خانهاخبار
فروش نسل دوم ایرپاد در سه‌ماهه اول 2019 کمتر از انتظارات بوده است

فروش نسل دوم ایرپاد در سه‌ماهه اول 2019 کمتر از انتظارات بوده است

بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت Counterpoint منتشر شده است، فروش نسل دوم ایرپاد اپل در سه‌ماهه نخست سال 2019 کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.
۱۳۹۸/۳/۲۷

اپل همچنان حاکم بلامنازع بازار هدست‌های بیسیم است و بیش از ۵۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اما نسل دوم ایرپاد نتوانسته آن قدرها که انتظار می‌رفت بر سهم اپل در این بازار اضافه کند. بر اساس اطلاعاتی که توسط شرکت Counterpoint Research منتشر شده، علی‌رغم عرضه ایرپاد ۲ در سه‌ماهه گذشته، سهم اپل از بازار به همان میزان قبلی باقی مانده و رشدی نداشته است. البته نسل دوم ایرپاد در تاریخ ۲۰ مارس یعنی تقریبا در انتهای سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شد.

هدست بیسیم جدید اپل به جای تراشه W1 از تراشه H1 استفاده می‌کند که سیستم ارتباطی بلوتوث آن ارتقا یافته است. علاوه بر این، میزان مصرف باتری هم کاهش یافته تا این دستگاه بتواند زمان مکالمه را ۵۰ درصد افزایش دهد. در این دستگاه به راحتی می‌توانید با گفتن فرمان Hey Siri دستیار صوتی اپل را فراخوانی کنید و با سرعت بیشتری به دستگاه‌های مختلفی (مثل آیفون، آیپد و اپل واچ) وصل شوید. در کنار این‌ها، کیس شارژر نسخه جدید ایرپاد از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر آیفون‌های مدل ۲۰۱۹ به فناوری شارژ بیسیم معکوس مجهز شوند، می‌توانید این کیس را روی پشت گوشی قرار دهید و آن را شارژ کنید.

شرکت Counterpoint می‌گوید به لطف تبلیغاتی که پیش از عرضه ایرپاد ۲ انجام شد، اپل توانست موجودی ایرپاد ۱ را به فروش برساند و در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ میزان فروش این محصول را افزایش دهد. با این حال فروش نسل دوم ایرپاد پایین‌تر از حد انتظار بوده است. دلیل این اتفاق شاید به خاطر این بوده باشد که کاربران انتظار داشتند ایرپاد جدید ضدآب و با پوشش جدیدی عرضه شود که به جایگیری مستحکم‌تر دستگاه در داخل گوش کاربر کمک کند. این اخبار در کنار شایعات مبنی بر اضافه شدن رنگ سیاه و قابلیت‌های جدید بخش سلامتی، باعث شده بود انتظارات کاربران از نسخه جدید ایرپاد بالا برود. اکنون همه خریداران منتظرند تا این ویژگی‌ها به نسل سوم ایرپاد اضافه شود که احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی معرفی می‌شود.

گلکسی باد سامسونگ را به رتبه دوم آورد

image

نمودار زیر که توسط شرکت Counterpoint منتشر شده درصد دقیق سهم بازار شرکت‌ها را نشان نمی‌دهد، اما به طور کلی می‌توانیم ببینیم که سهم اپل چقدر بیشتر از سامسونگ است. سامسونگ در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹، همزمان با معرفی گلکسی اس ۱۰، از گلکسی باد رونمایی کرد که آمد و جانشین Gear IconX شد. این هدست بیسیم به این غول کره‌ای کمک کرد تا برای اولین بار جای شرکت Jabra را بگیرد و به رتبه دوم برود.

انتظار می‌رود که تا انتهای سال دو هدست بیسیم دیگر هم از آمازون و مایکروسافت معرفی شود. آمازون اعلام کرده که محصول این شرکت با پشتیبانی از الکسا، صدای بهتر و قیمتی کمتر از ایرپاد عرضه می‌شود. سرفیس باد مایکروسافت نیز قرار است از کورتانا پشتیبانی کند.

Counterpoint می‌گوید در خلال سه‌ماهه نخست امسال، حجم بازار دسته‌ای از محصولات که آن‌ها را محصولات «شنیدنی بیسیم» نامیده حدود ۱۷.۵ میلیون دستگاه بوده است. این رقم حدود ۴۰ درصد بیشتر از سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ است که فصل خرید و تعطیلات پایانی سال را شامل می‌شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)