خانهاخبار
گوگل دوباره از بازار تبلت خارج شد

گوگل دوباره از بازار تبلت خارج شد

علی‌رغم آن که پیکسل اسلیت با تغییرات جالبی نسبت به نسل قبلی تبلت‌های گوگل روانه بازار شده بود و از سیستم عامل Chrome OS استفاده می‌کرد، ولی این شرکت نهایتا به این نتیجه رسیده که دوباره از بازار تبلت‌ها خارج شود.
۱۳۹۸/۴/۲

به گزارش بیزنس اینسایدر، ظاهرا گوگل دوباره از بازار تبلت‌ها خسته شده و تصمیم به ترک آن گرفته است. این شرکت در بیانیه‌ای در خصوص خروج از این بازار و برنامه آینده این شرکت نوشت:

در بخش سخت‌افزارهای شخص اولِ گوگل تلاش ما تمرکز بر لپتاپ‌های Chrome OS و ادامه پشتیبانی از پیکسل اسلیت خواهد بود.

این شرکت در سال ۲۰۱۱ نسخه Honeycomb اندروید را منتشر کرد تا قابلیت‌های این سیستم عامل بر روی صفحات بزرگ تبلت‌ها به حداکثر برسد. متاسفانه در آن سال‌ها سخت‌افزار موتورولا Xoom که این شرکت با آن سروکار داشت به اندازه کافی خوب نبود و نمی‌توانست با آیپد اپل رقابت کند.

در سال ۲۰۱۲ پیکسل ۷ به عنوان تبلت اختصاصی گوگل معرفی شد که قیمت مناسبی داشت و نسبت به سایر تبلت‌های اندرویدی تجربه کاربری بهتری ارائه می‌کرد. پس از آن پیکسل ۱۰ به بازار آمد که اگرچه نمایشگر بزرگ‌تری داشت ولی به هیچ عنوان نتوانست از پس انتظارات بربیاید. اکثر اپلیکیشن‌های موجود در اندروید با اندازه ۱۰ اینچی این تبلت سازگاری مناسبی نداشتند.

image

گوگل در سال ۲۰۱۴ از نکسوس ۹ رونمایی کرد که نسبت به نکسوس ۱۰ خیلی بهتر بود. اما وضعیت سازگاری اپلیکیشن‌هایش همان قدر بد بود و قیمت دستگاه به یکباره بالا رفت. این شرکت پس از نکسوس ۹ به سراغ پیکسل C رفت که دستگاهی عجیب و غریب بود و خیلی زود به دست فراموشی سپرده شد. سپس سال گذشته بود که پیکسل Slate معرفی شد و به جای اندروید از Chrome OS استفاده می‌کرد. این دستگاه به تبلت‌های قبلی گوگل متفاوت بود و می‌خواست با سرفیس پرو و آیپد پرو رقابت کند. با این حال، اگرچه طراحی هایبرید این دستگاه جذاب به نظر می‌رسید، ولی از نظر نرم‌افزاری هنوز مشکل داشت، و با توجه به قیمت بالایی که داشت در رقابت با بازیگران اصلی بازار شکست خورد.

ریک اوسترلو، مدیر ارشد بخش سخت‌افزار گوگل در صفحه توئیتر خود نوشته است:

تیم سخت‌افزار گوگل در آینده تمرکز خود را صرفا بر روی لپتاپ‌ها خواهد گذاشت، اما اشتباه نکنید، اندروید و Chrome OS متعهد به پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از تبلت‌های موجود در بازار هستند.

گوگل تاکنون دو بار پروژه تولید تبلت‌های خود را متوقف کرده اما با توجه به عدم علاقه این شرکت نسبت به بازار تبلت‌ها و ناتوانی در کسب موفقیت در این عرصه، بعید به نظر می‌رسد که آن‌ها، حداقل به این زودی‌ها، دوباره به این بازار برگردند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)