خانهاخبار
تراشه 5 نانومتری TSMC زینت بخش آیفون های 2020 خواهد شد

تراشه 5 نانومتری TSMC زینت بخش آیفون های 2020 خواهد شد

اهالی کوپرتینو در نظر دارند تا پردازنده A14 که روی آیفون های سال 2020 قرار می گیرد را به تراشه 5 نانومتری TSMC مجهز کنند.
۱۳۹۸/۴/۳۰

مدیر شرکت TSMC در آخرین اظهارات خود به این موضوع اشاره کرده است که آنها قصد دارند تا تولید انبوه تراشه 5 نانومتری خود را در نیمه اول سال 2020 آغاز کنند و همین موضوع باعث شده تا حدث و گمان ها، به این سمت حرکت کنند که کمپانی اپل، به عنوان مشتری بزرگ این تراشه ها به حساب خواهند آمد.

آقای Lor HO در ادامه سخنان خود به این نکته نیز اذعان داشت که آیفون و سایر گوشی های هوشمند در کنار برخی وسایل که به اینترنت اشیا مجهز هستند، میزان چیپست های 5 نانومتری این شرکت خواهند بود.

سفارش های شرکت TSMC در نیمه دوم سال 2019 افزایش یافته است و به این ترتیب، سه ماهه چهارم سال جاری را می توان یکی از بهترین زمان ها برای این کمپانی تایوانی به حساب آورد.

آقای Ho در گفتگو با دیجی تایمز به این موضوع اشاره کرد که درخواست بیشتر برای محصولات مبتنی بر نسل پنجم شبکه مخابراتی (5G) و از طرف دیگر، پیشرفت در صنعت ایستگاه های مخابراتی باعث شده تا سفارش های درخواست شده از این شرکت تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

image

 

روند صعودی سفارش های این شرکت باعث شده تا هزینه های آنها حدودا 1 میلیارد دلار افزایش پیدا کند و سرعت ساخت چیپست های 5 و 7 نانومتری نیز تا حد چشمگیری بالا رفته است.

نقل مکان سازندگان گوشی های هوشمند به چیپست های 5 نانومتری باعث می شود تا هزینه نهایی پردازنده کاهش یافته، پردازش اطلاعات بهبود پیدا کند و روند صرف انرژی نیز تا حد چشمگیری با کاهش روبرو شود.

پردازنده A12 Bionic اپل از چیپست های 7 نانومتری بهره می برد و پردازنده A13 که در آیفون های سال جاری قرار خواهد گرفت و احتمالا شهریور ماه به دنیای تکنولوژی وارد خواهند شد نیز به این تکنولوژی مجهز هستند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)