خانهاخبار
سرعت رشد سرویس استریم موسیقی آمازون از اسپاتیفای بیشتر است

سرعت رشد سرویس استریم موسیقی آمازون از اسپاتیفای بیشتر است

شرکت تحقیقاتی Midia Research با انتشار گزارشی اعلام کرد که سرویس استریم موسیقی آمازون در سال گذشته توانسته رشدی 70 درصدی را تجربه کند تا به این ترتیب عملکردی حتی بهتر از اسپاتیفای داشته باشد.
۱۳۹۸/۴/۲۳

اسپاتیفای و اپل موزیک دو سرویس بزرگ استریم موسیقی در دنیا هستند که در رقابتی شدیدی با یکدیگر قرار دارند تا بتوانند توجه کاربران به سوی خود جلب کنند. اما در کنار این دو پلتفرم بزرگ، سرویس استریم موسیقی آمازون هم رفته‌رفته در حال خودنمایی است و اخیرا اخبار جذابی درباره آن شنیده می‌شود.

بر اساس گزارش جدید شرکت Midia Research، سرویس استریم موسیقی Music Unlimited آمازون در سال گذشته رشدی ۷۰ درصدی را تجربه کرده است. البته این آمار کاربران رایگان، آزمایشی و پولی را به تفکیک نشان نمی‌دهد. با این حال، این نرخ رشد به معنای عملکرد موفق‌تر آمازون نسبت به سایر رقبای حوزه سرویس‌های استریم موسیقی است. شایان ذکر است که این مقایسه شاید در ابتدا غافل‌گیرکننده به نظر می‌رسد، اما با توجه به این که سهم بازار آمازون در ابتدا بسیار کم‌تر از سایر پلتفرم‌های بزرگ بوده، این عدد چندان دور از انتظار نیست.

در حال حاضر مجموع تعداد مشترکان سرویس آمازون ۳۲ میلیون، اپل حدود ۶۰ میلیون و اسپاتیفای نیز بیش از ۱۰۰ میلیون است. وبسایت Ars Technica متذکر می‌شود که بخش عمده‌ای از رشد قابل توجه این سرویس به لطف گسترش چشمگیر بلندگوهای هوشمند این شرکت و دستگاه‌های مجهز به الکساست. البته این دستگاه‌ها از سایر سرویس‌های استریم موسیقی هم پشتیبانی می‌کنند اما برای استفاده از آن‌ها حتما باید نام سرویس مورد نظر را ذکر کنید، در غیر این صورت آهنگ‌ها به طور پیش‌فرض از سرویس موسیقی آمازون پخش می‌شود.

نایب رئیس سرویس آمازون موزیک، استیو بوم، در واکنش به این خبر گفت هدف آن‌ها جذب کاربرانی نیست که اپل موزیک و اسپاتیفای به دنبال‌شان هستند. او افزود: «برای آن که از تمام ظرفیت‌های این صنعت استفاده شود، ما نمی‌توانیم صرفا به دنبال گروه سنی ۱۵ تا ۲۲ سال باشیم.» بر اساس اعلام Midia Research، حدود ۱۴ درصد از کاربران سرویس موسیقی آمازون را افراد بزرگ‌تر از ۵۵ سال تشکیل می‌دهند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)