خانهاخبار
نسل آینده آیپد پرو با دوربین اصلی سه گانه از راه می‌رسد

نسل آینده آیپد پرو با دوربین اصلی سه گانه از راه می‌رسد

گزارش جدیدی به اینترنت راه پیدا کرده که خبر از استفاده از دوربین اصلی سه گانه در نسل آینده آپید پرو اپل می‌دهد.
۱۳۹۸/۵/۲۱

شایعات مختلف به توسعه آیپد 10.2 اینچی اپل برای سال 2019 به همراه نسخه‌های جدید آپید پرو برای سال جاری میلادی اشاره می‌کنند. در حال حاضر مشخصات کمی از این محصولات در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است؛ با این حال گزارشی جدید خبر از تغییرات بزرگ در دوربین آیپدهای آینده اپل می‌دهد.

بر اساس گزارش Mac Otakara که به تامین‌کنندگان چینی محصولات اپل اشاره دارد، آیپد 2019 احتمالا به دوربین اصلی دوگانه مورد استفاده در نسل جدید آیفون XR مجهز می‌شود. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، آیپد 10.2 اینچی اپل به یک ماژول مربعی شکل روی پنل پشتی خود مجهز می‌شود که دو سنسور دوربین، فلاش LED چهارگانه و میکروفن را میزبانی می‌کند. سنسور اصلی این دوربین که احتمالا از لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد، 12 مگاپیکسلی و یکسان با سنسور مورد استفاده در آیفون‌های کنونی این شرکت است. در حال حاضر اطلاعات دقیقی از سنسور دوم این دوربین منتشر نشده است.

این احتمال وجود دارد که سنسور دوم نیز 12 مگاپیکسلی باشد. این سنسور به صورت تله فوتو بوده و قابلیت زوم 2x را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین دارای لرزشگیر اپتیکال خواهد بود. در رابطه با ویژگی‌های دوربین اصلی آیپد 10.2 اینچی اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته؛ با این حال استفاده از دو سنسور به معنای ثبت تصاویر پرتره باکیفیت است. این احتمال وجود دارد که اپل از این سنسور برای کاربردهای واقعیت افزوده نیز استفاده کند.

اپل معمولا هر 18 ماه یکبار آیپد پرو را بروزرسانی می‌کند. با توجه به عرضه نسل کنونی آیپد پرو در اکتبر سال گذشته میلادی، انتظار می‌رود نسل آینده آن مارس 2020 از راه برسد. با وجود این موارد، گزارش Mac Otakara به معرفی این محصولات در سال جاری میلادی اشاره می‌کند. بر اساس گزارش جدید، اپل در حال آمادگی برای معرفی دو تبلت جدید از سری پرو است. این تبلت‌ها نیز مانند آیپد 10.2 اینچی به یک ماژول مربعی شکل روی پنل پشتی خود مجهز می‌شود. این محصولات به‌جای دوربین اصلی دوگانه، از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برند.

image

انتظار می‌رود این تبلت‌ها دارای سنسور اصلی، سنسور تله فوتو و سنسور با زاویه دید فوق عریض باشند. سنسور 12 مگاپیکسلی این محصولات دارای زاویه دید 120 درجه‌ای خواهد بود که تفاوت چندانی با زاویه دید 123 درجه‌ای سنسور مورد استفاده در گلکسی نوت ندارد. استفاده از سه سنسور باعث می‌شود اپل قابلیت جدیدی با نام Smart Frame را برای تبلت‌های جدید در نظر بگیرد. بر اساس گزارش‌های گذشته، ویژگی Smart Frame امکان ثبت اطلاعات خارج از فریم تصویر را برای کاربران فراهم می‌کند.

این اطلاعات در آیپد ذخیره شده و به کاربران اجازه می‌دهد پس از ثبت تصاویر، از آن‌ها برای تنظیمات استفاده کنند. این اطلاعات برای حذف حریم خصوصی افراد، پس از مدت مشخصی به صورت خودکار حذف می‌شوند. همانند آیپد 10.2 اینچی، دو آیپد پرو آینده اپل نیز قادر به ثبت تصاویر پرتره هستند و همچنین در زمینه واقعیت افزوده بهبودهایی را تجربه می‌کنند.

انتظار می‌رود آیپد 10.2 اینچی 2019 اپل همراه با آیفون‌های 2019 در ماه آینده میلادی معرفی شود. در حال حاضر اپل دعوتنامه مراسم رونمایی از گوشی‌های سری آیفون 11 را برای اهالی رسانه ارسال نکرده؛ با این حال انتظار می‌رود این مراسم در تاریخ 10 سپتامبر برگزار شود. پیش فروش این محصولات در تاریخ 13 سپتامبر شروع شده و از تاریخ 20 سپتامبر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، البته احتمال تغییر در این تاریخ‌ها وجود دارد.

بر اساس گزارش Mac Otakara، آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی 2019 در یک مراسم جداگانه در اکتبر سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی می‌شوند. این احتمال وجود دارد که در مراسم مربوط به رونمایی این تبلت‌ها، با مک بوک پرو 16 اینچی و سایر محصولات مک نیز ملاقات کنیم. تا به امروز گزارش‌ها و شایعات زیادی در رابطه با مک بوک پرو 16 اینچی در فضای مجازی منتشر شده که به قیمت پایه 3000 دلاری آن اشاره کرده‌اند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)