خانهاخبار
گوگل پیکسل 4 به قابلیت فیس آنلاک پیشرفته مجهز می‌شود

گوگل پیکسل 4 به قابلیت فیس آنلاک پیشرفته مجهز می‌شود

گوگل اطلاعات جدیدی در رابطه با پرچمداران آینده خود منتشر کرد. این محصولات دارای ژست‌های کنترلی Motion Sense خواهند بود.
۱۳۹۸/۵/۹

به نظر می‌رسد گوگل علاقه چندانی به افشاگری در رابطه با محصولات خود ندارد و سعی می‌کند اطلاعات را به صورت رسمی در اختیار کاربران قرار دهد. این غول جستجوی اینترنتی در گذشته با انتشار رندری، طراحی پنل پشتی گوشی پیکسل 4 را رسما به نمایش گذاشته بود و حال اطلاعات جدیدتری در رابطه با این محصول در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. گوگل در یک پست به انتشار اطلاعات در رابطه با دو ویژگی گوشی‌های پیکسل 4 یعنی فیس آنلاک و ژست‌های کنترلی پرداخته است. این قابلیت‌ها توسط Soli، سنسور رادار حرکتی کار می‌کنند.

گوگل موفق شده این سیستم را کوچک کند و آن را بالای نمایشگر گوشی‌های پیکسل 4 قرار دهد. این گوشی‌های هوشمند همراه با الگوریتم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار پیشرفته، قادر به شناسایی ژست‌های حرکتی هستند. گوگل اعلام کرده گوشی‌های سری پیکسل 4 اولین اسمارت‌فون‌هایی محسوب می‌شوند که از Soli بهره می‌برند. این قابلیت حرکتی به کاربران اجازه می‌دهد با حرکت دادن دست خود قادر به تغییر آهنگ، قطع کردن آلارم گوشی و همچنین سایلنت کردن تماس‌ها باشند.

image

ویژگی بعدی، فیس آنلاک است. با استفاده از Soli، گوشی پیکسل 4 قادر به شناسایی چهره کاربر و بازکردن قفل گوشی در سریع‌ترین زمان ممکن است. در حال حاضر تعدادی از گوشی‌های موجود در بازار از قابلیت تشخیص چهره بهره می‌برند؛ با این حال برای استفاده از آن باید گوشی را بلند کرد و آن را در زاویه خاصی قرار داد. ویژگی Soli گوشی‌های سری پیکسل 4 را قادر می‌سازد تا در سریع‌ترین زمان ممکن دستگاه آنلاک شود. کاربر تنها نیاز دارد گوشی خود را بردارد و دیگر نباید آن را با زاویه خاصی در برابر چهره خود نگه دارد. این قابلیت گوگل در تمام وضعیت‌ها کار می‌کند و نگه داشتن گوشی به صورت عمودی و یا افقی، تغییری در عملکرد آن ایجاد نخواهد کرد. گوگل به دقت و امنیت بالای این قابلیت اشاره کرده است. لازم به ذکر است؛ این ویژگی در برخی کشورها عرضه می‌شود.

یکی از مواردی که در سیستم‌های تشخیص چهره از اهمیت بالایی برخوردار است، امنیت آن است. گوگل اعلام کرده اطلاعات چهره کاربران تنها در گوشی هوشمند ذخیره می‌شود. این اطلاعات توسط گوگل ذخیره نشده و با سرویس‌های دیگر آن به اشتراک گذاشته نمی‌شود. تمام اطلاعات چهره صاحب این گوشی هوشمند درون تراشه امنیتی Titan M که در آن مورد استفاده قرار گرفته، ذخیره می‌شود. اطلاعاتی که توسط سنسور Soli جمع‌آوری می‌شود نیز با سرویس‌های گوگل به اشتراک گذاشته نخواهد شد. انتظار می‌رود گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 XL در پاییز سال جاری میلادی معرفی شوند.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)