خانهاخبار
در اندروید Q نمایشگر دستگاه با توجه به موقعیت چشم کاربر روشن می‌ماند

در اندروید Q نمایشگر دستگاه با توجه به موقعیت چشم کاربر روشن می‌ماند

در بتای چهارم اندروید Q قابلیتی به نام Screen Attention وجود دارد که با توجه به موقعیت چشم کاربر نمایشگر دستگاه را روشن نگه می‌دارد یا اجازه می‌دهد تا خاموش شود.
۱۳۹۸/۳/۱۹

آیا با قابلیت Smart Stay آشنا هستید؟ قابلیتی مخصوص گوشی‌های سامسونگ که باعث می‌شود وقتی به صفحه دستگاه نگاه می‌کنید، نمایشگر روشن بماند. اکنون به گزارش وبسایت XDA Developers، گوگل قابلیت مشابهی را در بتای چهارم اندروید Q به سیستم عامل خود اضافه کرده است.

این قابلیت که Screen Attention نام دارد با استفاده از دوربین جلوی دستگاه موقعیت چشم کاربر را ردیابی می‌کند. اگر نگاه کاربر به صفحه باشد، سیستم عامل نمایشگر را روشن نگه می‌دارد. اما اگر نگاه کاربر به جای دیگری به جز موبایل خود نگاه کند، تایمر عادی سیستم فعال شده و نمایشگر پس از مدت زمانی که توسط خود فرد مشخص شده خاموش می‌شود.

طبق مجموعه کدهایی که در بتای چهارم اندروید Q پیدا شده، Screen Attention قابلیتی محدود به خود دستگاه خواهد بود و چیزی برای سرورهای گوگل فرستاده نمی‌شود. گزینه مربوط به فعال‌سازی این قابلیت اندروید خالص در مسیر Settings > Display > Screen attention قرار دارد.

احتمالش بالاست که قابلیت Screen Attention ابتدا برای پیکسل ۴ منتشر شود و بعد با فاصله کوتاهی در اختیار سایر دستگاه‌های پیکسلی قرار بگیرد. فعلا صحبتی درباره تاریخ عرضه این ویژگی برای سایر دستگاه‌ها به میان نیامده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)