خانهاخبار
اولین چیپست‌های موبایل سامسونگ با گرافیک AMD سال 2021 از راه می‌رسند

اولین چیپست‌های موبایل سامسونگ با گرافیک AMD سال 2021 از راه می‌رسند

سامسونگ قصد دارد برای تولید چیپست‌های قدرتمند خود با شرکت AMD همکاری کند. اولین پردازنده‌های حاصل از این همکاری، سال 2021 معرفی می‌شوند.
۱۳۹۸/۵/۱۶

بر اساس گزارشی که به تازگی از سوی Notebookcheck در فضای مجازی منتشر شده، مدیر عامل AMD، لیزا سو در جلسه مربوط به گزارش مالی سه ماهه دوم 2019 این شرکت، خبر از عرضه اولین چیپست‌های سامسونگ با گرافیک ای‌ام‌دی در سال 2021 داده است. در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است. لازم به ذکر است؛ همکاری میان سامسونگ و AMD موضوع جدیدی نیست. چندین ماه پیش این دو شرکت به همکاری با یکدیگر اشاره کردند. سامسونگ برای افزایش قدرت گوشی گیمینگ خود تصمیم به همکاری با ای‌ام‌دی گرفته است.

در حال حاضر محبوبیت گوشی‌های گیمینگ در حال افزایش است، اما شرکت‌های کمی گوشی‌های مخصوص بازی توسعه می‌دهند. اگرچه این محصولات به فروش بسیار بالایی در بازار دست پیدا نمی‌کنند، اما شرکت‌ها قصد دارند محصولات خلاقانه و مخصوص به خود را تولید کنند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند معتقدند ورود شبکه ارتباطی 5G به این صنعت، محبوبیت گوشی‌های گیمینگ را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

در حال حاضر بیشتر گوشی‌های گیمینگ به سیستم خنک کننده بهتر نسبت به محصولات استاندارد و همچنین چراغ‌های LED روی بدنه خود مجهز شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی این دستگاه‌ها، پردازنده قدرتمند مورد استفاده در آن‌هاست. در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ به پردازنده‌های گرافیکی آدرنو و یا ARM Mali مجهز شده‌اند. این پردازنده‌های گرافیکی به ترتیب در چیپست‌های کوالکام و اگزینوس حضور دارند.

image

شرکت AMD سابقه درخشانی در زمینه تولید سخت افزار گیمینگ دارد. پلی استیشن 4 و ایکس باکس One به تراشه‌های این شرکت آمریکایی مجهز شده‌اند. سامسونگ قصد دارد توسط همکاری با AMD تبدیل به یکی از قدرتمندترین سازندگان گوشی‌های گیمینگ در جهان شود. در گذشته این شرکت کره‌ای برای برخی محصولات خود مانند گلکسی نوت 9 از ویژگی‌های نرم افزاری برای اجرای بهتر و روان‌تر بازی‌ها استفاده کرده بود. در صورتی که این گزارش صحت داشته باشد، نزدیک به 2 سال دیگر با اولین گوشی گیمینگ این غول فناوری کره‌ای ملاقات می‌کنیم.

نظر شما در رابطه با گوشی گیمینگ سامسونگ چیست؟ آیا این اسمارت فون مانند دیگر گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار از طراحی خشن و عجیبی بهره می‌برد و یا سامسونگ تنها از سخت افزار قدرتمند در آن استفاده می‌کند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

فرزاد گودرزی

۱۳۹۸/۵/۱۶
کم کم باید اماده بشیم که بازی های نسل هفتم رو روی گوشی تجربه کنیم، همونطور که مکس پین و جی تی ای 5 برای اندروید اومد بازی های ps3 هم برای موبایل میاد کم کم

Mohsen

۱۳۹۸/۵/۱۶
حالا حبابی یه گوشی میزنه p40pro y 210 full gaming و میگه آقای شکوری بگو این بهترین گوشی کهکشان راه شیریه?????