خانهاخبار
نگاهی به جتا VS5؛ خودروی ارزان‌قیمت فولکس واگن برای بازار چین

نگاهی به جتا VS5؛ خودروی ارزان‌قیمت فولکس واگن برای بازار چین

فولکس واگن در گذشته برند جتا را مخصوص بازار چین معرفی کرده بود و حال این برند، خودروی جتا VS5 را در بازار این کشور به فروش می‌رساند.
۱۳۹۸/۵/۸

برند تازه تاسیس و اقتصادی فولکس واگن، جتا اولین خودروی مخصوص خود را برای بازار چین معرفی کرد. خودروی شاسی بلند جتا VS5 در کارخانه مشترک فاو - فولکس واگن در کشور چین به تولید رسیده است. این خودرو در حقیقت سئات Ateca بوده که برند جدیدی دارد و همچنین تغییراتی در ظاهر آن ایجاد شده است. این خودروی جدید طولی برابر با 4419 میلی‌متر، عرضی برابر با 1841 میلی‌متر و ارتفاعی برابر با 1616 میلی‌متر دارد. فاصله دو محور چرخ‌های جتا VS5 برابر با 2630 میلی‌متر است. ابعاد این خودرو تقریبا با سئات آتکا و اشکودا Karoq یکسان است و تمام آن‌ها بر اساس پلتفرم MQB توسعه یافته‌اند.

در حال حاضر جتا VS5 تنها با یک موتور در کشور چین به فروش می‌رسد. موتور 4 سیلندر EA211 حجمی برابر با 1.4 لیتر داشته و همراه با توربوشارژر قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور است. خریداران می‌توانند این خودروی شاسی بلند را با جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته خودکار سفارش دهند که گیربکس خودکار آن توسط شرکت ژاپنی Aisin Seiki به تولید رسیده است. یکی از موارد جالب در رابطه با این خودرو، عدم استفاده از موتور 1.5 لیتری TSI Evo و گیربکس 7 سرعته خودکار دو کلاچه در آن است که علت آن را باید در قیمت درنظر گرفته شده توسط فولکس واگن جستجو کرد.

image

فولکس واگن در قیمت‌گذاری جتا VS5 بسیار تهاجمی عمل کرده است. فروش این خودروی SUV از اوایل ماه جاری میلادی در کشور چین با قیمت پایه 13050 دلار آغاز شده و بالاترین مدل آن با تمام تجهیزات نیز قیمتی برابر با 17,415 دلار دارد. بر اساس اعلام فولکس واگن - فاو، جتا VS5 اولین کراس‌اوور آلمانی با قیمت کمتر از 14,535 دلار در بازار چین است. برند جتا قصد دارد شبکه توزیع مخصوص خود را در چین راه‌اندازی می‌کند. این برند نوپا به دنبال تاسیس 200 نمایندگی در کشور چین تا پیش از پایان سال جاری میلادی است. اولین تولیدات جتا VS5 ماه سپتامبر در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

image

در آینده مدل بزرگتر این خودرو، VS7 و یک خودروی سدان کوچک با نام VA3 توسط برند جتا در بازار چین عرضه می‌شود. جتا VS7 نسخه 7 سرنشینه VS5 محسوب شده و انتظار می‌رود بر اساس سئات Tarraco توسعه پیدا کند. جتا VA3 در حقیقت فولکس واگن جتا بوده که با برند جدیدی در بازار چین به فروش می‌رسد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)