خانهاخبار
دستگاه‌های پیگیر خواب شما ممکن است باعث بی‌خوابیتان شود

دستگاه‌های پیگیر خواب شما ممکن است باعث بی‌خوابیتان شود

داده‌های نادرست و وسواس بر روی داده‌ها می‌تواند منجر به اضطراب غیر ضروری و نهایتا بی‌خوابی گردد
۱۳۹۸/۳/۲۸

دستگاه پیگیری خواب می‌تواند به شما کمک کند که تعیین کنید استراحت شبانه خود را به چه میزانی انجام دهید. در عین حال این دستگاه ممکن است مشکلات شما را در بعضی شرایط تشدید کند. دانشمندان در مصاحبه با نیویورک تایمز هشدار داده‌اند که برنامه‌های کاربردی و دستگاه‌های پیگیری خواب می‌توانند بی خوابی را از طریق داده‌های نادرست و تشدید اضطراب صاحب خود بدتر کنند. به عنوان مثال، در یک مطالعه دو نفر زمان زیادی را به منظور تقویت وضعیت خواب خود در رخت خواب گذرانیدند. اما پس از آن گزارشاتی وجود داشت که نشان می‌داد استفاده از این دستگاه‌های پوشیدنی باعث هدر رفت درمان آنها گردیده است.

image

این به این معنی نیست که دستگاه‌های پیگیر خواب غیرقابل اعتماد هستند. حتی این نتایج باعث نشده تا تولید کنندگان ناگهان به دفاع از محصولات خود بپردازند. دکتر کانر هنیگان اعلام کرده است که تعداد کمی از کاربران با اضطراب خواب جدی مواجه شده‌اند و داده‌های دستگاه‌های ردیابی خواب می‌تواند بر برنامه‌های مفید و عادات مضر ما تاثیر گذار باشد. آنها همچنین می‌توانند با توجه به ضربان قلب و حرکات بدن با مراحل مختلف خواب، داده‌های دقیقی را مشخص کنند.

image

با این حال، نتایج این تحقیقات به طور کامل مشخص نشده است. تحقیقات Fitbit نشان داده است که در موارد مشابه 70 درصد اوقات حق با دستگاه‌های پیگیر خواب است و در شرایط دیگری نیز می‌توان از حق 90 درصدی انسان‌ها سخن به میان آورد. اما انجه مشخص است این است که بدون مقررات برابر و استانداردهای مشخص، نتایج می‌تواند از یک دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت باشد. در حالی که داده‌ها هنوز هم می‌توانند مفید واقع شوند، شما می‌توانید از آن بر علیه دستگاه‌های پیگیری خواب و یا به نفع آنها استفاده کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)