خانهاخبار
سامسونگ به تبلیغ اشتباه برای قابلیت ضدآب دستگاه‌های خود متهم شد

سامسونگ به تبلیغ اشتباه برای قابلیت ضدآب دستگاه‌های خود متهم شد

سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استرالیا در دادخواستی علیه سامسونگ اعلام کرد این شرکت در بازاریابی خود برای تبلیغ قابلیت ضدآب تلفن‌های گلکسی غلو کرده است.
۱۳۹۸/۴/۱۴

سامسونگ در سال ۲۰۱۶ از گلکسی اس ۷ رونمایی و برای اولین بار اعلام کرد که این گوشی به استاندارد ضدآب IP68 دست یافته است. از آن زمان تاکنون تمام پرچمداران این شرکت به استاندارد IP68 مجهز هستند و در تبلیغات آن‌ها به این قابلیت اشاره می‌شود. اکنون کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان استرالیا موسوم به ACCC، که سازمانی برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است، می‌گوید این ادعاها به تبلیغات دروغین منجر شده و آن‌ها در تاریخ ۴ ژوئیه سامسونگ را به دادگاه خواهند کشاند.

در دادخواست ACCC علیه سامسونگ دو مولفه کلیدی وجود دارد. اولا تبلیغات سامسونگ نشان می‌دهد که قرار دادن یک گوشی گلکسی در عمق ۱.۵ متری زیر آب به مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر در طول زمان آسیبی به این دستگاه نمی‌زند. ثانیا سامسونگ در تبلیغات خود مدعی است می‌توانید از این دستگاه در سواحل یا استخرها استفاده کنید، ولی IP68 صرفا نشانگر مقاومت در برابر آب‌های شیرین است.

ACCC پس از بررسی ۳۰۰ مورد از تبلیغات سامسونگ دادخواست خود را مطرح کرده است. استاندارد IP68 به لحاظ فنی و به شکل دقیق نشانگر ضد آب بودن گوشی نیست بلکه باعث می‌شود گوشی بتواند تا عمق ۱.۵ متر حداکثر به مدت ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاومت کند. تلفن‌های IP67 مثل گلکسی اس ۵ می‌توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری دوام بیاورند.

ACCC مدعی است سامسونگ گارانتی تلفن‌هایی را که از آب صدمه دیده بودند قبول نکرده است. این سازمان می‌گوید سامسونگ با اشراف بر این موضوع در تبلیغ گلکسی اس ۱۰ در وبسایت خود گفته که استفاده از این گوشی در ساحل یا استخر توصیه نمی‌شود.

راد سیمز از ACCC می‌گوید: «ACCC باور دارد که تبلیغات سامسونگ به اشتباه اعلام می‌کنند که امکان استفاده از تلفن‌های گلکسی در انواع آب‌ها از جمله آب دریا و استخر وجود دارد و برخورد با آن‌ها مشکلی برای دستگاه به وجود نمی‌آورد، در حالی که چنین چیزی صحت ندارد. سامسونگ گوشی‌های گلکسی را در شرایطی به تصویر کشیده که نباید کاربران را با مضمون آن‌ها جذب خود کند.»

از آن سو سامسونگ هم اعلام کرده که اتهامات ACCC را شنیده و می‌خواهد از خودش در دادگاه دفاع کند. این شرکت در بیانیه‌ای در این باره گفت: «سامسونگ مدافع روش بازاریابی و تبلیغات خود برای نمایش قابلیت مقاومت در برابر آب است. به‌علاوه، اطمینان داریم که به طور رایگان و در حوزه تعهدات گارانتی شرکت و قانون مصرف‌کنندگان استرالیا به جبران خسارت در این زمینه خواهیم پرداخت. رضایت مشتری مهم‌ترین اولویت سامسونگ است و وظیفه ماست که به بهترین در جهت منافع مشتریان‌مان عمل کنیم.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Unknown

۱۳۹۸/۴/۲۵
??? هرماه حمومش میکنی

Ark

۱۳۹۸/۴/۱۵
خب معلومه اگه سامسونگ بخری اخرش به همین ختم میشه

محمد

۱۳۹۸/۴/۱۴
رسوایی دیگر برای سامسونگ.

erfane

۱۳۹۸/۴/۱۴
یه سونی زد تری پلاس دارم سه ساله و ماهی دو بار میشورمش و هیییییچ مشکلی نداره. زمانی که سونی گوشیای شیشه و فلزی و ضد اب میزد بقیه برندها ..... آه سونی