خانهاخبار
جانی آیو پس از 30 سال اپل را ترک می‌کند

جانی آیو پس از 30 سال اپل را ترک می‌کند

جانی آیو، مدیر ارشد طراحی اپل، پس از 30 سال همکاری با این شرکت قرار است اپل را ترک کند تا در شرکت مستقل خودش موسوم به LoveFrom مشغول به کار شود.
۱۳۹۸/۴/۷

جانی آیو، مدیر ارشد طراحی اپل، انتهای امسال این شرکت را ترک می‌کند تا پایان دوره‌ای را رقم بزند که در آن شماری از تاثیرگذارترین محصولات فناوری از جمله آیفون ابداع شد. آیو که از سال ۱۹۹۶ هدایت تیم طراحی اپل را برعهده داشته قرار است شرکت طراحی مستقل خودش را تاسیس کند و اپل هم از مشتریان اصلی این شرکت خواهد بود. نام این شرکت جدید LoveFrom است و علاوه بر آیو، مارک نیوسان نیز به این تیم می‌پیوندد. اپل و آیو هر دو مدعی‌اند که همکاری آن‌ها به پایان نخواهد رسید و او همچنان بر روی برخی از محصولات این شرکت کار خواهد کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در یک کنفرانس خبری در این باره گفت:

اپل به همکاری مستقیم با جانی و تیم فوق العاده و پراشتیاقی که او ساخته در پروژه‌های مختلف ادامه می‌دهد و همچنان از استعدادهای وی بهره‌مند خواهد شد. پس از سال‌ها همکاری نزدیک خوشحالم که رابطه ما همچنان پیش خواهد رفت و منتظرم تا ببینم که این همکاری تا سال‌ها ادامه داشته باشد.

آیو یکی از محترم‌ترین طراحان صنعتی دنیاست و روی محصولات زیادی از جمله مک، آیپاد، آیفون، آیپد و اپل واچ کار کرده است. او همچنین در طراحی فضای مقر اصلی اپل موسوم به اپل پارک که شکلی شبیه یک سفینه فضایی دارد دست داشته است.

image

آیو علاوه بر طراحی سخت‌افزارهای اپل، در طراحی نرم‌افزارهای این شرکت هم نقش مهمی ایفا کرده است. iOS 7 که در سال ۲۰۱۳ با شکل بسیار متفاوتی نسبت به نسخه‌های قبلی معرفی شد یکی از محصولات او است. آیو کمی بعد تغییرات مشابهی را در سیستم عامل دسکتاپ اپل یعنی macOS اعمال کرد.

اپل می‌گوید ایوانز هانکی، قائم مقام طراحی صنعتی، و الن دای، قائم مقام طراحی رابط انسانی، اکنون با جف ویلیامز کار خواهند کرد که قرار است زمان بیشتری را صرف کار با تیم طراحی این شرکت کند.

آیو در خصوص این خبر گفت:

با گذشت حدود ۳۰ سال و بی‌شمار پروژه مختلف، به کارهای ماندگاری که برای خلق این تیم طراحی، فرآیندها و فرهنگ اپلی کرده‌ایم و نظیری ندارد بسیار افتخار می‌کنم. تیم ما امروز قوی‌تر، پرطراوت‌تر و پراستعدادتر از هر زمان دیگری در تاریخ اپل است. آن‌ها تحت رهبری بی‌نظیر ایوانز، الن و جف که از نزدیک‌ترین همکاران من بوده‌اند حتما موفق خواهند شد. من به همکاران طراحم در اپل که همچنان از نزدیک‌ترین دوستان من خواهند بود بیشترین اعتماد را دارم و بی‌صبرانه منتظرم تا در سال‌های آتی با آن‌ها همکاری کنم.

وقتی استیو جابز در سال ۱۹۹۷ به اپل بازگشت تا این شرکت را نجات دهد، آیو با او رابطه کاری و دوستانه نزدیکی به وجود آورد. یکی از اولین محصولات مشترک آن‌ها iMac سال ۱۹۹۸ بود. برآیند این همکاری باعث شد یکی از موفق‌ترین و تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های تاریخ دنیای فناوری شکل بگیرد. جابز در سال ۲۰۰۷ در خلال معرفی اولین نسخه آیفون با آیو تماس صوتی برقرار کرد تا با او صحبت کند.

آیو سال‌ها در مراسم‌های مختلف اپل در ویدیوهای کوتاهی ظاهر می‌شد تا درباره طراحی محصولات گوناگون این شرکت صحبت کند. وی این روزها حضور کمرنگ‌تری داشت، اما همچنان او را در ویدیوهای مختلف می‌دیدیم و اگرچه که ترجیح می‌داد زندگی آرام‌تر و خصوصی‌تری داشته باشد، اما تاثیرش بر محصولات این شرکت انکارنشدنی است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

هادی

۱۳۹۸/۴/۸
امیدواریم همچنان اثرمثبت در دنیای فناوری داشته باشه