خانهاخبار
ابزار مدیریت محتوای در حال پخش به کروم اضافه می‌شود

ابزار مدیریت محتوای در حال پخش به کروم اضافه می‌شود

به‌تازگی ویژگی جدیدی به نسخه کروم قناری اضافه شده که دکمه‌ای برای کنترل محتوای در حال پخش در نوار ابزار این نرم‌افزار در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این ویژگی احتمالا به زودی به نسخه اصلی کروم می‌آید.
۱۳۹۸/۴/۱۷

با توجه به اقدامات اخیر گوگل، ظاهرا این شرکت در مسیر حرکت به سمت بهبود جدی تجربه کاربری افراد در زمینه پخش آنلاین محتواست. آن‌ها ابتدا امکان پشتیبانی از کنترل کیبرد را به کروم اضافه کردند، و حالا مشغول آزمایش دکمه‌ای برای پخش محتوا هستند که در نوار ابزار این مرورگر قرار می‌گیرد.

به گزارش وبسایت ZDNet، ایده این دکمه این است که در هر لحظه و زمان بتوانید فایل‌های صوتی یا ویدیویی خود را که در زبانه‌های مختلف کروم در حال پخش هستند، بدون نیاز به رفتن به آن زبانه، متوقف یا از نو پخش کنید. این قابلیت فعلا در نسخه قناری مرورگر کروم در دسترس قرار گرفته است.

این ویژگی بخشی از بسته GMC یا «کنترل‌های رسانه‌ای سراسری» است که نام آن در کد مرورگر قناری ذکر شده و به کاربر کمک می‌کند تا به سرعت بتواند به کنترل‌های پخش یا توقف محتوا دسترسی داشته باشد.

این دکمه در حال حاضر ظاهرا با سایت‌هایی مثل اسپاتیفای، یوتیوب و ویمئو کار می‌کند اما هنوز روزهای ابتدایی عرضه این ویژگی است و مهندسان گوگل مطمئنا در ادامه سازگاری و اعتمادپذیری این قابلیت را توسعه خواهند داد.

تخمین مدت زمانی که طول می‌کشد تا این نسخه از مرورگر قناری به نسخه پایدار کروم برسد کمی سخت است، اما این بازه زمانی قاعدتا نباید خیلی طولانی شود. این ویژگی نسبت به دکمه قدیمی Mute که قبلا بر روی زبانه‌های کروم ظاهرا می‌شد کارآمدتر است، چون حالا دیگر لازم نیست به دنبال زبانه پخش‌کننده محتوا بگردید، و به راحتی از طریق این ابزار می‌توانید فایل‌های صوتی و تصویری خود را کنترل کنید.

برای آزمایش این ویژگی کافی است مرورگر کروم قناری را نصب کرده و قابلیت مذکور را از بخش تنظیمات chrome://flags/#global-media-controls فعال کنید (این این عبارت را در نوار آدرس تایپ کرده و اینتر بزنید).

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)