خانهاخبار
همه آنچه از آیفون 11 آر اپل انتظار داریم

همه آنچه از آیفون 11 آر اپل انتظار داریم

اپل قرار است در سپتامبر امسال 3 مدل آیفون تازه معرفی کند. در این میان آیفون 11 آر جانشین آیفون 10 آر از سال گذشته به شمار می‌رود و انتظار می‌رود سطح پایین‌تر و ارزان قیمت‌تر باشد.
۱۳۹۸/۴/۲۷

آیفون 10 آر در حال حاضر ارزان‌قیمت‌ترین و پرفروش‌ترین آیفون 2018 اپل به شمار می‌رود و به قیمت حدودی 750 دلار به فروش می‌رسد. این گوشی اپل در رنگ‌های مختلفی روانه بازار شده (محبوب‌ترینشان نسخه زرد شناخته می‌شود)، دوام باتری آن در مقایسه با هر آیفون دیگری بهتر است و همچنین از پردازنده پرچمدار اپل به نام A12 Bionic قدرت می‌گیرد. این پردازنده حتی از تازه‌ترین پردازنده‌های موجود در دستگاه‌های اندرویدی اخیر هم عملکرد پرسرعت‌تری دارد و همچنین اپل انتشار به روزرسانی‌های نرم افزاری به مدت طولانی را برای آیفون 10 آر خود تضمین کرده است.

image

 

از طرفی به زمان تقریبی برگزاری کنفرانس سالانه اپل در سپتامبر نزدیک می‌شویم و انتظار می‌رود که آیفون 11 آر به عنوان جانشین آیفون 10 آر به زودی رونمایی شود. تا به حال خبرها و شایعه‌هایی درباره این آیفون تازه منتشر شده است و همچنین می‌دانیم که اپل قرار است هر سه مدل آیفون امسال را با دوربین اصلی در قالب ماژول مربعی معرفی کند. اما چه قابلیت‌های تازه دیگری در راه است؟ در ادامه می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که انتظار داریم اپل آن‌ها را در آیفون 11 آر خود معرفی کند.

1 – صفحه نمایش با وضوح تصویر بالا

اپل امسال واقعا باید پنل نمایشی با وضوح تصویر بالا روی آیفون 11 آر تعبیه کند. هیچکس توافق نظر ندارد که پنل نمایش LCD با وضوح تصویر 72 روی آیفون 10 آر فوق العاده است و باید استفاده از آن ادامه پیدا کند. شاید با استفاده از چنین پنل نمایشی قدری به آن عادت کنید؛ اما به محض آنکه گوشی دیگری با صفحه نمایش کواد اچ دی در دست می‌گیرید، متوجه می‌شوید که نمایشگر آیفون 10 آر اصلا خوب نیست.

image

 

همان‌طور که گفتیم، آیفون 10 آر نمایشگر LCD دارد که البته کیفیت آن بالاست و رنگ‌ها را باکیفیت و زنده به نمایش می‌گذارد. از طرفی این نوع پنل به اندازه امولد باکیفیت نیست و دید آن از زاویه‌های مختلف به خوبی چنین پنلی نیست. البته باید اشاره کنیم که پنل نمایش امولد قطعه گران قیمتی به شمار می‌رود و شاید امسال هم در آیفون ارزان تعبیه نشود.

2 – آیفون 11 آر را باریک‌تر طراحی کنید!

یکی از انتقادهای وارده به آیفون 10 آر، عریض بودن پنل آن است. به همین خاطر امیدواریم آیفون 11 آر جانشین آن باریک‌تر توسعه یابد.

image

 

از طرفی این انتظار ما از دید مهندسی و طراحی اصلا آسان نیست. اپل در توسعه آیفون 10 آر خود تلاش کرده است تا با حذف حاشیه نواری قیمت پایین نمایشگر، حاشیه‌های اطراف کاملا یکسان و هم اندازه دیده شوند. هرچند همچنان امیدواریم که آیفون 11 آر با پنل باریک‌تر و حاشیه‌های نازک‌تر معرفی شود.

3 – دوام باتری بهتر

احتمالا می‌دانید که باتری موجود درون آیفون 10 آر در حال حاضر بادوام‌ترین باتری میان همه آیفون‌های دیگر اپل است. حتی کمپانی اپل هم این موضوع را تأیید کرده است.

image

 

از طرفی اگر دوام باتری آیفون 10 آر را مخصوصا در پخش ویدیوی یوتیوب با سایر گوشی‌های توانمند اندرویدی مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که سطح دوام باتری این گوشی تنها کمی بیش از متوسط است.

به همین خاطر امیدواریم اپل این بار باتری به مراتب بهتری را در آیفون 11 آر تعبیه کند تا این گوشی بتواند با اندرویدی‌ها هم رقابت کند.

4 – یک نسخه آیفون 11 آر در رنگ سبز

رنگ‌بندی نسخه‌های آیفون 10 آر درواقع از نقاط قوت این آیفون به شمار می‌رود. از طرفی در کنار همه رنگ‌‌های جذاب آیفون 10 آر، اپل این گوشی را در رنگ سبز عرضه نکرده است. انتظار می‌رود امسال جانشین این آیفون ارزان در رنگ‌های خیره کننده بیشتری معرفی شود.

image

 

5 – شارژ سریع

آیفون 10 آر با شارژر پیش فرض 5 واتی عرضه شده که توان شارژ سریع آن بسیار کم است. برای توضیح بیشتر باید بگوییم که این گوشی باید 3 ساعت و 12 دقیقه به شارژر متصل باشد تا کاملا شارژ شود.

این رقم را با یک ساعت و نیم موردنیاز برای گوشی اندرویدی OnePlus 7 Pro مقایسه کنید که از نظر قیمت عرضه دقیقا با آیفون 10 آر اپل یکسان است.

image

 

همچنین تقریبا همه گوشی‌های اندرویدی 500 دلار امروزی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر انتظار داریم آیفون‌های 2019 به چنین قابلیت مفیدی مجهز شوند.

6 – Night Mode

این مورد تنها به آیفون 11 آر محدود نمی‌شود و امیدواریم در همه آیفون‌های سه گانه آینده به کار گرفته شود. این قابلیت در اغلب گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار تعبیه شده و محبوب کاربران است. آیفون‌های فعلی در نور کم شب عملکرد خوبی ندارند و امیدواریم این موضوع در سال جاری میلادی تغییر یابد.

7 – لنزهای تله فوتو و فوق عریض

آیفون 10 آر از دوربین باکیفیتی بهره می‌برد که قادر است تصاویر خوبی را به ثبت برساند؛ اما فاقد لنز با قابلیت بزرگنمایی باکیفیت و همچنین فوق عریض است. این لنزها در اکثر گوشی‌های اندرویدی با حدود قیمت 750 دلار تعبیه می‌شوند و اپل باید تلاش کند آیفون آینده‌اش رقابت با اندرویدی‌ها را ادامه دهد.

شایعه‌ها نشان می‌دهند که دو آیفون سطح بالای امسال از سه لنز اصلی بهره می‌برند اما آیفون 11 آر احتمالا تنها دو لنز دارد. پیش بینی می‌شود که در کنار لنز استاندارد، فقط لنز تله فوتو در ماژول دوربین اصلی این گوشی تعبیه شود. بدین ترتیب ممکن است آیفون 11 آر همچنان از رقیبان اندرویدی خود عقب بیفتد.

کلام آخر

7 مورد مذکور مهم‌ترین انتظارات ما از اپل در توسعه آیفون 11 آر امسال است. البته انتظارات دیگری هم وجود دارد اما تصمیم گرفتیم در این مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کنیم. برای مثال، بسیاری از کاربران امیدوار هستند آیفون 11 آر امسال قیمت معقول‌تری داشته باشد تا افراد بیشتری بتوانند آن را تهیه کنند. نظر شما در این باره چیست؟ شما چه انتظاری از آیفون 11 آر امسال دارید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)