خانهاخبار
HMD در حال انتقال اطلاعات تلفن همراه نوکیا به فنلاند به منظور امنیت بهتر و به روز رسانی سریع‌تر است

HMD در حال انتقال اطلاعات تلفن همراه نوکیا به فنلاند به منظور امنیت بهتر و به روز رسانی سریع‌تر است

HMD اقداماتی را برای اطمینان از امنیت داده‌های کاربران پس از یک بهم ریختگی در ماه مارچ جاری انجام داد
۱۳۹۸/۳/۳۰

شرکت HMD Global تحت فشار شدید رسانه‌ها در اوایل سال جاری اعلام کرد که موفق به کشف ارسال اشتباه اطلاعات به چین توسط چند دستگاه نوکیا 7 پلاس شده است. HMD از خطای پیش آمده پوزش طلبیده و اکنون در صدد انجام اقداماتی است که از بروز اشتباهاتی این چنین جلوگیری نماید. HMD در همین راستا اعلام کرده است که مرکز جمع آوری داده‌های نوکیا را به اروپا منتقل می‌کند تا امنیت دستگاه‌ها و ارائه تجربه بهتر مشتریان را برای کاربران نوکیا تضمین کند. همچنین اطلاعات مربوط به فعال سازی و عملکرد تلفن همراه نوکیا برای همه گوشی‌های تلفن آینده این شرکت در مرکز ابری هامینای گوگل مستقر در فنلاند ذخیره خواهد شد.

image

 

این تغییر با هدف اضافه کردن سطوح اضافی امنیت و حریم خصوصی انجام خواهد شد. HMD قصد دارد تا از تجزیه و تحلیل داده‌های ابری پیشرفته گوگل و ارائه دهندگان خدمات CGI برای بالا بردن کیفیت امنیت اطلاعات استفاده کند. این حرکت تضمین می‌کند که داده‌های جمع آوری شده توسط دستگاه‌های تلفن همراه نوکیا تحت قوانین و دستورالعمل‌های حفظ امنیت داده اتحادیه اروپا در نظام مقررات حفاظت کلی داده‌ها (GDPR) قرار بگیرد.

مدل‌های نوکیا 4.2، نوکیا 3.2 و نوکیا 2.2 اولین گوشی‌های شرکت نوکیا هستند که برای ذخیره داده‌های خود در مرکز جدید فنلاند انتخاب شده‌اند. کمپانی HMD خاطرنشان می‌کند که اطلاعات مربوط به دستگاه‌های قدیمی‌تر تلفن همراه نوکیا پس از به روز رسانی به سیستم عامل اندروید Q در سال جاری انتقال پیدا خواهد کرد. همچنین جو سرویکاس مدیر اجرایی HMD Global خاطرنشان کرد که این حرکت به برند نوکیا اجازه می‌دهد تا سیستم‌های خود را سریع‌تر به روز رسانی کند:

«طرفداران برند نوکیا در سراسر جهان ارزش محصولات منحصر به فرد ما را کاملا درک می‌کنند؛ این خصیصه به این صورت نمایان شده است که هر گوشی هوشمند نوکیا در هر سری به طور منظم به روز رسانی‌های امنیتی را به مدت 3 سال و ارتقا سیستم عامل را به مدت 2 سال دریافت می‌کند.

ما می‌خواهیم هر تلفن هوشمند نوکیا به مدت طولانی به روز بماند و اطمینان حاصل کنیم که همه می‌توانند از آخرین نوآوری‌های گوگل لذت ببرند. بنابراین تلاش خواهیم کرد تا آخرین سیستم عامل‌های ارتقا یافته اندروید را سریع‌تر از هر شرکت سازنده تلفن همراه دیگری برای مشتریانمان به ارمغان بیاوریم. به همین دلیل است که کاربران ما می‌توانند به روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند نوکیا تکیه کنند و این تلفن‌ها نیز مدت زمان زیادی را به روز می‌مانند.

image

 

ما می‌خواهیم منطقی و شفاف باقی بمانیم که چگونه اطلاعات مربوط به فعال سازی دستگاه‌های تلفن را جمع آوری و ذخیره کنیم. همچنین می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که مردم چرا و چگونه تجربه کاربری تلفن همراه خود را بهبود می‌بخشند. این تغییرات با هدف تقویت ما و تحقق وعده ما به طرفداران نوکیا برای یک دستگاه تلفن اندروید قوی، امن و به روز و با تاکید بر امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران از طریق سرورهای اطلاعاتی ما در فنلاند ارائه شده است.»

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۸/۴/۱
گوشی 3.1 پلاس خریدم ک زده اندروید 9 برایش آمده. پس از اینکه 1200 مگا بایت فایل اندروید 9 رو دانلود می کنم و ب مرحله ی نصب می رود و گوشی ری استارت می شود، می زند ک نصب ناموفق! چند باره زدم دانلود و باز هم خطای نصب داد!
اینک در بخش ب روز رسانی با اینکه اندروید 8.1 نصب است، نوشته شده است: گوشی شما به روز است! و دیگر اندروید 9 را نمی شود دانلود کرد!
علت چیست؟