خانهاخبار
اپل واچ بار دیگر جان یک شخص را نجات داد

اپل واچ بار دیگر جان یک شخص را نجات داد

سنسور ضربان قلب اپل واچ تا به حال، جان چند شخص را نجات داده و این بار نیز نوبت به یک فرد 48 ساله رسیده است.
۱۳۹۸/۴/۳۰

همان طور که می دانید، اپل واچ به سنسور ضربان قلب مجهز است که در هنگام بالا بودن تعداد ضربان، به فرد هشدار داده و از ایشان درخواست می کند تا به پزشک مراجعه نماید. اما بر اساس گزارش 9to5Mac، این ساعت هوشمند همچنین قادر به پایین بودن میزان ضربان قلب افراد نیز هست.

این اتفاق برای شخصی 48 ساله به نام پائول هاتن که از نویسندگان عرصه تکنولوژی در کشور انگلیس به حساب می آید، رخ داده است. در حالی که ضربان قلب افراد در حالت استراحت باید بین 60 تا 100 بار در دقیقه باشد، اپل واچ این شخص هشداری مبنی بر رسیدن ضربان قلب به عدد 40 را در حالت استراحت نمایش داد.

بعد از مراجعه پائول به پزشک، به او دستور داده شد که کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کند و از آنجا که کافئین یک ماده غذایی محرک است، تأثیر زیادی روی افراد با ضربان قلب پایین می گذارد. با حذف این ماده از رژیم وی، او همچنان هشدارهایی مبنی بر پایین بودن ضربان قلب را دریافت کرد و همین موضوع او را بر آن داشت به پزشک متخصص مراجعه نماید. به این ترتیب مشخص شد که او به بیماری venticular bigeminy مبتلا شده است. شخص مبتلا به این بیماری بعد از ضربان عادی قلب، ضربان دیگری را دریافت کرده که به این ترتیب مانع پمپ شدن خون به صورت عادی می شود.

در حال حاضر اپل واچ به عنوان پر فروش ترین ساعت هوشمند در دنیا شناخته می شود و اهالی کوپرتینو نیز رفته رفته، بر قابلیت ها و امکانات آن می افزایند.

image

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

نسیم

۱۳۹۸/۴/۳۱
برا مردن خوب بود