خانهاخبار
اپل نیوز مطابق انتظارات برای نشریات درآمدزایی نداشته است

اپل نیوز مطابق انتظارات برای نشریات درآمدزایی نداشته است

با وجود این که چند ماه از عرضه سرویس اپل نیوز پلاس می‌گذرد، اما نشریات می‌گویند این سرویس آن قدرها که اپل وعده داده بود برای آن‌ها درآمدزایی نداشته است.
۱۳۹۸/۴/۱۰

به گزارش خبرگزاری بیزنس اینسایدر، ظاهرا سرویس اپل نیوز پلاس آن قدرها که انتظار می‌رفت برای بنگاه‌های خبری درآمدزایی نداشته است. اگرچه اپل چشم‌انداز بسیار روشنی را برای این سرویس ترسیم کرده و وعده‌های زیادی درباره آن داده بود، اما این طور که پیداست آن‌ها نتوانسته مطابق تعهدات خود برای این نشریات درآمدزایی داشته باشند.

بیزنس اینسایدر در گزارش خود می‌گوید کاربران می‌توانند در ماه اول به صورت رایگان از سرویس اپل نیوز پلاس استفاده کنند. این سرویس در دو روز نخست پس از معرفی توانست ۲۰۰ هزار کاربر جذب کند. اما سه ماه پس از عرضه رسمی این سرویس، مدیران اجرایی نشریات اعلام کرده‌اند که درآمد حاصل از آن برای دوره پس از اتمام بازه یک ماهه آزمایشی بسیار کمتر از حد انتظار بوده است. یکی از این مدیران می‌گوید اپل به آن‌ها گفته بود که درآمدشان در پایان سال نخست عرضه اپل نیوز پلاس نسبت به عایدی حاصل از سرویس Texture ده برابر می‌شود. اما اکنون فقط یک دوازدهم آن‌چه وعده داده شده به دست آمده است. عده دیگری از مدیران این نشریات می‌گویند درآمد آن‌ها از اپل نیوز پلاس کمتر یا مساوی همان چیزی است که آن‌ها از سرویس Texture دریافت می‌کردند.

اپل با شرکت‌های زیادی همکاری داشته با بتواند اصطکاک کاربری را کاهش داده و تفاوت میان محتواهای خبری رایگان و پولی را بهتر به آن‌ها نشان دهد. این سرویس به کاربران و نشریات کمک کرده تا محتواهای خود را به شکل سازگار با اپلیکیشن‌های موبایلی عرضه کنند. اپل نیوز شاید در آینده بتواند عملکرد بهتری داشته باشد، اما خبرگزاری‌ها دید مثبتی نسبت به آن ندارند چون آن‌ها برای خبررسانی کاملا متکی بر اپل هستند و نمی‌توانند با خود مخاطبان ارتباطی ایجاد کنند. هدف بنگاه‌های خبری تولید محتوا و هدف اپل و سرویس نیوز ارائه محتواست. بنابراین این موازنه از همان ابتدا غیرمتعادل بوده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)