خانهاخبار
گوشی Asus ROG Phone II با نمایشگر 120 هرتزی معرفی شد

گوشی Asus ROG Phone II با نمایشگر 120 هرتزی معرفی شد

ایسوس امروز رسما از موبایل قیمت جدید خود با نام ROG Phone II رونمایی کرد. این دستگاه نمایشگری با نرخ نوسازی 120 هرتز و با پشتیبانی از HDR 10 دارد که از پردازنده اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند.
۱۳۹۸/۴/۳۱

تلفن هوشمند Asus ROG Phone II امروز رسما معرفی شد تا نهایت قدرت گیمینگ را با نمایشگری ۱۲۰ هرتزی برای طرفداران دنیای بازی‌های ویدیویی به ارمغان بیاورد. این گوشی مجموعه بی‌نظیری از وسایل جانبی دارد و با بسیاری از توسعه‌دهندگان بزرگ صنعت گیم همکاری کرده است.

البته این گوشی علاوه بر طرفداران سرسخت بازی‌های موبایل، هواداران تلفن‌های قدرتمند اندرویدی را هم هدف قرار داده است. به همین منظور دو رابط کاربری در این دستگاه قرار داده شده تا بتوانید بین حالت نزدیک به اندروید خالص (با وام‌گیری از Zenfone 6) و حالت متمرکز بر گیمینگ سوئیچ کنید.

ماهیت دوگانه این دستگاه در طراحی ظاهری آن هم دیده می‌شود. اندازه طول این دستگاه زیر ۷۸ میلی متری نگه داشته شده تا کاربران به راحتی بتوانند با یک دست از آن استفاده کنند، با این حال، ایسوس همه چیز را برای حالت افقی بهینه‌سازی کرده است.

image

گوشی ROG Phone II نمایشگری ۶.۵۹ اینچی از نوع آمولد دارد که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند (البته حالت‌های ۶۰ و ۹۰ هرتزی هم در دسترس کاربر قرار دارد) و تاخیر آن ۱ میلی ثانیه است. نرخ نمونه‌برداری سنسور تاچ این دستگاه ۲۴۰ هرتز است و ایسوس می‌گوید با بهینه‌سازی در هسته اندروید توانسته تاخیر تاچ را به حدی کمتر از آیفون XS مکس برساند (آیفون‌ها همیشه از این لحاظ برتر از تلفن‌های اندرویدی بودند). رزولوشن نمایشگر این دستگاه ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ است و از 10Bit HDR پشتیبانی می‌کند.

لانچر راگ فون ۲ Armoury Crate نام دارد که مخصوص گیمینگ است و برای هر بازی گزینه‌های خاصی برای شخصی‌سازی تنظیمات دستگاه ارائه می‌کند. علاوه بر این، نوار ابزاری به نام Game Genie هم وجود دارد که با آن می‌توانید امور مختلفی مثل نوتیفیکیشن‌ها، تماس‌های دریافتی و تثبیت روشنایی صفحه را مدیریت کنید.

image

موبایل جدید ایسوس از بلندگوهای استریوی جلویی با پشتیبانی از DTS:X Ultra پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌تواند صدای چند-کاناله را شبیه‌سازی نماید. این بلندگوها کانال‌های بزرگتری دارند که اجازه می‌دهد صدا ۲.۵ برابر بلندتر از بلندگوهای نسل اول ROG Phone باشد.

در این دستگاه دو موتور ویبره جدید در سمت چپ و راست دستگاه قرار داده شده است. از این موتور قدرتمند می‌توانید در بازی‌هایی مثل آسفالت ۹ استفاده کنید تا بازخوردهای هپتیکی را در جهت‌های مختلف دریافت نمایید. ایسوس این موتورها را بهینه‌سازی کرده تا تاخیر بازخورد لرزش را برای تریگرهای AirTriggers به ۲۰ میلی ثانیه کاهش دهد.

ROG Phone 2 جک ۳.۵ میلی متری هدفون دارد تا تاخیر در خروجی صدا به حداقل برسد. علاوه بر این، روی دستگاه چهار میکروفون وجود دارد که باعث می‌شود صرف‌نظر از شکل در دست گرفتن موبایل، در هنگام حرف زدن با هم‌تیمی‌ها یا گزارش بازی در هنگام استریمینگ، بهترین صدای ممکن را داشته باشید.

در همین رابطه، دوربین ۲۴ مگاپیکسلی جلوی دستگاه برای استفاده در حالت افقی بهینه‌سازی شده است. جایگیری دقیق آنتن‌ها موجب کاهش تاخیر و افزایش توان ارتباطات وای فای شده که این اتفاق به خودی خود باعث بهبود تجربه گیمینگ کاربر می‌شود.

ایسوس در ROG Phone II از پردازنده جدید اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده می‌کند که پردازنده گرافیکی آن ۱۵ درصد قوی‌تر از اسنپدراگون ۸۵۵ است. توان CPU هم در این پردازنده ۴ درصد نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته است.

image

این شرکت برای کنترل دمای ROG Phone II نسل دوم ابزار خنک‌سازی AeroActive Cooler II را درون جعبه این محصول قرار داده است. این دستگاه چهار برابر آرام‌تر از نسخه قبلی است و بهتر از قبل می‌تواند دمای دستگاه را کاهش دهد. علاوه بر این، طراحی AeroActive Cooler II به گونه‌ای است که می‌توانید از آن به عنوان استند موبایل خود استفاده کنید.

image

گیم‌پد ROG Kunai بهترین وسیله جانبی برای ROG Phone II است. این کنترلر که با الهام از نینتندو سوئیچ ساخته شده، مثل کنسول شرکت نینتندو حالت‌های مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

image

در حالت عادی می‌توانید کنترلرها را به دو طرف دستگاه وصل کنید و از آن مثل یک کنسول دستی استفاده نمایید. حالت بعدی این است که کنترلرها را به هم بچسبانید و آن‌ها را به شکل یک گیم‌پد بیسیم در بیاورید. در این حالت می‌توانید گوشی را روی داک‌هایی مثل WiGig یا Pro Dock یا Mobile Desktop Dock قرار دهید که ایسوس آن‌ها را آماده کرده تا بتوانید تصویر موبایل خود را به تلویزیون منتقل کنید.

image

گیم‌پد Kunai از داک TwinView Dock II هم پشتیبانی می‌کند. این دستگاه یک نمایشگر ثانویه ۱۲۰ هرتزی را در کنار موبایل شما قرار می‌دهد که خودش فن جداگانه و یک باتری ۵ هزار میلی آمپری دارد. نسخه دوم این داک سبک‌تر است و توزیع وزن مناسب‌تری دارد.

Asus ROG Phone II از یک باتری ۶ هزار میلی آمپری استفاده می‌کند که گفته شده می‌تواند تا ۷ ساعت در بازی PUBG دوام بیاورد. علاوه بر این، با کمک فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی ROG HyperCharge به سرعت می‌تواند این دستگاه را شارژ کنید.

دوربین عقب این موبایل همان دوربین Zenfone 6 است که سنسورهای ۴۸ و ۱۳ مگاپیکسلی را در بر می‌گیرد. ایسوس هنوز چیزی درباره قیمت این محصول نگفته اما باید منتظر قیمتی مشابه نسل نخست این دستگاه یعنی چیزی در حدود ۹۰۰ دلار باشیم. به‌علاوه، گفته می‌شود که عرضه جهانی این دستگاه از هفته اول ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)