خانهاخبار
نصب لانچرهای شخص ثالث جسچرهای اندروید Q را از کار می‌اندازد

نصب لانچرهای شخص ثالث جسچرهای اندروید Q را از کار می‌اندازد

در نسخه جدید اندروید Q ظاهرا با نصب لانچرهای شخص ثالث مثل لانچر Nova، جسچرهای پیش‌فرض سیستم غیرفعال شده و فقط امکان استفاده از جسچرهای خود آن لانچر را خواهید داشت.
۱۳۹۸/۴/۱۹

با پیشرفته شدن روزافزون پوسته‌های شرکتی و خود اندروید خالص، لانچرهای شخص ثالث که در ابتدای کار اندروید سروصدای زیادی به پا کرده بودند، حالا کم‌کم در حال حرکت به سمت نابودی و انقراض هستند.

اکنون برای این که میخ دیگری بر تابوت این لانچرها کوبیده شود، گوگل تصمیم گرفته تا در صورت استفاده از لانچرهای شخص ثالث امکان استفاده از جسچرهای پیش‌فرض مسیریابی اندروید Q را از دسترس خارج کند.

بر این اساس، وقتی لانچری مثل Nova یا یک لانچر محبوب دیگر را از پلی استور نصب و فعال می‌کنید، اندروید Q با صدور هشداری به شما اعلام می‌کند که سازوکار مسیریابی سیستم «به‌روز» شده است. سپس اگر سعی کنید از جسچرهای مسیریابی کمک بگیرید یا تنظیمات آن را تغییر دهید، می‌بینید که این گزینه‌ها غیرفعال شده است.

بنابراین، با نصب لانچرهای شخص ثالث فقط امکان استفاده از جسچرهای خود آن لانچر را خواهید داشت، که هرچقدر متنوع و جذاب باشد، باز هم به خوبی جسچرهای پیش‌فرض اندروید نخواهد بود. به نظر می‌رسد که این تصمیم گوگل برای جلوگیری از بروز ناسازگاری‌های احتمالی در نسخه بعدی سیستم عامل این شرکت اتخاذ شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)