خانهاخبار
تعرفه‌های آمریکا می‌تواند به افزایش قیمت پلی استیشن منجر شود

تعرفه‌های آمریکا می‌تواند به افزایش قیمت پلی استیشن منجر شود

مدیر ارشد امور مالی شرکت سونی اعلام کرد که تعرفه‌های جدید دولت آمریکا ممکن است باعث افزایش قیمت کنسول حاضر و نسل بعدی این شرکت یعنی پلی استیشن 5 شود.
۱۳۹۸/۵/۱۲

اگر جنگ تجاری آمریکا و چین با همین شدت ادامه پیدا کند، احتمالا به زودی شاهد افزایش قیمت محصولات مختلفی از جمله پلی استیشن خواهیم بود. سونی هم مثل اکثر غول‌های دنیای تکنولوژی بسیاری از محصولات خود را در چین تولید می‌کند و حالا هشدار داده که اگر دور جدید تعرفه‌های آمریکا بر این کنسول‌ها اعمال شود، قیمت پلی استیشن احتمالا بالا می‌رود.

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد امور مالی سونی، در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: «ما معتقدیم و به دولت آمریکا هم گفته‌ایم که اعمال تعرفه‌های بیشتر در نهایت به اقتصاد ایالات متحده آسیب می‌زند.» توتوکی افزود آن‌ها هنوز تصمیم نگرفته‌اند که چطور می‌خواهند این تعرفه‌های اضافه را مدیریت کنند، ولی شاید مجبور شوند بخشی از این هزینه را با مصرف‌کنندگان تقسیم کنند.

دونالد ترامپ در ماه مه امسال تعرفه اعمالی بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد و تهدید کرد که بر حدود ۳۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی دیگر که شامل بازی‌های ویدیویی هم می‌شود تعرفه اضافی اعمال خواهد کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که تعرفه‌های مدنظر توتوکی فقط به کنسول‌ها مربوط می‌شود یا بازی‌ها و لوازم جانبی را هم پوشش می‌دهد. ماه گذشته سونی، مایکروسافت و نینتندو با ارسال نامه‌ای به نماینده تجاری دفتر ایالات متحده درخواست کردند که کنسول‌های بازی از تعرفه‌های آتی معاف شوند، چون این کار مانع از نوآوری‌های بیشتر می‌شود و به مصرف‌کنندگان و مشاغل آن‌ها آسیب می‌زند.

این شرکت چند روز پیش اعلام کرد که آمار فروش PS4 بالاخره از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه عبور کرده است. هم‌اکنون قیمت پلی استیشن ۴ اسلیم از ۲۵۰ دلار و پلی استیشن ۴ پرو از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود. کنسول آتی این شرکت که احتمالا پلی استیشن ۵ نام خواهد داشت، سال آینده به بازار می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)