خانهاخبار
تیم کوک: اپل می‌خواهد مک پرو را در آمریکا بسازد

تیم کوک: اپل می‌خواهد مک پرو را در آمریکا بسازد

به دنبال اظهارنظر ترامپ مبنی بر عدم لغو معافیت‌های مالیاتی برای مک پروهایی که از چین وارد می‌شوند، مدیرعامل اپل اعلام کرده که این شرکت می‌خواهد مک پرو را در خاک آمریکا بسازد.
۱۳۹۸/۵/۱۲

طبق اعلام تیم کوک، مدیرعامل اپل، این شرکت می‌خواهد مونتاژ دستگاه‌های مک پرو را در ایالات متحده انجام دهد. کوک می‌گوید معافیت از تعرفه‌های وارداتی دولت آمریکا منوط به هدف‌گذاری اپل برای تولید این مدل از مک در خاک آمریکاست.

کوک هفته گذشته در کنفرانسی با تحلیل‌گران بازار گفت: «ما قبلا مک پرو را در آمریکا می‌ساختیم و حالا هم می‌خواهیم به این کار ادامه دهیم. بنابراین در حال حاضر مشغول کار و سرمایه‌گذاری روی ظرفیت‌های موجود برای انجام این کار هستیم، چون می‌خواهیم همین جا بمانیم.»

این شرکت در مراسم WWDC 2019 از نسخه جدید مک پرو رونمایی کرد، اما در آن زمان مشخص نشده بود که این محصول در کجا تولید خواهد شد. برخی گزارشات از احتمال انتقال خط تولید اپل به چین خبر می‌دادند.

اپل چند روز پیش از دولت ترامپ درخواست کرده بود که تعرفه‌های اعمالی بر قطعات موردنیاز مک پرو را که قرار است از چین وارد شود لغو کنند. با این حال، ترامپ در پاسخ گفت تا زمانی که این دستگاه‌ها در آمریکا ساخته نشود هیچ معافیتی شامل حال آن‌ها نخواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)