خانهاخبار
اپل احتمالا در تبلت‌ها و لپتاپ‌های خود از پنل OLED استفاده کند

اپل احتمالا در تبلت‌ها و لپتاپ‌های خود از پنل OLED استفاده کند

با توجه به فروش پایین آیفون، اکنون به نظر می‌رسد که اپل می‌خواهد برای مهاجرت به سوی پنل‌های OLED و جبران بدهی‌هایش به سامسونگ در تبلت‌ها و لپتاپ‌های خود نیز از نمایشگر OLED استفاده کند.
۱۳۹۸/۴/۱

اپل احتمالا می‌خواهد در دستگاه‌های بیشتری از پنل‌های OLED استفاده کند، آن هم نه لزوما به خاطر این که خواستار چنین کاری است، بلکه چون باید بدهی خود را به تامین‌کننده پنل‌هایش یعنی سامسونگ دیسپلی بپردازد. به گزارش ETnews، این بازپرداخت بدهی حتی شاید منجر به حضور نمایشگرهای OLED سامسونگ در آن دسته از محصولات اپل مثل نوت‌بوک‌ها و تبلت‌ها شود که تاکنون از این پنل استفاده نکرده بودند.

این اتفاق یکی از راهکارهایی است که منابع بازار از آن به عنوان روشی برای حل مشکلات میان اپل و سامسونگ یاد می‌کنند. البته هنوز برای نظر قطعی دادن در این زمینه زود است، اما چنین سناریویی می‌تواند منطقی باشد. اپل از نمایشگرهای باکیفیت به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی فروش آیفون XS و XS مکس استفاده می‌کند، اما در حال حاضر فروش آیفون افت پیدا کرده و شاید لازم باشد تا این شرکت در حوزه دیگری به دنبال استفاده از پنل‌های نمایش باشد. نمایشگرهای OLED نه فقط در تلفن‌های هوشمند بلکه در تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها هم استفاده می‌شوند. تبلت‌های سری گلکسی تب اس از معروف‌ترین تبلت‌هایی هستند که نمایشگر OLED آن‌ها تحسین‌برانگیز است. علاوه بر این، Lenovo ThinkPad X1 Yoga نیز یکی از لپتاپ‌هایی است که به این نوع پنل مجهز شده.

با این حال مشخص نیست که این نمایشگرها چه زمانی به دستگاه‌های اپل راه پیدا می‌کنند. به گفته تحلیل‌گر سرشناس مسائل اپل، مینگ-چی کو، مک‌بوک پروهای نسل بعدی (که احتمالا در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آیند) و آیپدهای جدید از فناوری نمایش mini-LED استفاده می‌کنند. اگر این مسئله صحیح باشد و اپل تصمیم گرفته باشد که برای لپتاپ و تبلت‌های خود پنل OLED سفارش دهد، احتمالا حداقل چند سال تا معرفی چنین محصولی فاصله داریم.

احتمال بعدی استفاده از پنل OLED در مدل ارزان قیمت خط تولید آیفون یعنی وارث آیفون XR است که شایعه آن را قبلا از زبان خود مینگ-چی کو شنیده بودیم. این دستگاه احتمالا در سال ۲۰۲۰ به بازار می‌آید و همراه با اولین آیفون 5G عرضه می‌شود. اپل می‌گوید آیفون XR پرفروش‌ترین آیفون بازار است، بنابراین استفاده از پنل OLED در این دستگاه می‌تواند حرکت به سوی پذیرش نمایشگرهای OLED و جلب رضایت سامسونگ را راحت‌تر کند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)