خانهاخبار
فناوری جدید هوش مصنوعی سامسونگ با ترانزیستورها و انرژی کمتری کار می‌کند

فناوری جدید هوش مصنوعی سامسونگ با ترانزیستورها و انرژی کمتری کار می‌کند

سامسونگ به فناوری جدیدی در زمینه واحد پردازش عصبی دست یافته که اجازه می‌دهد فعالیت‌های بخش هوش مصنوعی پردازنده به تعداد ترانزیستورهای کمتری نیاز داشته باشد و با انرژی پایین‌تری کار کند.
۱۳۹۸/۴/۱۳

سامسونگ از فناوری جدیدی در حوزه واحد پردازش عصبی (NPU) رونمایی کرده که به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد بتوانند هوش مصنوعی سریع‌تر و کارآمدتری داشته باشند و در عین حال فضای کمتری از تراشه اشغال شود. به لطف روش جدید (Quantization Interval Learning (QIL، امکان ایجاد شبکه‌های عصبی ۴ بیتی به صورتی فراهم شده که دقتی در حد شبکه‌های ۳۲ بیتی دارند.

استفاده از بیت‌های کمتر تعداد محاسبات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. سامسونگ می‌گوید با این فناوری می‌تواند نتیجه کار را ۸ برابر سریع‌تر کند و در عین حال تعداد ترانزیستورها را ۴۰ تا ۱۲۰ برابر کاهش دهد.

این سازوکار به NPU-ها اجازه می‌دهد همچنان که قادر به انجام کارهای عادی خود مثل تشخیص اشیاه و احراز هویت بیومتری (اثر انگشت، تشخیص عنبیه و چهره) هستند، بتوانند سریع‌تر باشند و توان کمتری مصرف کنند. عملیات‌های پیچیده هم همگی بر روی خود دستگاه انجام خواهد شد.

image

اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی بر روی خود دستگاه به افزایش حریم خصوصی کمک می‌کند و نسبت به روش‌های مبتنی بر فضای ابری مزایای بیشتری دارد. برای مثال، وصل شدن به سرورهای ابری مستلزم توانی است که باید توسط مودم موبایل مصرف شود. ایجاد ارتباط از طریق اینترنت تاخیر را هم به این معادله اضافه می‌کند.

به لطف سرعت بالا و تاخیر پایین عملیات‌های مبتنی بر QIL، سامسونگ پیش‌بینی می‌کند که از این فناوری در اتومبیل‌های خودران و واقعیت مجازی استفاده شود. این شرکت همچنین اعلام کرده که قابلیت مذکور را در آینده نزدیک به چیپست موبایل‌های خود اضافه خواهد کرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)