خانهاخبار
طرحی رنگی از پتنت اوپو برای موبایلی با دوربین کشویی منتشر شد

طرحی رنگی از پتنت اوپو برای موبایلی با دوربین کشویی منتشر شد

اوپو چند وقت پیش پتنتی ثبت کرده بود که حالا طرحی رنگی از این پتنت در WIPO منتشر شده است. این گوشی طراحی کشویی دارد تا دوربین سلفی آن فضایی از نمایشگر دستگاه را اشغال نکند.
۱۳۹۸/۵/۱۳

اوپو در ماه فوریه امسال اعلام کرده بود که به‌زودی می‌خواهد وارد بازار آمریکا شود. اما این اتفاق بلافاصله نخواهد افتاد چون آن‌ها ابتدا می‌خواهند نمایندگی‌های خود را در کشورهای اروپایی راه‌اندازی کنند. علاوه بر این، الان شاید بهترین موقعیت برای ورود شرکت‌های چینی به بازار آمریکا نباشد، البته وان پلاس قبلا این کار را کرده و نکته جالب این است که هر دوی آن‌ها تحت نظر یک کمپانی والد فعالیت می‌کنند.

با این حال، چند روز پیش، وبسایت LetsGoDigital از انتشار طرحی رنگی از پتنتی گزارش داده که در ماه مارس توسط اوپو در دفتر مالکیت فکری جهانی (WIPO) ثبت شده بود. تنها تفاوت این دستگاه با Oppo Find X این است که در مکانیزم کشویی این طراحی فقط دوربین سلفی درون اسلاید بالای صفحه قرار گرفته، اما در Oppo Find X علاوه بر دوربین سلفی شاهد حضور دوربین عقب هم روی پشت این اسلاید هستیم.

image

شرکت اوپو چندی قبلی از دستگاه پروتوتایپی با دوربین سلفی درون صفحه‌ای خبر داد که ممکن است سال آینده در یک محصول مصرفی روانه بازار شود. تمام این روش‌ها به موجب افزایش نسبت صفحه به بدنه به کار گرفته می‌شود و حتی گفته شده که گلکسی نوت ۱۰ پلاس هم نسبت صفحه به بدنه خود را به ۹۲.۵ درصد رسانده است. در حال حاضر، نسبت صفحه به بدنه Oppo Find X حدود ۸۷ درصد است در حالی که این رقم در دستگاه‌هایی مثل هوآوی پی ۳۰ پرو و وان پلاس ۷ پرو به ترتیب ۸۸.۵ و ۸۸.۴ درصد محاسبه می‌شود.

نکته جالب توجه این است که هر کدام از این تلفن‌های هوشمند از روش متفاوتی برای کنار گذاشتن حاشیه بالای صفحه استفاده کرده‌اند. گلکسی نوت ۱۰ حفره‌ای ویژه دارد که سنسور دوربین سلفی در آن قرار گرفته است. پی ۳۰ پرو از یک ناچ بسیار کوچک و وان پلاس ۷ پرو نیز از مکانیزم پاپ‌آپ بهره می‌برد.

با این حال همه تلفن‌های جدید به سمت این ترند گرایش ندارند. برای مثال، پیکسل ۴ گوگل حاشیه بالای نسبتا بزرگی دارد که میزبان سنسورهای لازم برای سیستم Soli است؛ سیستمی که به کاربران اجازه می‌دهد برخی قابلیت‌های خاص دستگاه را با دستان خود کنترل کنند.

تصویر زیر نسخه قرمز رنگ تلفن هوشمند جدید اوپو را مشاهده می‌کنید که حرف V با طراحی خاصی در قاب پشتی آن دیده می‌شود.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)