خانهاخبار
دونالد ترامپ گفت بیت کوین و رمزارزها را نمی‌پسندد

دونالد ترامپ گفت بیت کوین و رمزارزها را نمی‌پسندد

رئیس جمهور آمریکا در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد که علاقه‌ای به بیت‌کوین و رمزارزها ندارد و طرفدار آن‌ها نیست. او گفت برترین ارز دنیا دلار آمریکاست و این ارز نیازی به جایگزین ندارد.
۱۳۹۸/۴/۲۲

دونالد ترامپ اخیرا با انتشار جدید چند توئیت جدید به سراسر دنیا اعلام کرده که او طرفدار بیت‌کوین و سایر رمزارزها نیست، چون ارزش این ارزهای دیجیتال بسیار پرنوسان بوده و مبنای خاص و مشخصی ندارد.

رئیس جمهور آمریکا در رشته توئیت تازه خود گفت ارز مجازی جدید فیسبوک، با نام لیبرا، استحکام و اطمینان‌پذیری بسیار کمی دارد و این شرکت بهتر است مثل سایر موسسات سنتی مالی به دنبال چارچوب‌های بانکی و قانونی باشد. البته ترامپ با انتشار این توئیت‌ها سهوا خود را در تیم دموکرات‌های مجلس آمریکا قرار داد که گروهی از آنان هفته گذشته از فیسبوک خواسته بودند پروژه خود را به حالت تعلیق دربیاورد تا آن‌ها ابتدا تهدیدات این سازوکار بر سیستم‌های مالی جهانی را مورد بررسی قرار دهند.

ترامپ در انتهای توئیت خود به حمایت از ارز ملی آمریکا یعنی دلار پرداخت و آن را مورد تحسین قرار داد. او گفت: «ما در آمریکا فقط یک ارز واقعی داریم و [این ارز] حالا قدرتمندتر، اطمینان‌پذیرتر و قابل‌اعتمادتر از هر زمان دیگری است. [این ارز] با اختلاف برجسته‌ترین ارز تمام دنیاست، و همواره بدین شکل باقی خواهد ماند. نام [این ارز] دلار ایالات متحده است.»

هنوز مشخص نیست که چرا ترامپ این لحظه را برای صحبت درباره رمزارزها انتخاب کرده است. عصر دیروز شماری از محافظه‌کاران ناراضی به کاخ سفید آمدند تا دیداری با رئیس جمهور ایالات متحده داشته باشند. شاید در این دیدار صحبت‌هایی در رابطه با بیت‌کوین و لیبرا به میان آمده باشد.

توئیت‌های ترامپ تاکنون انتقادات زیادی را به‌خصوص از طیف راست به دنبال داشته و بسیاری معتقدند که این اظهارنظرها ناشی از ناآگاهی ترامپ نسبت به موضوع رمزارزهاست و باید وی را از مزایای این فناوری آگاه کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

بنیامین

۱۳۹۸/۴/۲۲
به جهنم که نمی پسنده