خانهاخبار
بررسی جنسیس G90 مدل 2019؛ لوکس و قدرتمند

بررسی جنسیس G90 مدل 2019؛ لوکس و قدرتمند

جنسیس G90 مدل 2019 لوکس‌ترین خودروی تولیدی این برند کره‌ای بوده که در بازار باید با خودروهای زیادی رقابت کند. در ادامه بررسی این اتومبیل را برای شما آماده کرده‌ایم.
۱۳۹۸/۴/۹

با وجود فروش کم در آمریکای شمالی، جنسیس به عنوان زیرمجموعه لوکس هیوندای همچنان به تولید خودروهای خود ادامه می‌دهد. تیم مدیریت و طراحی جنسیس شامل مهندسان بی‌نظیری است که از شرکت‌های دیگری مانند لامبورگینی، بنتلی، آئودی، مرسدس بنز و حتی بوگاتی جذب جنسیس شده‌اند. در این میان نباید مدیر سابق بخش M بی‌ام‌و را فراموش کنیم. جنسیس G90 اولین خودروی تولیدی این برند کره‌ای بود و هم‌اکنون نیز به عنوان پرچمدار آن در بازار به فروش می‌رسد.

این خودروی لوکس در بالاترین تریم خود و با تمام تجهیزات موجود، قیمتی برابر با 76,350 دلار دارد که آن را تبدیل به خودرویی مقرون به‌صرفه در مقایسه با رقبای خود می‌کند. این قیمت از مدل پایه مرسدس بنز کلاس S نیز کمتر است. در ادامه با بررسی جنسیس G90 مدل 2019 همراه ما باشید.

طراحی ظاهری جنسیس G90 مدل 2019

image

این خودرو در تریم‌های مختلف دارای طراحی یکسان است و این موضوع به معنای آن بوده که جنسیس G90 در تمام مدل‌های خود از طراحی ظاهری لوکس و تجهیزات مناسبی بهره می‌برد. در جلوی این خودروی کره‌ای شاهد یک جلو پنجره بزرگ، چراغ‌های تمام LED اتوماتیک، چراغ‌های روز LED و چراغ‌های عقب LED هستیم. جنسیس G90 مدل 2019 با رینگ‌های 19 اینچی کرومی به صورت استاندارد به فروش می‌رسد. از دیگر تجهیزات استاندارد این بخش می‌توان به آنتن کوسه‌ای و سانروف اشاره کرد.

مدل 2020 جنسیس G90 در گذشته نه چندان دور با طراحی کاملا متفاوت معرفی شد. هنوز این خودرو در ایالات متحده آمریکا عرضه نشده و با توجه به این موضوع، بسیاری از افراد مدل 2019 آن را انتخاب می‌کنند. در این میان برخی مشتریان با وجود اطلاع از این موضوع که چند ماه دیگر نسل جدید این خودرو وارد بازار می‌شود، به خاطر طراحی متفاوت آن مدل کنونی را برای خرید ترجیح می‌دهند.

ابعاد جنسیس G90 مدل 2019

image

جنسیس G90 یک خودروی سنگین وزن محسوب می‌شود. وزن این خودرو در نمونه محور عقب مجهز به موتور 6 سیلندر برابر با 2100 کیلوگرم بوده و در مدل مجهز به موتور 8 سیلندر و سیستم چهار چرخ محرک وزنی برابر با 2224 کیلوگرم دارد. این وزن با توجه به ابعاد کلی این خودروی کره‌ای منطقی به نظر می‌رسد. طول و فاصله دو محور این خودرو به ترتیب برابر با 5204 و 3160 میلی‌متر بوده که در مقایسه با مرسدس بنز کلاس S به ترتیب 40.6 و 5.08 میلی‌متر کمتر است. عرض جنسیس G90 مدل 2019 برابر با 1915 میلی‌متر بوده و ارتفاع آن به 1496 میلی‌متر می‌رسد. فاصله این خودروی لوکس از کف زمین برابر با 129.5 میلی‌متر است که تفاوت چندانی با دیگر خودروهای سدان موجود در بازار ندارد.

عملکرد جنسیس G90 مدل 2019

image

این محصول یک خودروی سدان قدرتمند نبوده و همچنین فاقد موتوری برای رقابت با قدرتمندترین خودروهای تولیدی AMG و یا بی‌ام‌و M است. در حالی که قدرت تولیدی موتورهای مورد استفاده در این خودرو در مقایسه با رقیبان آن کمتر است، نباید منتظر عملکرد ضعیف آن باشیم. موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری مورد استفاده در این خودرو قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت است. موتور 6 سیلندر این خودرو از توربوشارژر دوقلو بهره می‌برد که قادر به تولید 365 اسب بخار قدرت است. این موتورها سرعت جنسیس G90 مدل 2019 را مدت زمان نزدیک به 5.0 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. این قدرت تولیدی به صورت استاندارد توسط یک گیربکس خودکار 8 سرعته به چرخ‌‌ها منتقل می‌شود. به صورت استاندارد این خودرو به صورت محور عقب به فروش می‌رسد و خریدار می‌تواند با پرداخت هزینه اضافه، سیستم چهار چرخ محرک را برای آن سفارش دهد.

موتور و گیربکس جنسیس G90 مدل 2019

image

این خودروی کره‌ای لوکس در دو تریم با دو موتور مختلف در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل پایه جنسیس G90 به یک موتور 6 سیلندر توربوشارژ مجهز شده است. این موتور 6 سیلندر جدید قدرتی برابر با 365 اسب بخار و گشتاوری برابر با 510 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. تریم دوم از یک موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید 420 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور است. قدرت تولیدی این دو موتور توسط یک جعبه دنده 8 سرعته خودکار به چرخ‌های جنسیس G90 مدل 2019 منتقل می‌شود.

مدل مورد بررسی ما دارای موتور 8 سیلندر بود که قدرت تولیدی آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شد. قدرت تولیدی این موتور تفاوت چندانی با موتور 6 سیلندر ندارد؛ با این حال در شتاب‌گیری عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. این موتور 8 سیلندر عملکرد بسیار روانی داشته و با استفاده از جعبه دنده 8 سرعته خودکار، قدرت آن به خوبی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

فرمان‌پذیری و کیفیت رانندگی جنسیس G90 مدل 2019

image

در حالی که جنسیس G90 مدل 2019 به دنبال رقابت و پیشی گرفتن از بی‌ام‌و سری 7 نیست، نمی‌توان سواری آن را نامناسب ارزیابی کرد. فرمان این خودرو حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند. سیستم تعلیق نرم بوده و راحتی بالایی را برای سرنشینان به همراه دارد، البته نمی‌توان از آن رضایت کامل داشت و نقص‌های کوچکی در آن مشاهده می‌شود. ترمزهای در نظر گرفته شده برای جنسیس G90 مدل 2019 قدرتمند هستند اما راننده شاید کنترل کاملی روی آن نداشته باشد که از آن می‌توان به عنوان یک ضعف کوچک یاد کرد.

جنسیس G90 مدل 2019 یک خودروی اسپرت نیست و می‌توان بخاطر این موضوع، از جنسیس انتقاد کرد. بی‌ام‌و حالت‌های رانندگی مختلفی را برای خودروهای سری 7 در نظر گرفته که حس‌های مختلفی را به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. در حالت کلی این خودروی جنسیس برای تولید آدرنالین در بدن توسعه پیدا نکرده است.

مصرف سوخت جنسیس G90 مدل 2019

image

در حالی که این خودروی کره‌ای به قدرتمندترین موتورهای موجود در بازار مجهز نشده است، قدرت کافی را برای رانندگی در مسیرهای مختلف در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتورهای مورد استفاده در این خودرو به بنزین زیادی نیاز دارند که یک ضعف محسوب می‌شود. مدل پایه این خودرو به یک موتور 6 سیلندر 3.3 لیتری توربوشارژ مجهز شده که مصرف سوخت آن در نمونه‌های محور عقب و مجهز به سیستم چهار چرخ محرک یکسان است. مصرف سوخت این نمونه در شهر، جاده و به صورت ترکیبی به ترتیب برابر با 13.83، 9.8 و 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

مدل مجهز به موتور 8 سیلندر در نمونه محور عقب دارای مصرف سوخت 14.7، 9.8 و 12.38 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی به ترتیب در شهر، جاده و به صورت ترکیبی است. نمونه دارای سیستم چهار چرخ محرک مصرف سوخت بالاتری برابر با 15.68، 10.22 و 13 لیتر دارد. باک جنسیس G90 مدل 2019 حجمی برابر با 83 لیتر دارد. با توجه به این موضوع، انتظار می‌رود حداکثر مسافتی که بتوان با مدل 6 سیلندر این خودروی کره‌ای طی کرد برابر با 704 کیلومتر است.

فضای داخلی جنسیس G90 مدل 2019

image

زمانی که قصد رقابت با مرسدس بنز کلاس S، بی‌ام‌و سری 7 و یا آئودی A8 را داشته باشید، نحوه طراحی کابین از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع در رابطه با فضای داخلی جنسیس G90 مدل 2019 رعایت شده است. کابین این خودرو ارگونومیک بوده و ادوات مختلف آن به راحتی قابل کنترل است. در کابین این خودرو فضای کافی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد. صندلی راننده دارای قابلیت کنترل در 22 جهت را دارا بوده که باعث می‌شود راننده تسلط کافی در زمان رانندگی روی خودرو داشته باشد. صندلی‌های عقب بسیار راحت هستند و این راحتی با استفاده از سیستم‌های گرمکن و تهویه مطبوع تضمین شده است.

image

طراحی کلی این خودرو در مقایسه با رقیبان آلمانی ضعیف‌تر است. کیفیت کابین این خودرو به علت استفاده از قطعات پلاستیکی در برخی نقاط، پایین‌تر از مرسدس بنز کلاس S و یا بی‌ام‌و سری 7 ارزیابی می‌شود. در این میان باید به تفاوت قیمت میان این خودروها اشاره کرد. از کیفیت جنسیس G90 مدل 2019 به علت قیمت آن می‌توان رضایت داشت. در صورتی که نیاز به کابین لوکس‌تری داشته باشید، مسلما باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

سیستم سرگرمی و اطلاعات و ویژگی‌های جنسیس G90 مدل 2019

image

تجهیزات استاندارد این خودروی کره‌ای بسیار زیاد است. جنسیس G90 مدل 2019 به صورت استاندارد دارای سانروف بوده و از چراغ‌های LED اتوماتیک بهره می‌برد. درب صندوق عقب به صورت برقی باز می‌شود و صندلی راننده دارای قابلیت تنظیم در 22 جهت و صندلی کناری او دارای قابلیت تنظیم در 16 جهت را داراست. از دیگر ویژگی‌های استاندارد می‌توان به سیستم کیلس و استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای و سیستم گرمکن فرمان و قابلیت تغییر وضعیت آن اشاره کرد. مدل 8 سیلندر این اتومبیل دارای ویژگی‌های بیشتری مانند مموری‌ صندلی‌های عقب و سیستم تهویه صندلی‌های عقب است. تجهیزات ایمنی مانند تشخیص نقاط کور، نگهداری خودرو در میان خطوط، سنسور پارک عقب و سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

در صورتی که حضور سیستم اپل کارپلی، اندروید Auto و یا اتصال وا‌ی‌فای برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید تا عرضه مدل 2020 جنسیس G90 به بازار صبر کنید. در حالی که نسل کنونی این خودرو از سیستم اطلاعات و سرگرمی قدیمی بهره می‌برد، می‌توان از عملکرد روان آن رضایت داشت. نمایشگر لمسی این خودرو شفافیت بالایی داشته و حرکت در میان منوها ساده است. کنسول میانی جنسیس G90 مدل 2019 ابعاد بزرگی داشته و علاوه بر راننده، سرنشین کناری نیز به راحتی می‌تواند سیستم سرگرمی و اطلاعات را کنترل کند.

ویژگی‌های ایمنی جنسیس G90 مدل 2019

image

این خودروی کره‌ای در تست ایمنی NHTSA به عنوان Top Safety Pick + انتخاب شده که نشان از امنیت بالای آن دارد. جنسیس G90 مدل 2019 حداقل دارای 9 کیسه هوا بوده که شامل ایربگ زانویی نیز می‌شود و همچنین از ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند کروز کنترل تطبیقی با سیستم استاپ/گو، ترمز خودکار اضطراری با قابلیت شناسایی عابر پیاده، سیستم هشدار به راننده و سیستم شناسایی نقاط کور بهره می‌برد. در بخش جلویی و پشتی این خودرو چندین سنسور قرار گرفته و دوربین‌های 360 درجه اطلاعات کاملی از محیط اطراف را در اختیار راننده قرار می‌دهند.

قیمت جنسیس G90 مدل 2019

image

این خودرو در مدل پایه خود با موتور 3.3. لیتری توربوشارژ و به صورت محور عقب دارای قیمت پایه 69,350 دلار است که البته باید به آن مالیات را نیز اضافه کرد. این قیمت نزدیک به 20 هزار دلار از ارزان‌ترین نمونه مرسدس بنز کلاس S، کمتر است. در صورتی که خواهان سفارش مدل 8 سیلندر این خودروی کره‌ای باشید، باید مبلغی برابر با 73,850 دلار را به شرکت جنسیس پرداخت کنید. سیستم چهار چرخ محرک این خودرو قیمتی برابر با 2500 دلار دارد.

رقیبان جنسیس G90 مدل 2019

image

این خودرو کره‌ای در بازار باید با محصولات زیادی رقابت کند. مرسدس بنز کلاس S دارای قیمتی در محدوده 90 هزار تا 103 هزار دلار است. آئودی A8 با قیمت پایه 84 هزار دلار به فروش می‌رسد. لکسوس LS دارای قیمتی در محدوده 74 تا 84 هزار دلار بوده و نمونه هیبریدی این خودروی لوکس ژاپنی نیز با قیمتی در محدوده 80 تا 83 هزار دلار به فروش می‌رسد. همانطور که مشاهده می‌کنید، جنسیس G90 مدل 2019 در مقایسه با تمام رقیبان خود، قیمت پایین‌تری دارد و خودرویی مقرون به‌صرفه محسوب می‌شود.

جمع بندی

image

در صورتی که خواهان رانندگی با یک خودروی لوکس و راحت هستید و همچنین برند آن برای شما اهمیت بالایی ندارد، جنسیس G90 مدل 2019 خودروی مناسب شماست. پس از یک هفته رانندگی با این خودروی کره‌ای، به این موضوع پی بردیم که محصول جدید جنسیس ارزش خرید بالایی دارد و ویژگی‌ها و امکانات خوبی را در اختیار خریدار خود قرار می‌دهد. این خودرو برخلاف خودروهای سری 7 و یا مرسدس کلاس S ای‌ام‌جی، دارای بحران هویت نیست و یک خودروی لوکس محسوب می‌شود. در حقیقت جنسیس روی جنبه لوکس و نرم بودن این خودرو بیش از جنبه اسپرت بودن آن تمرکز کرده است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورت علاقه به این خودرو، مدل 8 سیلندر آن به همراه سیستم چهار چرخ محرک را خریداری کنید تا لذت رانندگی بالاتری نصیب شما شود. در صورتی که مشکلی با طراحی نسل جدید این خودروی کره‌ای لوکس ندارید، تا عرضه آن به بازار صبر کنید. این خودرو علاوه بر طراحی جدید و متفاوت که البته شاید چندان جذاب نباشد، ویژگی‌ها و تجهیزات بیشتری را در مقایسه با نسل کنونی خود در اختیار راننده قرار می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)