت زوم وضوح تصاویر را در حد مطلوبی حفظ کند. در نتیجه طبیعی است که فرض کنیم این عکس با نسخه اولیه پیکسل ۴ و قابلیت‌های DSLR آن تهیه شده باشد.

image

(برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید)

جزئیات دقیق نرم‌افزار جدید دوربین پیکسل هنوز اعلام نشده ولی به نظر می‌رسد که با این نرم‌افزار همه چیز برای تلفن‌های هوشمند پیکسل تغییر خواهد کرد. چون به این ترتیب، تلفن‌های گوگل هم در کنار دستگاه‌های قدرتمندی مثل هوآوی P30 پرو و اوپو رینو 10x زوم قرار می‌گیرد که هر دوی آن‌ها از طریق لنز ویژه پریسکوپ از زوم ۵ برابری و با کمک حالت ترکیبی از زوم ۱۰ برابری پشتیبانی می‌کنند. البته هوآوی P30 پرو زوم دیجیتال ۵۰ برابری هم دارد، ولی این قابلیت منجر به تولید تصاویری با بهترین کیفیت ممکن نمی‌شود.

پیکسل ۴ چه ویژگی‌های دیگری در بخش دوربین دارد؟

علاوه بر این تغییر قابل توجه در بخش نرم‌افزار دوربین، پیکسل ۴ احتمالا چندین آپگرید دیگر هم خواهد داشت که روی دوربین مربعی این دستگاه اعمال می‌شود. طبق گزارشات قبلی، پرچمدار بعدی پیکسل از یک سنسور آپدیت‌شده ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که سنسور اصلی دوربین پیکسل ۴ خواهد بود. علاوه بر این، یک سنسور کاملا جدید ۱۶ مگاپیکسلی قرار می‌گیرد که همراه با یک لنز تله‌فوتو عرضه می‌شود.

همان طور که قبلا در رندر رسمی پیکسل ۴ دیده بودیم، در کنار این سه سنسور، یک فلش LED قرار دارد. سنسور سوم پیکسل بعدی احتمالا تحت عنوان Spectral Sensor به بازار می‌آید. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این دستگاه در دسترس نیست، اما احتمالا می‌تواند اطلاعاتی مثل پرتورهای ایکس، فرابنفش و فروسرخ را دریافت کند که از چشم انسان پنهان است. علاوه بر این، احتمالا اطلاعات مربوط به عمق هر پیکسل هم توسط همین سنسور دریافت می‌شود تا سوژه‌ها بهتر شناسایی شود. این تغییرات در مجموع به بهبود کیفیت عکاسی در محیط‌های کم‌نور و ثبت پرتره‌های بهتر منجر می‌شود.

مشخصات پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال

image

نسل بعدی پرچمداران گوگل احتمالا با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه ۶ گیگ رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی به بازار می‌آید. این گوشی به صورت پیش‌فرض از اندروید Q استفاده خواهد کرد و ظرفیت باتری مدل کوچک و بزرگ آن به ترتیب ۲۸۰۰ و ۳۷۰۰ میلی آمپر است.

پیکسل ۴ از نمایشگر ۵.۷ اینچی و پیکسل ۴ ایکس ال از نمایشگر ۶.۳ اینچی استفاده می‌کنند که هر دوی آن‌ها از نوع آمولد است. به‌علاوه، هر دو دستگاه به احتمال زیاد دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتز خواهند بود اما رزولوشن‌شان فرق می‌کند. مدل کوچک‌تر با کیفیت +FHD و رزولوشن ۲۲۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و مدل بزرگ‌تر با کیفیت +QHD و رزولوشن ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل به بازار می‌آید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)