خانهاخبار
هر آنچه در رابطه با سامسونگ گلکسی نوت 10 می‌دانیم

هر آنچه در رابطه با سامسونگ گلکسی نوت 10 می‌دانیم

سامسونگ در تاریخ 7 آگوست گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 را معرفی می‌کند. در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌های مربوط به این محصولات می‌پردازیم.
۱۳۹۸/۵/۵

پس از معرفی گوشی‌های سری گلکسی S10 سامسونگ، بسیاری منتظر رونمایی از گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 این برند کره‌ای هستند. سامسونگ هر ساله در اوایل سال از گوشی‌های سری S خود و در اواخر همان سال از گوشی‌های سری نوت رونمایی می‌کند. گوشی‌های سری نوت معمولا به پردازنده‌های جدیدتر و قدرتمندتر و همچنین ویژگی‌های جدیدی مجهز می‌شوند. گوشی‌های سری گلکسی نوت، گرا‌ن‌ترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند که البته سامسونگ گلکسی فولد امسال یک استثنا محسوب می‌شود چرا انتظار می‌رود این اسمارت فون انعطاف‌ پذیر با قیمتی نزدیک به 2000 دلار وارد بازار شود.

در این مطلب به بررسی تمام شایعات و گزارش‌ها در رابطه با این گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم. برای آشنایی بیشتر با گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تاریخ عرضه گوشی گلکسی نوت 10

image

سامسونگ گلکسی نوت 10 با کدنام Da Vinci در حال توسعه بوده و دارای شماره مدل SM-N975F است. شایعات در ابتدا به معرفی این گوشی‌های هوشمند با نام گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پرو اشاره کرده بودند؛ با این حال بر اساس جدیدترین اطلاعات فاش شده، این محصولات با نام‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس از راه می‌رسند. سامسونگ این گوشی‌های هوشمند را در تاریخ 7 آگوست در نیویورک در معرض دید عموم قرار می‌دهد. سامسونگ در گذشته دعوتنامه این مراسم را برای اهالی رسانه ارسال کرده بود.

سال گذشته میلادی شاهد رونمایی از گوشی گلکسی نوت 10 در تاریخ 9 آگوست بودیم. این گوشی هوشمند در تاریخ 24 آگوست وارد بازار شد. با توجه به فاصله 11 روزه میان معرفی و عرضه این اسمارت فون، انتظار می‌رود گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس در تاریخ 24 یا 25 آگوست وارد بازار شود.

طراحی سامسونگ گلکسی نوت 10

image

گلکسی S9 و گلکسی نوت 9 دارای طراحی مشابه با نسل گذشته خود بودند. برخی کاربران از این موضوع ناراضی بودند و در همین راستا شاهد طراحی جدیدی برای گوشی‌های سری گلکسی اس 10 این برند کره‌ای بودیم. گلکسی S10، گلکسی S10e و گلکسی اس 10 پلاس از حفره درون نمایشگر بهره می‌برند که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. علاوه بر این تغییر، شاهد حضور سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش این محصولات نیز هستیم. در حالی که گلکسی نوت 9 و گلکسی S9 پلاس به دوربین اصلی دوگانه مجهز شده‌اند، گلکسی S10 و S10 پلاس دارای دوربین اصلی سه گانه هستند.

انتظار می‌رود گلکسی نوت 10 در مقایسه با گلکسی نوت 9 دارای طراحی کاملا متفاوتی باشد. این دستگاه‌ها به برخی ویژگی‌های گوشی‌های سری گلکسی S10 مجهز می‌شوند. گلکسی نوت 10 و گوشی نوت 10 پلاس دارای سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خواهند بود. این محصولات از حفره درون نمایشگر بهره می‌برند که البته محل قرار‌گیری این حفره در مقایسه با گوشی‌های سری گلکسی اس 10 متفاوت است.

سامسونگ حفره مربوط به دوربین سلفی گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 را در مرکز نمایشگر قرار می‌دهد. سامسونگ اواخر سال 2018 از این سبک طراحی رونمایی کرد و اولین بار از آن در یکی از گوشی‌های سری گلکسی A خود استفاده کرد. رندرهای منتشر شده از این محصولات، استفاده از حفره در مرکز نمایشگر را تایید می‌کند. متاسفانه سامسونگ قصد دارد جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از پرچمداران آینده خود حذف کند. علاوه بر شایعات، تصاویر منتشر شده از سوی FCC نیز این موضوع را تایید می‌کند. اپل اولین شرکتی محسوب می‌شود که همراه با معرفی آیفون 7، این پورت کاربردی را از گوشی‌های خود حذف کرد و سپس این رویه را در تبلت‌های آیپد پرو ادامه داد. سامسونگ گلکسی نوت 10 تبدیل به اولین گوشی هوشمند سری نوت می‌شود که سامسونگ آن را بدون جک 3.5 میلی‌متری هدفون وارد بازار خواهد کرد.

این گوشی‌های هوشمند از ابعاد متفاوتی برای نمایشگر خود بهره می‌برند. گلکسی نوت 10 پلاس به صفحه نمایش 6.8 اینچی مجهز می‌شود و گلکسی نوت 10 با نمایشگر 6.3 اینچی از راه می‌رسد. سامسونگ این گوشی‌های هوشمند را علاوه بر نسخه 4G، در مدل 5G نیز وارد بازار خواهد کرد. گفته می‌شود نسخه‌های 4G این محصولات دارای شماره مدل‌های SM-N970 و SM-N975 بوده و مدل‌های 5G آن‌ها با شماره مدل‌های SM-N971 و SM-N976 از راه می‌رسند.

اواخر ماه گذشته میلادی شاهد افشای چندین تصویر واقعی از گوشی گلکسی نوت 10 پلاس بودیم. این تصاویر، شایعات گذشته را تایید کردند. این گوشی هوشمند به دوربین اصلی چهارگانه با چیدمان عمودی مجهز شده است. این دستگاه علاوه بر رنگ مشکی در رنگ‌های گرادیانی نیز وارد بازار می‌شود. گلکسی نوت 10 روی پنل پشتی خود به دوربین اصلی سه گانه مجهز می‌شود که دارای یک سنسور کمتر، سنسور ToF در مقایسه با نسخه پلاس خود است. در جدیدترین افشاگری، شاهد انتشار رندر رسمی گلکسی نوت 10 پلاس همراه با گلکسی واچ اکتیو 2 بودیم که تمام شایعات گذشته در رابطه با طراحی این گوشی هوشمند را تایید می‌کرد.

مشخصات و ویژگی‌های سامسونگ گلکسی نوت 10

image

تنها چند روز پیش شاهد افشای مشخصات کامل پرچمداران آینده سامسونگ از سری گلکسی نوت بودیم. بر اساس این گزارش، سامسونگ گلکسی نوت 10 به نمایشگر 6.3 اینچی با رزولوشن فول اچ دی مجهز می‌شود که البته انتظار می‌رود رزولوشن فاش شده اشتباه باشد و سامسونگ صفحه نمایش باکیفیت‌تری را برای این محصول خود در نظر بگیرد. قدرت این اسمارت فون با توجه به بازار هدف توسط چیپست اسنپدراگون 855 پلاس و یا اگزینوس 9825 تامین می‌شود. این دستگاه در نسخه پایه خود با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی وارد بازار می‌شود.

همانطور که در بالا گفته شد، این اسمارت فون دارای دوربین اصلی سه گانه است و در همین راستا شاهد قرارگیری سنسورهای 12، 12 و 16 مگاپیکسلی روی پنل پشتی آن خواهیم بود. سنسور 12 مگاپیکسل دوم به صورت تله فوتو در نظر گرفته شده و سنسور 16 مگاپیکسلی، دارای زاویه دید عریض است. انرژی گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ را یک باتری 3500 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 25 واتی است. وزن این دستگاه به 168 گرم می‌رسد و در رنگ‌های مشکی، سفید و قرمز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

گلکسی نوت 10 پلاس به عنوان نسخه بزرگتر و گران‌تر گوشی نوت 10 به مشخصات فنی قدرتمندتری مجهز شده است. این اسمارت فون کره‌ای دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی با رزولوشن 1440p خواهد بود. قدرت این محصول توسط پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس و یا اگزینوس 9825 تامین می‌شود که تفاوتی با نسخه استاندارد این دستگاه ندارد. کاربران در نسخه پایه این گوشی هوشمند به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دسترسی دارند. روی پنل پشتی این محصول شاهد خودنمایی دوربین اصلی چهارگانه خواهیم بود. دوربین اصلی این دستگاه دارای سنسور 12 مگاپیکسلی، سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو، سنسور 16 مگاپیکسلی واید و سنسور ToF است.

سامسونگ برای تامین انرژی این محصول خود از یک باتری 4300 میلی‌ آمپر ساعتی استفاده می‌کند که قادر به پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی است. این دستگاه به علت نمایشگر بزرگتر و باتری حجیم‌تر نسبت به مدل استاندارد، وزن بالاتری نیز دارد. وزن این گوشی هوشمند به 198 گرم می‌رسد. سامسونگ قصد دارد این گوشی هوشمند خود را در رنگ‌های سفید، مشکی  و گردایانی روانه بازار کند.

در حالی که در گزارش اخیر میزان رم و حافظه داخلی نسخه پایه این گوشی‌های هوشمند اعلام شده، انتظار می‌رود این محصولات در بالاترین نمونه خود دارای 512 گیگابایت و یا 1 ترابایت حافظه داخلی باشند. دوربین در نظر گرفته شده برای این دستگاه‌ها مانند گوشی‌های سری گلکسی اس 10 دارای دریچه دیافراگم متغیر است، با این تفاوت که دریچه دیافراگم آن‌ها سه مرحله‌ای است. بر اساس شایعات، دوربین این محصولات از دریچه دیافراگم f/1.5، f/1.8 و f/2.4 بهره می‌برد.

گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس مانند گذشته به قلم S Pen مجهز می‌شوند. عملکرد این قلم در مقایسه با گذشته بهبود پیدا می‌کند و سامسونگ برای آن ویژگی‌های جدیدی در نظر می‌گیرد. این قلم ژست‌های حرکتی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قلم S Pen از سال گذشته به بلوتوث مجهز شده که قابلیت‌های متنوعی مانند امکان کنترل دوربین را برای افراد فراهم می‌کند. این امکان وجود دارایی که کارایی‌های مربوط به بلوتوث این فیلم در گوشی‌های سری گلکسی نوت 10 افزایش پیدا کند.

قیمت گوشی گلکسی نوت 10

image

گوشی‌های سری گلکسی نوت گران‌ترین گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌شوند که البته باید گوشی انعطاف پذیر گلکسی Fold را جدا از گوشی‌های استاندارد این برند کره‌ای دانست. گلکسی نوت 9 در نسخه پایه خود با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در زمان عرضه اولیه قیمتی برابر با 1000 دلار داشت و نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی آن با قیمت 1250 دلار روانه بازار شد. قبل از اینکه به بررسی شایعات در رابطه با قیمت گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 بپردازیم، ابتدا قیمت گوشی‌های سری گلکسی اس 10 را بررسی می‌کنیم. قیمت نسخه‌های مختلف گوشی‌های سری گلکسی S10 به شرح زیر است:

  • قیمت گلکسی S10e: 749.99 دلار (128 گیگابایت)، 849.99 دلار (256 گیگابایت)
  • قیمت گلکسی اس 10: 899.99 دلار (128 گیگابایت)، 1149.99 دلار (512 گیگابایت)
  • قیمت گلکسی S10 پلاس: 999.99 دلار (128 گیگابایت)، 1149.99 دلار (512 گیگابایت)
  • قیمت گلکسی S10 5G: 1299 دلار (256 گیگابایت)، 1399 دلار (512 گیگابایت)

با توجه قیمت نسخه‌های مختلف گلکسی S10 و همچنین قیمت گلکسی نوت 9، نباید منتظر قیمتی کمتر از 1000 دلار برای گلکسی نوت 10 باشیم. انتظار می‌رود نسخه پایه گلکسی نوت 10 دارای قیمت 1000 دلار باشد که اگرچه با قیمت گلکسی نوت 9 یکسان است، اما در مقایسه با آن از حافظه داخلی و رم بیشتری بهره می‌برد. نسخه 5G این گوشی هوشمند قیمت بالاتری در مقایسه با نسخه استاندارد خواهد داشت و احتمالا اختلاف قیمت میان آن‌ها نزدیک به 300 دلار باشد. این اختلاف قیمت در میان گلکسی S10 پلاس و گلکسی S10 5G مشاهده می‌شود که البته نسخه 5G گلکسی اس 10 برخلاف نسخه پلاس به دوربین اصلی چهارگانه مجهز شده است.

بر اساس شایعه‌ای که اواسط ماه جاری میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، گوشی نوت 10 با قیمت پایه 999 یورو (1125 دلار) و گلکسی نوت 10 پلاس با قیمت پایه 1149 یورو (1294 دلار) در کشورهای اروپایی به فروش می‌رسند. همانطور که می‌دانید، گوشی‌های هوشمند به علت مالیات بالا در کشورهای اروپایی، قیمت بالاتری در مقایسه با ایالات متحده آمریکا دارند و با توجه به این موضوع، احتمالا گلکسی نوت 10 با قیمت پایه 999 دلار در بازار این کشور به فروش می‌رسد. سامسونگ مانند سال‌های گذشته و مدل‌های قبلی، همزمان با پیش فروش این گوشی‌های هوشمند، هدایایی را برای خریداران در نظر می‌گیرد که البته این هدایا با توجه به کشوری که در آن عرضه می‌شود، متفاوت خواهد بود.

برای ملاقات با گوشی‌های سامسونگ گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس تنها باید چند روز دیگر صبر کنیم. با توجه به این موضوع که اکثر ویژگی‌ها و مشخصات این گوشی‌های هوشمند فاش شده، مراسم آن هیجان چندانی برای طرفداران این محصولات نخواهد داشت، البته شاید سامسونگ علاقه‌مندان به گوشی‌های سری نوت با قابلیت‌های غیرمنتظره، شگفت‌زده کند. انتظار می‌رود در این مراسم با ساعت هوشمند جدید این برند کره‌ای، گلکسی واچ اکتیو 2 نیز ملاقات کنیم.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

علی

۱۳۹۸/۵/۱۱
کجاش شبیهه؟؟ دوربین سونی که اصلا وسطه!!! گوشیای قدیمی سونی هم که یک دوربین بیشتر نداشتن!!

محمد

۱۳۹۸/۵/۶
نمای پشتش چقدر شبیه به سونیه

Hassan

۱۳۹۸/۵/۵
سری نوت سامسونگ به گواه بیشتر مردم و کارشناسان بهترین گوشی هوشمند بازار است ولی افسوس که با بالا رفتن قیمت دلار قدرت خرید اکثریت مردم ایران پایین امده وتوان خرید همچین گوشی های رو ندارند