خانهاخبار
آمازون در پی معرفی یک ربات خانگی و یک بلندگوی جدید Echo است

آمازون در پی معرفی یک ربات خانگی و یک بلندگوی جدید Echo است

شرکت آمازون در نظر دارد که تا سال 2020 دو سخت‌افزار جدید معرفی کند که یکی از آن‌ها رباتی خانگی با قابلیت فرمان‌پذیری صوتی و دیگری بلندگویی رده بالا از دسته محصولات Echo است.
۱۳۹۸/۴/۲۳

به گزارش بلومبرگ، آمازون می‌خواهد در سال‌های آینده جای پای محکمی در بازار سخت‌افزار داشته باشد و به همین منظور قصد دارد به‌زودی یک ربات خانگی و یک بلندگوی رده بالای اکو معرفی کند.

منابع آگاه به موضوع به خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرده‌اند که آمازون می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ از یک بلندگوی رده بالای اکو رونمایی کند. پروتوتایپ‌های این دستگاه ابعادی بزرگ‌تر از آخرین مدل اکو دارد تا این شرکت بتواند قطعات بیشتری را داخل محصول خود قرار دهد. اگرچه هوم‌پاد اپل آن قدرها که انتظار می‌رفت به رقیب قدری تبدیل نشد، اما آمازون بدون شک به دنبال باز پس‌گیری سهم بازار از دست‌رفته خودش است.

منابع می‌گویند آمازون در ابتدا می‌خواست ربات خود را – که به صورت داخلی با اسم Vesta خطاب می‌شود – تا پیش از انتهای سال ۲۰۱۹ روانه بازار کند، اما قادر نبود این محصول را به موقع وارد فاز تولید انبوه نماید. با این حال، از آن‌جایی که مهندسان این شرکت اخیرا کار خود را روی سایر پروژه‌ها تمام کرده‌اند، حالا شرایط به‌گونه‌ای است که می‌توانیم شاهد ورود قریب‌الوقوع این محصول به بازار باشیم.

در این گزارش اشاره خاصی به هدف این ربات خانگی نشده، ولی کسانی که پروتوتایپ این ربات را دیده‌اند می‌گویند اندازه این ربات تا کمر انسان است و با کمک دوربین‌های مخصوص حرکت می‌کند. یکی از مهندسان این شرکت در آزمایشی توانسته ربات آمازون را با صدا فرا بخواند.

با معرفی بلندگوی پریمیوم اکو و ربات فرمان‌پذیر صوتی، به نظر می‌رسد که سال آینده سال جذابی برای آمازون خواهد بود. در حال حاضر تاریخی برای عرضه این محصولات در دسترس نیست، ولی اگر به زودی شاهد برپایی مراسم ویژه‌ای برای معرفی سخت‌افزارهای این شرکت بودیم، نباید آن قدرها غافل‌گیر شویم. آمازون پارسال نیز در مراسم مشابهی در ماه سپتامبر از چند محصول تازه رونمایی کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)