خانهاخبار
اسنپدراگون 865 در بنچمارک Geekbench غوغا به پا کرد!

اسنپدراگون 865 در بنچمارک Geekbench غوغا به پا کرد!

به تازگی اولین نتایج بنچمارک پردازنده اسنپدراگون 865 در فضای مجازی منتشر شده که خبر از عملکرد فوق‌العاده آن می‌دهد.
۱۳۹۸/۵/۲۰

سامسونگ چند روز پیش از گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 رونمایی کرد. این گوشی‌های هوشمند به چیپست اسنپدراگون 855 مجهز شده‌اند که ناامیدکننده محسوب می‌شود. کوالکام در گذشته نه چندان دور از نسخه قدرتمندتر و جدیدتر این چیپست تحت نام اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی کرد. لازم به ذکر است؛ نسخه جهانی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با چیپست اسنپدراگون 9825 به فروش می‌رسند.

چیپست اسنپدراگون 855 پلاس در مقایسه با پردازنده اسنپدراگون 855 عملکرد بهتری دارد. این تراشه در گوشی‌های ایسوس راگ فون 2 و شیائومی بلک شارک 2 پرو مورد استفاده قرار گرفته است و نتایج بنچمارک‌ها خبر از بهبود عملکرد این پردازنده می‌دهند. به تازگی نتایج اولیه بنچمارک نسل آینده این پردازنده، چیپست اسنپدراگون 865 در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. این پردازنده با کدنام Kona در بنچمارک Geekbench حضور پیدا کرده است.

پرچمداران آینده سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی S11 در بازار ایالات متحده آمریکا با پردازنده اسنپدراگون 865 عرضه می‌شوند. این چیپست در بنچمارک گیک بنچ در بخش تک هسته‌ای امتیاز 4160 و در بخش چند هسته‌ای امتیازی نزدیک به 13000 را کسب کرده است. بر اساس اعلام افشاگر توییتری، Universelce نتایج منتشر شده مربوط به نسخه نهایی چیپست اسنپدراگون 865 نیست. در حالی که با نسخه نهایی این پردازنده روبه‌رو نیستم، امتیازات کسب شده توسط آن قابل توجه است. این چیپست در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب افزایشی 700 و 2500 امتیازی را در مقایسه با بهترین دستگاه‌های مجهز به پردازنده اسنپدراگون 855 تجربه کرده است.

image

در حالت کلی سرعت این پردازنده با توجه به نتایج منتشر شده، نزدیک به 20 درصد در مقایسه با اسنپدراگون 855 بهبود پیدا کرده است. انتظار می‌رود در زمان معرفی گلکسی S11 و دیگر پرچمداران سال 2020، این اختلاف عملکرد به 30 درصد و حتی بیشتر برسد. پلتفرم آزمایشی مجهز به چیپست اسنپدراگون 865 دارای سیستم عامل اندروید 10 Q است. با توجه به این موضوع که نسخه نهایی اندروید کیو هنوز عرضه نشده و همچنین بهینه‌سازی‌های نهایی روی آن اعمال نشده است، نمونه تجاری اسنپدراگون 865 عملکرد بالاتری را از خود نشان می‌دهد. علاوه بر سیستم عامل، باید به استفاده از 6 گیگابایت رم در این پلتفرم آزمایشی نیز اشاره کرد که مسلما پرچمداران سال آینده میلادی به میزان رم بیشتری مجهز می‌شوند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، چیپست اسنپدراگون 865 عملکرد بهتری در مقایسه با پردازنده اپل A12 بایونیک دارد. این پردازنده در آیفون‌ XS و ایکس اس مکس مورد استفاده قرار گرفته است. آیفون‌های 2019 که ماه آینده میلادی از راه می‌رسند، به چیپست A13 مجهز می‌شوند. این پردازنده مسلما عملکرد بهتری در مقایسه با A12 Bionic خواهد داشت و احتمالا پردازنده پرچمدار آینده کوالکام را نیز شکست می‌دهد.

پردازنده اپل A12 Bionic در بخش چند هسته‌ای بهبود عملکرد 10 درصدی را در مقایسه با اپل A11 بایونیک مورد استفاده در آیفون X، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس تجربه کرده است. با توجه به این اختلاف کم، اپل باید تلاش خود را در این بخش افزایش دهد. لازم به ذکر است؛ در بخش تک هسته‌ای پردازنده‌های اپل حرف اول را می‌زنند. انتظار می‌رود اپل A13 و اسنپدراگون 865 با لیتوگرافی EUV توسعه پیدا کنند که عملکرد آن‌ها نسبت به پردازنده‌های 7 نانومتری A12 بایونیک و اسنپدراگون 855 بهبود پیدا کند. اپل A13 توسط شرکت TSMC به تولید می‌رسد. در رابطه با سازنده چیپست کوالکام اسنپدراگون 865 اطلاعاتی منتشر نشده، بنابراین احتمال تولید آن توسط شرکت TSMC و یا سامسونگ وجود دارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۸/۵/۲۰
داداش آخر پاراگراف اول نوشتی اسنپدراگون 9825 فکر کنم منظورت اکسینوس 9825 هست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۸/۵/۲۰
بزن کف قشنگه را??????
صدا سوت‌ها و جیغ‌ها هم بیاد????
گلکسی11(اسنپ‌۸۶۵، گوریلاگلس۶، باتری۵۰۰۰، دوربین۶۴ مگاپیکسل، وای ‌وای??‍♂️)