خانهاخبار
ناسا می‌گوید اکنون زمان خوبی برای ترک زمین است

ناسا می‌گوید اکنون زمان خوبی برای ترک زمین است

ناسا در گزارش جدیدی اعلام کرده با توجه به پیش‌بینی‌های این سازمان، فعالیت‌های خورشیدی در یک دهه آینده در کمترین میزان خود خواهند بود، بنابراین اکنون بهترین زمان برای ترک زمین است.
۱۳۹۸/۳/۲۵

وقتی می‌خواهید مسافرت بروید و برای آن برنامه‌ریزی می‌کنید، طبیعی است که در اولین قدم ابتدا باید وضعیت آب و هوا را بررسی نمایید. این مسئله برای سفرهای فضایی هم صدق می‌کند و با توجه به ماموریت‌های زیادی که در برنامه‌های ناسا وجود دارد، این سازمان با بررسی وضعیت آب و هوای فضا در طول یک دهه پیش رو به این نتیجه رسیده که شرایط تا حد زیادی خوب است.

ناسا با استفاده از جدیدترین اطلاعات موجود درباره فعالیت‌های خورشیدی و با کمک فرمول‌های پیش‌بینی نوسانات خورشیدی می‌گوید در حدود یک دهه پیش رو قرار است آرام‌ترین شرایط ممکن را در طول دو قرن گذشته داشته باشیم. در نتیجه اوضاع برای انجام سفرهای فضایی و رفتن به سوی سیارات جدید در بهترین حالت قرار دارد.

آژانس فضایی آمریکا در یک پست وبلاگی توضیح داد که چرخه‌های خورشیدیِ ستاره حاضر در منظومه ما ۱۱ سال طول می‌کشد و فعالیت‌های آن در طول این دوره قابل پیش‌بینی است. در برهه‌های پرفعالیت احتمالا بروز لکه‌های خورشیدی و تخلیه هاله‌های انرژی از این ستاره بیشتر می‌شود.

این شرایط دقیقا همان چیزی است که ناسا سعی دارد از آن اجتناب کند، چون قرارگیری فضانوردان در برابر این تشعشعات می‌تواند آسیب‌های خطرناکی به آن‌ها وارد نماید. ما در زمین به لطف میدان مغناطیسی سیاره‌مان از این تشعشعات در امان هستیم، اما فضانوردان در فضا نمی‌توانند از چنین سپری بهره‌مند شوند.

محققان ناسا با بررسی اطلاعات مربوط به دهه‌ها فعالیت خورشیدی به سازوکاری برای پیش‌بینی دقیق‌تر جریان‌ها و فعالیت‌های خورشیدی دست یافته‌اند. به گفته این سازمان، روش موجود در پیش‌بینی فعالیت‌های خورشید در طول یک دهه گذشته خوب عمل کرده است.

البته اطلاع از این موضوع که خورشید در طول یک دهه آینده رفتار آرامی خواهد داشت، اکتشافات فضایی را آسان‌تر نمی‌کند، اما حداقل می‌توانیم مطمئن باشیم که اوضاع از این سخت‌تر نخواهد شد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

saman

۱۳۹۸/۳/۲۶
امیدوارم خیلی زودبه این موفقیت برسند

mohammadali

۱۳۹۸/۳/۲۵
انسان قشنگ کثافت کاری ها شو زمین کرده زمینو گند زده شده توش حالا می خواد بره یه کره دیگرو گند بزنه توش اسم خودشم میزاره متمدن
بره یه جا دیگه هنر نکرده که اگر راست میگی همین جا رو درست کن گرسنه نا رو سیر کن نه اینکه سالی چند تن گندم بریزی دریا که قیمتش پایین نیاد
دیگه جنگ نکن
اینارو درست نکنی اونجارم گند می زنی توش