خانهاخبار
دوربین هوآوی میت 30 پرو روی دست گلکسی نوت 10 می‌زند؟

دوربین هوآوی میت 30 پرو روی دست گلکسی نوت 10 می‌زند؟

اگرچه دو روز بیشتر تا زمان معرفی گلکسی نوت 10 باقی نمانده، ولی از همین حالا اطلاعاتی درباره دوربین هوآوی میت 30 پرو منتشر شده که می‌تواند از برتری این دستگاه نسبت به پرچمدار جدید سامسونگ حکایت داشته باشد.
۱۳۹۸/۵/۱۴

تا چند روز دیگر سامسونگ رسما از گلکسی نوت ۱۰ رونمایی می‌کند تا جدیدترین دستاوردهای خود را در بخش طراحی و قابلیت‌ها به نمایش بگذارد. یکی از نکاتی که در رابطه با این تلفن هوشمند برای طرفداران ناامیدکننده بوده دوربینی است که نسبت به ترندهای بازار آن قدرها قابل توجه به نظر نمی‌رسد. حالا به‌تازگی تصویری از میت ۳۰ پرو هوآوی منتشر شده که بیش از پیش باعث می‌شود دوربین گلکسی نوت ۱۰ ضعیف به نظر برسد.

طبق خبرها، گلکسی نوت ۱۰ دوربینی سه‌گانه دارد، ولی عدد مگاپیکسل این دوربین‌ها، درست مثل گلکسی اس ۱۰ پلاس، خیلی زیاد نیست. ویژگی برجسته دوربین گلکسی نوت ۱۰ احتمالا لنزی با دیافراگم سه‌گانه است که نسبت به تکنولوژی دیافراگم دوگانه سال گذشته این شرکت گامی رو به جلو به حساب می‌آید. البته همه ما می‌دانیم که عدد مگاپیکسل لزوما به معنای کیفیت بالاتر نیست، ولی برتری دوربین هوآوی فقط به این مورد خلاصه نمی‌شود.

image

در حال حاضر دو خبر جداگانه در مورد میت ۳۰ پرو وجود دارد. در یکی از آن‌ها گفته شده که این دستگاه دوربینی سه‌گانه خواهد داشت که از یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.5 اینچ و با دیافراگم دوگانه f/1.6-f/1.4 تشکیل شده که از تکنولوژی RYYB پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.7 اینچ با لنز فوق عریض ۱۲۰ درجه‌ای و یک سنسور تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری وجود دارد.

در آن سو، گلکسی نوت ۱۰ از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.5 تا f/2.4، یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور تله‌فوتوی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.1 و قابلیت زوم دو برابری استفاده می‌کند.

مشخصاتی که از میت ۳۰ پرو گفتیم نه فقط به لحاظ عدد مگاپیکسل بلکه از نظر اندازه لنز، نوع پیکسل و حتی توان نرم‌افزاری هوش مصنوعی هم بهبود یافته است. افشاگر معروف، آیس یونیورس، مدعی است که گلکسی نوت ۱۰ هیچ شانسی برای شکست دادن میت ۳۰ پرو ندارد. او با انتشار تصویر زیر در صفحه توئیتر خود سعی کرده تفاوت مشخصات این دو دوربین را مشخص کند.

image

سامسونگ اخیرا تلاش‌های زیادی برای بهبود عملکرد دستگاه‌های خود در بخش دوربین انجام داده است. این شرکت چندی قبل حالت Night Mode را به پرچمداران جدیدش اضافه کرد تا عکاسی شبانه در این دستگاه‌ها بهتر شود. با این حال عده‌ای باور دارند که دوربین این دستگاه هنوز بهترین نشده است. البته نباید فراموش کنیم که در بخش دوربین خیلی چیزها سلیقه‌ای می‌شود و نمی‌توان نسخه یکسانی برای تمام مصارف کاربری پیچید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ارسی

۱۳۹۸/۵/۱۶
با کمال احترام به نظرتون.
اقلا اس۱۰پلاس خودم رو با پی۳۰ پرو دوستم مقایسه می کنیم.
دوربین اصلی تو روز به مراتب اس۱۰ بهتره.
پی۳۰پرو، hdr فوق العاده ضعیفی نسبت به اس۱۰ داره.
تنها برتری پی۳۰پرو تو دو حالت اول شب و دوم زوم.
در بقیه موارد مثل تصنع تصویر و رنگ صورت وپوست و پرتره و عکس طبیعت و کیفیت فیلم ،اس۱۰پلاس به مراتب بهتره

Amin

۱۳۹۸/۵/۱۴
خیلی وقت گوشیای سری میت رو دست نوت زدن، دوربین که چیز خاصی نیست...
بخصوص بعد از سری میت 10

soroosh

۱۳۹۸/۵/۱۴
شتر در خواب بیند پنبه دانه